Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kodak DC-5000 og USB problemer
Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-02-03 11:40

Jeg har et problem med mit DC-5000 og det medfølgende USB-kabel.

Jeg anvender Windows XP Pro, og den første gange man sætter USB-kablet til
efter en installation finder XP mit kamera og overfører billederne. Altså
uden problemer.

MEN efter at have brugt det et par gange, så opfører XP sig mærkeligt når
jeg tilslutter kameraet. Kamera/Scanner dialogboksen kommer frem og der
hvor man vælger hvilken device der skal bruges er feltet bare tomt. Hvis
jeg går ind i cameras and scanners via control panel så kan jeg se at XP
har fundet DC-5000, men hvis jeg dobbeltklikker på kameraet så siger den at
device not connected.

Jeg har både prøvet på en dansk XP og en engelsk. Jeg har prøvet uden at
installere Kodaks software og blot anvende XP's indbyggede, og jeg har
prøvet med Kodaks eget software. Problemet kan opstå med begge.

Kender i til nogen løsning på problemet, eller til andre der har haft
lignende problemer? Kameraet var en julegave fra min arbejdsplads i 2001,
så der er vist ikke garanti på det længere.

Kan jeg selv fikse, så det virker hver gang, eller må jeg investere i en
ekstern kortlæser og tage CF kortet ud når jeg vil hente billederne ud?

På forhånd tak for hjælpen
Flemming

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-02-03 15:44

"Flemming Joensson" skrev
> Kender i til nogen løsning på problemet, eller til andre der har haft
> lignende problemer?

XP og USB lever lidt deres eget liv ind imellem.
Nogle gange hjælper det at hive stikket ud og
putter det i igen mens kameraet er tændt.
"denne computer" skal være lukket ellers
opdateres den ikke, heller ikke med F5.
Du har ikke ved en fejl sat kameraet til
Web-cam mode, så din pc tror det er noget
helt andet? (ved ikke om dit kamera har
web-cam funktion)

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-03-03 11:51

Peter Schrøder <nospample@se> wrote in

> [...]
> opdateres den ikke, heller ikke med F5.
> Du har ikke ved en fejl sat kameraet til
> Web-cam mode, så din pc tror det er noget

Desværre nej, var det dog bare så simpelt :)

Men ja, XP og USB og DC5000 er ikke den helt optimale kombination. Jeg tror
det nemmeste er at få mig en ekstern læser - har lånt en fra mit arbejde og
der har ingen problemer været med den.

Flemming