Støttefod til hus !
Fra : S.A

Dato : 27-01-03 14:52

Jeg er på udkig efter nogle understøttere/tvingere i lille størrelse.
Forklaring:

Jeg skal understøtte/hæve mit sommerhus. Dertil har jeg tænkt på en
anordning der kan skrues fra hinanden, hvorved jeg kan hæve huset og
samtidig understøtte. Denne anordning skal have en plade i hver ende,
og en form for gevind på midten til at forøge længden på denne støttfod.
Jeg prøver at illustrere::

<----- |---www---| ------>

| = plader
--- = rør
ww = gevind

Giver dette mening.!!
Jeg ved ikke om en sådan anordning findes. Den skal ikke være længere
end ca. 40-50 cm. Håber der er nogle i gruppen der ved om denne tingest
findes, og evt. hvor man kan købe en sådan.

Mange hilsner
S.A

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-01-03 14:57

"S.A" wrote:

> [...]
> end ca. 40-50 cm. Håber der er nogle i gruppen der ved om denne tingest
> findes, og evt. hvor man kan købe en sådan.

Er det en donkraft du snakker om??

--

Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, B.Sc.E.E., M.Sc.

Draco Dormiens Nunquam Titillandus

Fra : S.A

Dato : 27-01-03 15:18

> Er det en donkraft du snakker om??

Hej Roberto

Nej...ikke lige en donkraft, hvis det er en til biler du skriver om.
Nææh nærmere en fod m/gevind som ill. Det er svært at forklare når man
kun har skriftens tegn til hjælp. Håber du kan følge min tanke.

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 27-01-03 16:34

Hej

Det hedder rørstøtter og lejes hos Cramo , eller JJ. eller Altima
ellern lign udlejningsfirmaer

Vi fører dem desværre ikke

--
Mvh. Ledøje Udlejning I/S
Risbyvej 24

Per Nielsen

Fra : S.A

Dato : 27-01-03 17:53

> Hej
>
> Det hedder rørstøtter og lejes hos Cramo , eller JJ. eller Altima
> ellern lign udlejningsfirmaer
>
> Vi fører dem desværre ikke

Hej Ledøje udlj.

- Disse rørstøttere, er de også til at få i størrelserne 40 - 50 cm ?
- Ved i hvor kan man evt. købe rørstøttere.

VH
S.A

Fra : Calle.

Dato : 27-01-03 16:45

S.A wrote:
> [...]
> end ca. 40-50 cm. Håber der er nogle i gruppen der ved om denne
> tingest findes, og evt. hvor man kan købe en sådan.

De bruges tit til at understøtte bjælker ved ombygning, men de er længere.
Alle dem jeg kender kalder dem for "soldater"

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 27-01-03 20:03

De findes i ganske små størrelser men 40-50 cm er jeg ikke sikker på,
Kalk og Mørtel Værkerne i KBH har dem også tilsalgs

De kan kun bruges til at understøtte med, det er umuligt at hæve noget
tungt med dem, og hvis du kan hæve noget med dem, så er det ikke
tungere end at du lige så godt kan bruge et koben.

Det der skal bruges er en kaffemølle, eller det korekte navn:
entreprenør donkraft. Det er en sjover med et stort sving håndtag på
siden, den kan løfte 5-10 ton, 50 cm af gangen. Så bruger du soldaten
til at understøtte med undervejs og efter.

> De bruges tit til at understøtte bjælker ved ombygning, men de er længere.
> Alle dem jeg kender kalder dem for "soldater"

Jepper, soldater er det gode navn for dem, det rigtige er sikkert
rørstøtter, lidt som papegøjetangen som egentligt hedder en
vandpumpetang.

Det kunne være sjovt at lave en ordbog for håndværkere .

--
Med træ hilsen
Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,
Unøjagtighederne kommer af sig selv."

Fra : Keld Nygaard

Dato : 27-01-03 17:21

> [...]
> samtidig understøtte. Denne anordning skal have en plade i hver ende,
> og en form for gevind på midten til at forøge længden på denne støttfod.

Du kan evt lave en tegning og smide den i dk.binaer.

Er det din hensigt at det du sætter under og hæver med skal sidde der
permanent?
Ellers vil jeg foreslå donkrafte til at løfte med, og så støbe/stable noget
ind under.

/Nygaard

Fra : S.A

Dato : 27-01-03 17:48

> Du kan evt lave en tegning og smide den i dk.binaer.
> Er det din hensigt at det du sætter under og hæver med skal sidde der
> permanent?

Ja det var min mening.

> Ellers vil jeg foreslå donkrafte til at løfte med, og så støbe/stable
> noget ind under.

Jeg har prøvet at løfte med donkraft. Men huset bliver ved med at
synke, så jeg vil indsætte disse støtter m/en flise som underlag.

S.A

Fra : S.A

Dato : 28-01-03 17:59

Hej Alle

Jeg tror jeg fandt løsningen på mit problem hos Harald Nyborg.
Opklodsningsbukke 2 stk. 2 tons kr. 99,- bestilling 6123.
Det er vist lige den løsning jeg kan bruge, også tilmed billig
Tak for jeres hjælp og indlæg.

Venligst
S.A

Fra : hg@nielsen.mail.dk

Dato : 02-02-03 16:30

S . A <s.a@e-mail.dk> skrev:
> [...]
>end ca. 40-50 cm. Håber der er
>nogle i gruppen der ved om denne tingest
>findes, og evt. hvor man kan købe en sådan.

hej S.A.

har du ikke tænkt på de skruebare stytteben, som findes i
hvert hjørne af campingvogne. jeg ved de kan fåes i cara-
vancentre,og fåes i mange udgaver. prøv at høre dem ad.

venligst henning nielsen