Bruseniche
Fra : w e b w o m a n

Dato : 30-01-03 21:04

Hvor høje skal vægge om en bruseniche min. være for ikke at sprøjte vand
over kanten af muren?

I mit badeværelse er en murer ved at opbygge en brusenicevæg under en
skråvæg. Der kan ikke uden videre være en række sten det sidste stykke op
mod loftet og nu er jeg bekymret for, om væggen går langt nok op - om jeg
skal insistere på, at de på en eller anden måde afslutter op mod loftet, så
der er helt lukket?

Nogen bud?

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-01-03 22:30

w e b w o m a n wrote:

> Hvor høje skal vægge om en bruseniche min. være for ikke at sprøjte vand
> over kanten af muren?

Spørg din murer.

Det er ihvertfald lidt sent at spørge her. Hvis han fortsætter kl. 7 i
morgen.!

I nyhedsgrupper får du langt flere "gode gæt" end kvalificerede svar.
Vurder selv, og træf en beslutning.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-01-03 22:47

Overkant bruser - og så vil der alligevel kunne sprøjtes vand op over ved
hårvask ( og når ungerne leger, men det er vist en anden sag).

> I nyhedsgrupper får du langt flere "gode gæt" end kvalificerede svar.

Hmmm.

Mvh Maria

Fra : Per H

Dato : 31-01-03 06:26

On Thu, 30 Jan 2003 22:46:34 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> skrev:

>Overkant bruser - og så vil der alligevel kunne sprøjtes vand op over ved
>hårvask ( og når ungerne leger, men det er vist en anden sag).

>Hmmm.

Ja det var også min mening, overkant af bruser,
osv...

Vh Per

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 31-01-03 17:19

> Ja det var også min mening, overkant af bruser,
> osv...

Har kigget i en gammel SBI anvisning fra 1977 der anbefaler de et sted
mellem 180 og 210 cm af hængig af placeringen af bruseren.

--

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv."

Fra : w e b w o m a n

Dato : 31-01-03 18:08

"Philip Oest Møller" <Philip2022@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har kigget i en gammel SBI anvisning fra 1977 der anbefaler de et sted
> mellem 180 og 210 cm af hængig af placeringen af bruseren.

Der er 220 cm til mit loft - og mureren er stoppet med glasbyggestenene 180
cm over gulv.

Jeg har i aftes fået et godt argument for ikke at lade dem gå helt op:

Damp kan nemmere slippe ud og bliver dermed mere behageligt at stå i
brusenichen.
Det argument køber jeg faktisk.

Så en bruseniche i aftes hos nogle, der havde en stor åbning over stenene -
og som tillige havde valgt at placere bruseforhænget på den "indvendige"
side af brusenichen. Når de tager bad, dækker bruseforhænget også for
glasbyggestenene - og de undgår dermed i stort omfang at skulle rengøre
glasbyggestenene for kalk. Samtidig havde de ladet bruseforhænget gå helt op
over kanten af stenene, så hullet over stenene er dækket af forhæng, når der
bades. Forhænget kører så i en relativt diskret skinne i loftet.

Og se dét var jo faktisk ganske smart... jeg gør det samme og inpirationen
er hermed givet videre til overvejelse *S* Foto kan fremvises om et par
uger, om nogen ønsker det *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin Christiansen

Dato : 31-01-03 20:59

"w e b w o m a n" <jacobsen@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har i aftes fået et godt argument for ikke at lade dem gå helt op:
>
> Damp kan nemmere slippe ud og bliver dermed mere behageligt at stå i
> brusenichen.
> Det argument køber jeg faktisk.

Det er også meget pænere at væggen ikke går til loft. Det gør at rummet
virker mere "åbent".

Mvh - Martin

Fra : Møller

Dato : 31-01-03 21:29

"w e b w o m a n" <jacobsen@pc.dk> wrote in message
> [...]
> er hermed givet videre til overvejelse *S* Foto kan fremvises om et par

Hej Lisbeth, styrmand på Yaris

Husk at få en til at tage billedet med dig i badet.
Skæg til side.
Hvor sidder din udsugningsventilator, den er vel fugtstyret?
Og så mener jeg også , at det kan være lidt smag og behag, men hvis du ikke
kan få en pæn afslutning p.g.a. glassten, så lad kanten være vandret, men
garanterer mureren for, at den er stærk nok uden støtte for oven.
Jeg har bygger min mur op gennem loftet, så den er ordentlig fastgjort for
oven, for på et eller andet tidspunkt glider du og griber fat i muren, og så
skulle den jo helst ikke vælte/revne.

Med hensyn til kalk på væggene er det ikke det store problem, du skal blot
have en ordentlig vinduesskrabe stående, og så skrabe vand af hver gang du
har været i bad, hvis du gør det inden du tørrer dig, løver der også lidt af
dig, og håndklædet bliver ikke så vådt, men det betyder nu ikke så meget.

Der kan være stor forskel på hvor hård vandet er de forskellige steder, men
der hvor du bor, tror jeg nok, at der er ret hårdt.

Og så er der den gamle: I will like to be a soap in a rope in you shower

Fra : w e b w o m a n

Dato : 31-01-03 22:13

"Møller" <eamfjern@fjernget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at få en til at tage billedet med dig i badet.

Du er for useriøs til den her gruppe! *G*

> Hvor sidder din udsugningsventilator, den er vel fugtstyret?

Et par meter fra brusenichen.

Nej, den er ikke fugtstyret men har tænkt mig at den skal være det.

> Og så mener jeg også , at det kan være lidt smag og behag, men hvis du
ikke
> kan få en pæn afslutning p.g.a. glassten,

Det bliver en stålkant

> for på et eller andet tidspunkt glider du og griber fat i muren, og så
> skulle den jo helst ikke vælte/revne.

Er da aldrig gledet endnu *G*

> Og så er der den gamle: I will like to be a soap in a rope in you shower

Du ER useriøs *G*

Mvh. Lisbeth

Fra : Møller

Dato : 01-02-03 12:01

> "Møller" <eamfjern@fjernget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du er for useriøs til den her gruppe! *G*
>
> Du ER useriøs *G*

Yes.
Kunbel: den der tager spøg for spøg og alvor kun alvorligt har fattet begge
dele lige dårligt.

Men så vidt jeg husker er der intet i vejen med din humor ironi/sarkasme,
men jeg har da lært, at man i NG'er skal være meget påpasseligt med slige
ting, for det er ligesom mimik og kropssprog mangler for at få den rette
forståelse.
Kører man stadig til Aalborg?

Men tilbage til det saglige, det lader til, at du har styr på det med vægen
og udsugningen.
Jeg har nu ingen forhæng, men en bruseniche på 90 x 90 cm, og mener derfor,
ikke at et forhæng er nødvendigt. Og så er det så lang tid om at tørre.

Har du lagt mærke til det naturlov der gælder for bruseforhæng:
de suges altid indad under brug.
Der har været mange u- og videnskabelige forklaringer på fænomenet i bl.a.:
Ingeniøren, den har du vel også adgang til qua dit job.
--
Møller

Fra : hg@nielsen.mail.dk

Dato : 02-02-03 19:09

w e b w o m a n <jacobsen@pc.dk> skrev:
> [...]

hej.
man kunne få mureren til at fuge den øverste flisekant med
malbar silicone,og derefter male det sidste stykke op til
loftet med vådrumsmaling,- spørg hos farvehandleren.

venlig hilsen henning nielsen