Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hastighed på kortlæser
Fra : Tommy Harbo

Dato : 04-03-03 14:41

Hej,

Jeg har købt et Olympus 730UZ med et 64MB xD-kort, og en Fuji
xD/SmartMedia-kortlæser (skulle være identisk med Olympus på nær farven).

Men jeg syntes godt nok at den er langsom! Jeg overfører ikke mere end
omkring. 200-400 KB/sek!!! Det ligger jo noget under de hastigheder kortet
lover.

Hvis jeg istedet tilslutter kammeraet direkte, kommer jeg liger over 400
kb/sek.

Jeg har en Celeron 1400MHz maskine, med 256Mb ram og kører XP. USB 1.1
skulle da kunne overfører lige over en megabyte i minuttet, så hvor er min
flaskehals?

Og hvor hurtig er andre kortlæsere?

/Tommy Harbo

Fra : Uffe Ougaard

Dato : 04-03-03 18:25

Jeg har et compact flash kamera med en Sandisk USB-læser.
Når jeg kopierer direkte med Windows kommandoer (stifinder eller lignende)
overfører jeg ca 100 Mbyte på 120 sekunder, svarende til ca 815 KB/sek -

det er vel ok.

Det går noget langsommere hvis jeg anvender kameraet i stedet for
kortlæseren
og endnu langsommere hvis jeg anvender Nikon softwaren til billedflytning

Uffe

Fra : Leif Jensen

Dato : 05-03-03 10:48

SanDisk har lavet en kortlæser til USB 2.0 der sætter overførselshastigheden
lidt
i vejret - men det kræver selvfølgelig at dit bundkort supporterer USB 2.0

Mvh
Leif Jensen

Fra : Tommy Harbo

Dato : 05-03-03 17:40

Ja, men miner hastigheder ligger jo langt under hvad USB1 kan klare, så jeg
var nysgerig efter om det er normalt eller jeg har en fejl i mit system.

Fra : Klaus Madsen

Dato : 06-03-03 01:13

"Leif Jensen" <leif@FJERNESadvicecom.dk> wrote in message
> SanDisk har lavet en kortlæser til USB 2.0 der sætter
overførselshastigheden
> lidt
> i vejret - men det kræver selvfølgelig at dit bundkort supporterer USB 2.0

Lidt i vejret??? Det skulle være ca. 40 gange hurtigere!!!
(Hvis de ellers holder hvad de lover)

Mvh. Klaus

Fra : Michael Lauritzen

Dato : 08-03-03 21:52

Det tyder på at din kortlæsen konflikter med andre ting på din maskine - har
du evt prøvet kortlæseren på en anden maskine for at se om det går
stærkere - ellers kunne det jo også være kortlæseren den var gal med.

Hilsen

Miv