Reparation af huller i asfalt vej
Fra : Grønne

Dato : 29-01-03 22:30

Er der nogen der ved hvordan vi får lappet huller i vores private fælles
vej. De er efter hånden blevet rimelig store og der er forsøgt med kold
asfalt det hjalp ikke længe.

Er det ikke muligt at købe varm asfalt og så klappe det med en pladevibrator
?

Med hvad er fremgangs måden og hvor får vi fat i var asfalt ?

Håber der er nogen der kan hjælpe inden vores biler rasler helt fra
hinanden.

/Grønne

Fra : Henrik Hansen

Dato : 29-01-03 22:58

Hej,

"Grønne" wrote:

> Er der nogen der ved hvordan vi får lappet huller i vores private fælles
> vej. De er efter hånden blevet rimelig store og der er forsøgt med kold
> asfalt det hjalp ikke længe.

Kold asfalt duer ikke :)

> Er det ikke muligt at købe varm asfalt og så klappe det med en pladevibrator

Du kan købe varm blandet Asfalt direkte fra en asfaltfabrik.

Nu ved jeg ikke hvor meget du skal lappe, men hvis det ikke er mere end
et par huller, så prøv at kører ud til en fabrik omkring
middagstid/først på eftermiddagen, det kan være du kan snakke dig til en
klat, som de har hængene i færdigvarersiloerne, som alligevel skal
smides ud. Hvis de først skal blande en portion, så skal du nok aftage
minimum 1 tons (ca. 1/2 m3).

Du kan fint 'klappe' asfalten med en pladevibrator.

> Med hvad er fremgangs måden og hvor får vi fat i var asfalt ?

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der ligger asfaltfabrikker over hele
landet, prøv at kigge f.eks på www.ncc-roads.dk - www.colas.dk -
www.tarco.dk - der kan du finde adresser på asfaltfabrikker.

> Håber der er nogen der kan hjælpe inden vores biler rasler helt fra
> hinanden.
>
> /Grønne

Hilsen Henrik

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-01-03 23:56

On Wed, 29 Jan 2003 22:30:28 +0100, "Grønne"
<anders(fjern)@spejderweb.dk> wrote:

>Er der nogen der ved hvordan vi får lappet huller i vores private fælles
>vej. De er efter hånden blevet rimelig store og der er forsøgt med kold
>asfalt det hjalp ikke længe.

Prøv eventuelt at spørge kommunen om de kan hjælpe dig, mod betaling
naturligvis.

--
Jens

Stupidity is NOT a handicap. Park elsewhere!