Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Handel i udlandet, Lensmate, hvordan???
Fra : Kent

Dato : 05-03-03 17:18

Hej

Jeg vil i den nærmeste fremtid købe en Lensmate adapter
til min Canon G3 - som jeg også snart bestiller .

Se her: www.lensmateonline.com

Hvordan betaler jeg for Lensmate'n? Hvad er den billigste
måde? Jeg har et Dan/Visakort, men desværre kan man
endnu ikke bruge det som betalingsmiddel på siden.

På siden kan man betale ved at tilmelde sig noget, der
hedder PayPal, hvor man både skal godkendes og alt muligt.
Det har jeg ikke særlig stor lyst til, når nu Lensmaten nok
er det eneste jeg nogensinde vil købe på siden.

Hvad med en bankoverførsel, men jeg ved ikke, hvad
det kræves og hvad det koster.

Jeg er ret usikker på betalingen - også fordi det danske
toldvæsen jo skal have deres del af byttet (æv!! )

Jeg har Homebanking, så måske kunne jeg bare få et
kontonummer, hvor jeg kan indbetale beløbet på. Men om det
kan lade sig gøre at betale i udlandet med Homebanking,
ved jeg ikke. Jeg kunne spørge min sparekasse, men
nu spørger jeg altså i første omgang jer .

Hvad har I gjort? Jeg ved jo fra tidligere spørgsmål, at nogle
af gruppens brugere har købt en Lensmate.

Vh
Kent

Fra : Martin Gleit

Dato : 05-03-03 17:36

Du kan roligt registere dig hos paypal...ingen risks....men hvis du er lidt
af en forsigtigper kan du vente nogle dage...det er ved at blive ordnet så
man kan betale med visa på deres side...det trækker lidt ud pga. problemer
men skulle snart være i orden...jeg venter selv på at de er klar..de skriver
ikke det fulde beløb på pakken pga. told...

Fra : Kent

Dato : 05-03-03 19:30

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skriver
> ikke det fulde beløb på pakken pga. told...

Ok, så venter jeg lidt. Bare det ikke varer for længe, for nu
har jeg endelig bestemt mig for at købe en Canon Powershot G3.
Jeg har brugt næsten 3 måneder på at læse alle mulige reviews,
meninger i diverse forums og blade om praktisk talt alle digitale
kameraer med mindst 2 Mp. I gennemsnit har jeg vel brugt 2
timer om dagen hver eneste dag på at læse og stille spørgsmål, så
jeg kan vel godt kalde mig ret velinformeret .

Lige for at undgå diverse indlæg....... Jeg ved alt om, at antal
Mp på ingen måde er et mål for kameraets kvalitet, der er mange
andre og mindste ligså vigtige krav, men jeg har altså bare sat
mig 2 Mp som det mindste. Det er der flere grunde til.

Efter megen overvejelse, nok også mere end sundt er, har jeg
så endelig besluttet mig for G3'eren.

Sagen er, at jeg gerne vil have Lensmaten i hænderne inden, jeg
bestiller G3'eren. Linsen skal nemlig beskyttes med et UV-filter
med det samme. Sådan vil jeg have det.

Hvad med nogle af mine andre spørgsmål - har du noget
at sige til dem?

Tak for dit svar!

Vh
Kent

Fra : Martin Gleit

Dato : 05-03-03 20:10

Hvilke andre spørgsmål hentyder du til? Jeg fik at vide den 27. feb at det
ville tage ca. en uge før visabetalingen var klar..jeg skriver et svar her
når de er klar...du kan jo gøre det samme...der er ingen tvivl om at dit
kameravalg er det bedste du ku gøre til pengene (måske med undtagelse af
g2?)... Der er ingen grund til ikke at bestille dit g3 inden du får
lensmate...objektivet tager ingen skade...hvis du tilfældigvis bor i århus
ku vi måske bestille sammen...der er vist rabat når man køber 2 adaptere+
mindre fragtpris...

