Glaslåge i brændeovn
Fra : HHIST

Dato : 30-01-03 20:45

Hej

Glaslågen i vores brændeovn er ved en fejl blevet fejet mens den var varm.
Nu er der en brun meget fast belægning på indersiden, jeg har forsøgt med
sprit uden held. Og jeg har forsøgt at skrabe det af med et barberblad også
uden held.
Håber der er nogen som har et mirakelmiddel

mvh Finn

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-01-03 21:07

"HHIST" <husoghave@spam.os.ikke.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Glaslågen i vores brændeovn er ved en fejl blevet fejet mens den var varm.
> Nu er der en brun meget fast belægning på indersiden,

Prøv med salmiakspiritus + gnide med sammenkrøllet avispapir, mens ruden er
varm (ikke glohed).
Hilsen Inger

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-01-03 21:12

HHIST (husoghave@spam.os.ikke.mail.dk) skrev i
3e39830e$0$140$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Håber der er nogen som har et mirakelmiddel

Køkkenrulle fugtet med vand, og dyppet i aske.

Prøv det - prøv det

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Vivi West

Dato : 30-01-03 22:34

Jeg bruger også den med køkkenrullen og aske, men ovnen skal kun være
lunken - man skal kunne røre ved glasset- men så virker det også godt.

Hilsen Vivi

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-01-03 23:28

Vivi West (vivi.west@privat.dk) skrev i
3e399a5d$0$11065$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg bruger også den med køkkenrullen og aske, men ovnen skal kun være
> lunken - man skal kunne røre ved glasset- men så virker det også godt.

Hos os fungerer det bedst med kold låge/glas. Det fungerer så til
gengæld også 100% og det er dælme en billig og ufarlig løsning (i
modsætning til at lege med salmiakspiritus!).

Fra : Ultimativos

Dato : 30-01-03 22:31

HHIST <husoghave@spam.os.ikke.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e39830e$0$140$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
også
> uden held.
> Håber der er nogen som har et mirakelmiddel

Hej Finn.

Jeg har forsøgt mig med diverse gode råd og fif (incl. Leth´s med en fugtig
klud dyppet i aske) og alle med tvivlsom held......, men så "opdagede" jeg
MORSØE`s glasrens og det kan jeg anbefale (kan købes i de fleste
byggemarkeder og pejseforretninger).

m.v.h.

P.S: Jeg har INGEN aktier i Morsøe!!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-01-03 23:47

Ultimativos <"prikke@email.dk"> skrev i en

> [...]
> klud dyppet i aske) og alle med tvivlsom held......, men så "opdagede" jeg
> MORSØE`s glasrens og det kan jeg anbefale (kan købes i de fleste

Så vil jeg også være med, delvom det ikke er længe siden vi var rundt om
dette emne: Hvis man indimellem fyrer hårdt, og ovnen brænder rigtigt,
forsvinder soden fra ruden. Det bedste var naturligvis at fyre ideelt hele
tiden, men så kunne man nok ikke følge med til at slæbe brænde ind
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 31-01-03 09:39

Tag en spand aske, hæld vand på og rør rundt. Lad asken bundfælde sig, hæld
"vandet" ovenaf og du har en skarp lud a´la´Morsø´s glasrens.
Kog det sammen med fedt og vupti har du sæbe. Det er derfor det virker, men
ovnglasset skal være koldt.
(Og så er det gratis)

Thomas Strandvig

www.strandvig.dk

Fra : Jette Mogensen

Dato : 31-01-03 09:57

> [...]
også
> uden held.
> Håber der er nogen som har et mirakelmiddel

Jeg renser både med aske og hvis det ikke virker med 3-dobbelt
salmiakspiritus.
Til særligt grove pletter(områder) har jeg med succes brugt den skraber jeg
bruger til at holde mine glaskeramiske kogeplader.

mvh Jette

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 31-01-03 17:53

"Jette Mogensen" <jette.mogensen@os.dk> skrev i en meddelelse

> Til særligt grove pletter(områder) har jeg med succes brugt den skraber
jeg
> bruger til at holde mine glaskeramiske kogeplader.

Jeg bruger noget fint ståluld.

mvh
Bendt

Fra : Martin

Dato : 14-02-03 22:24

"HHIST" <husoghave@spam.os.ikke.mail.dk> wrote in message
> [...]
også
> uden held.
> Håber der er nogen som har et mirakelmiddel

Prøv med rensemiddel til et glaskeramisk komfur, når glasset er afkølet (20
grader C).
Hæld lidt på et stykke køkkenrulle og fordel det på glasset. Lad det tørre
et minut og polér efter.
Indeholdet af silicone gør at snavs får sværere ved at sidde fast.

Venligst
Martin.

Fra : Jørgen

Dato : 15-02-03 22:03

prøv med brun sæbe tilsat 3 dob. salmiak. Pak ind i plastik og lad sidde
til næste dag og gør det så rent

Hilsen Jørgen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-02-03 11:27

Jørgen (jso@c.dk) skrev i
3e4eab18$0$11013$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> "Martin" <martin@NOSPAMhometech.dk> skrev i en meddelelse
> prøv med brun sæbe tilsat 3 dob. salmiak. Pak ind i plastik og lad
> sidde til næste dag og gør det så rent

jeg har skrevet det før, og nu gør jeg det lige igen:
Køkkenrulle fugtet med vand, og dyppet i aske.
Prøv det - prøv det

Det ER da noget nemmere end kemikalier og lang ventetid, ik

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her: