Væv på savsmuldtapet
Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 27-02-03 18:48

Jeg har to gipsvægge, der på øverste halvdel er tapetseret med
savsmuldstapet, der hænger godt fast.

Nederste halvdel af væggene har været beklædt med fliser, der nu er revet
ned.

Og nu er jeg i tvivl om, hvad jeg skal.

A) Tapetsere nederste halvdel med savsmuldstapet?

B) Spartle savssmuldstapetet og lime glasvæv på?

Kan jeg mon gøre det sidste med pænt resulatat?

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin Christiansen

Dato : 27-02-03 18:54

"[w e b w o m a n]" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> A) Tapetsere nederste halvdel med savsmuldstapet?

Nej, savsmuldstapet er grimt!

> B) Spartle savssmuldstapetet og lime glasvæv på?

> Kan jeg mon gøre det sidste med pænt resulatat?

Nej. Hvis man spartler på savsmuldstapet løsner det sig ofte p.g.a. vandet i
spartlemassen. Du skal slibe det gamle savsmuldtapet væk med noget groft
sandpapir, eller afrense det på anden måde inden du spartler.

Mvh - Martin

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 27-02-03 19:09

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej. Hvis man spartler på savsmuldstapet løsner det sig ofte p.g.a. vandet
> spartlemassen.

Det gør det ikke.

Har spartlet ind over savsmuldstapetet nogle steder. Og det sidder altså
stadig grundigt fast.

Mvh. Lisbeth

Fra : Chr. Larsen

Dato : 27-02-03 20:16

....og så var forvirringen total.

Fra : Willy Gates

Dato : 28-02-03 00:53

Bliv nu ikke helt forvirret. Det bedste resultet får du hår bunden på hele
væggen er ens.
Hvis det er muligt at spartle oven på den eksisterende bund (sjældent på
savsmuld) så gør bare det, herefter kan du bare behandle som det var en ny
væg.
Det er svært at sige noget om hvor god du er til at spartle... Men ellers må
du slibe dig ud af det.