Fra : Kent

Dato : 05-03-03 21:55

> [...]
> ku vi måske bestille sammen...der er vist rabat når man køber 2 adaptere+

Jeg spurgte jo blandt andet, om det var muligt at overføre et beløb til en
udenlandsk konto via Homebanking. På den anden side er det fuldstændigt
ligegyldigt nu, for når du har fået at vide, at Visa-betaling vil blive
muligt
inden for kort tid, så jeg venter.

Er man uheldig kan objektivet sagtens tage skade. Når man slukker
kameraet, er der en mulighed for, at objektivet kan tage støv og evt. sand
med ind i de ædlere dele. Desuden kan man komme til at sætte
fingre på objektivet og bagefter lave ridser eller skade coatningen,
når man forsøger at tørre objektivet rent. Man kunne også være uheldig
at tabe kameraet, og så ville kameraet også være bedre beskyttet
med en Lensmate. Det er tænkte situationer, men jeg kan godt fortælle
dig, at jeg kan være MEGET uheldig, når det virkelig gælder . Næh,
kameraet skal være optimalt beskyttet fra starten - og det skal bl.a. gøres
med en Lensmate og et UV-filter.

Og nej, jeg vil ikke have G2'eren. Ingen tvivl om, at også G2'eren er
et fortrinligt kamera. Jeg vil dog gerne have 1X ekstra zoom, betydeligt
bedre macro med mere. Desuden regner jeg med, at de linser/adaptere
jeg køber til kameraet også kan passe på en fremtidig G4 eller G5.
Det kan jeg alligevel ikke vide, at de vil gøre - det ved jeg godt.
Canon ændrede jo på det fra G2'eren til G3'eren, og det har de fået
meget hug for. Jeg tror ikke, de kan finde på at gøre det igen i den
nærmeste fremtid - men det er bare min vurdering. Når jeg skal
til at handle, bliver det G3'eren - det er der ingen tvivl. Man kan
dog ikke ligefrem sige, at der er STOR forskel på de to kameraer.

Jeg kan dog fortælle dig, at jeg i udenlandske nyhedsgrupper d.d.
har læst, at Canon formentlig har stoppet produktionen af G2.
Det er ikke fuldstændig sikkert, idet jeg kun har det fra to kilder.

Desværre bor jeg ikke i nærheden af Århus. Jeg bor i en landsby
ved navn Gammel Bedsted. Det ligger ca. 30 km syd for Thisted.
Du skal vel ikke her op i nærheden på et tidspunkt? Jeg ved, at jeg
ikke kommer ned i nærheden af Århus.

Vh
Kent

Fra : Martin Gleit

Dato : 05-03-03 22:26

Nej, jeg kommer heller ikke forbi Thisted...der sidder en klap for
objektivet der forhindrer at der kommer skidt ind så der er ingen problemr
med det....risikoen for at du fx. taber kameraet er væsentlig større....men
for min skyld kan du naturligvis sagtens vente...har ikke noget med mig at
gøre....g3 er i hvert fald et sikkert falg....dog har det ikke betydelig
bedre macro end g2...begge er ret ordinære på det område...har selv et
omvendt 50 mm til macro...dog er 40 mm extra brændvidde vigtigt + 12 bit
farvedybde i raw...ellers er der ikke den store forskel...når du alligevel
skal bestille hos lensmate og er interesseret i macro ville det måske være
en go ide at købe et hoya macro filter set når du nu er i gang...så du kan
laver noget der ligner rigtig macro

Fra : Kent

Dato : 05-03-03 23:19

> Nej, jeg kommer heller ikke forbi Thisted...der sidder en klap for
> objektivet der forhindrer at der kommer skidt ind så der er ingen problemr
> med det....

Gør der også det, når du tager billeder?

Det jeg mener er også, at idet du slukker kameraet, trækker linsen
sig jo så at sige tilbage. Derved kan skidt blive trukket med ind i
kameraet.

> [...]
> en go ide at købe et hoya macro filter set når du nu er i gang...så du kan

Et Hoya macro filter.... joe måske. Har da også kigget lidt på det sæt, de
har hos Lensmate, men er det ikke billigere at købe det i Tyskland?

Når du har en 50 mm til macro, hvad bruger du så som difuser?
Jeg har også tænkt på at bruge et omvendt 50 mm. Man kan få
et brugt 50 mm til meget rimelige penge.

Vh
Kent

Fra : Martin Gleit

Dato : 06-03-03 09:11

> Et Hoya macro filter.... joe måske. Har da også kigget lidt på det sæt,
de
> har hos Lensmate, men er det ikke billigere at købe det i Tyskland?

Ved jeg ikee...tvivler på at noget udstyr er billigere i tyskland end i
usa...

> Når du har en 50 mm til macro, hvad bruger du så som difuser?
> Jeg har også tænkt på at bruge et omvendt 50 mm. Man kan få
> et brugt 50 mm til meget rimelige penge.

Difuser????? mener du til flash?>

Fra : Kent

Dato : 06-03-03 18:53

> de
>
> Ved jeg ikee...tvivler på at noget udstyr er billigere i tyskland end i
> usa...

Heller ikke med moms og told lagt i oven i prisen?

> Difuser????? mener du til flash?>

Ja.

Her er fx en opskrift til en hjemmelavet difuser:
http://www.iaw.com/~pturton/
Det er Paul Turton's hjemmeside - en meget dygtig fotograf af
den gamle skole. Han er meget aktiv i de udenlandske
nyhedsgrupper.

Vh
Kent

Fra : Martin Gleit

Dato : 06-03-03 19:45

> Heller ikke med moms og told lagt i oven i prisen?

joo måske...men næppe når du nu alligevel skal betale fragt hos lensmate..

> Ja.

jeg har ikke prøvet mit 50 mm objektiv endnu...venter på en macro
omvendering som jeg har bestilt i usa...de kan ikke købes i DK...man kan
lave dem selv men resultatet bliver næppe helt så godt....har ikke noget
extern flash så regner blot med at bruge det eksisterende lys...

Fra : Kent

Dato : 07-03-03 15:04

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

UDDRAG:

> [...]
> lave dem selv men resultatet bliver næppe helt så godt....har ikke noget
> extern flash så regner blot med at bruge det eksisterende lys...

OK!

I går skrev jeg til Susan Doel fra "Lensmate" for at høre, om de
snart er klar med Visa-betaling.

De skulle være klar nu på mandag d. 10/3 !

Vh
kent

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-03-03 17:12

> I går skrev jeg til Susan Doel fra "Lensmate" for at høre, om de
> snart er klar med Visa-betaling.
>
> De skulle være klar nu på mandag d. 10/3 !
>
> Vh
> kent

Det lyder godt...så vil jeg betsille adapter og macrofilter på mandag...

Fra : J@N

Dato : 06-03-03 07:57

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> Efter megen overvejelse, nok også mere end sundt er, har jeg
> så endelig besluttet mig for G3'eren.

Godt, se så at få den købt

> Sagen er, at jeg gerne vil have Lensmaten i hænderne inden, jeg
> bestiller G3'eren. Linsen skal nemlig beskyttes med et UV-filter
> med det samme. Sådan vil jeg have det.

Fuldstændig unødvendigt, medmindre du tager det med på stranden eller
behandler det på anden skødesløs vis f.eks. ved at låne det ud. Hvad så med
konventionelle objektiver, der kan også komme skidt ind, efter min erfaring
sker det først efter mange år, og til den tid har du sikkert solgt dit G3
(efter 1-3 år).

> Hvad med nogle af mine andre spørgsmål - har du noget
> at sige til dem?

PayPal ...har været behandlet før:

http://groups.google.com/groups?as_q=lensmate%20paypal&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_
ugroup=dk.fritid.foto&lr=&hl=da