Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dansk Manual til G3
Fra : fake@adr.dk

Dato : 13-02-03 16:00

Jeg har købt Canon G3 hos en Dansk forhandler. Desværre er der kun Tysk
Manual med,
Findes der Dansk brugsanvisning, eller er der hjælp at hente på nettet
Ps jeg har hentet den Engelske.

Fra : fake@tre.dk

Dato : 13-02-03 16:07

Beklager signatur og Emailadresse. håber den er bedre her

--
Knud Iversen

Fra : Kent

Dato : 13-02-03 16:44

<fake@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt Canon G3 hos en Dansk forhandler. Desværre er der kun Tysk
> Manual med,
> Findes der Dansk brugsanvisning, eller er der hjælp at hente på nettet
> Ps jeg har hentet den Engelske.

Hvis du har købt den i Danmark, har du KRAV på en dansk eller en
let forståelig svensk manual!

Snak til din forhandler. At du kun har fået en tysk manual er helt
uacceptabelt!

Vh
Kent

Fra : Knud Iversen

Dato : 13-02-03 17:22

Hej Kent
tak for svar, det var det jeg håbede at høre men
Fra min forhandler fik jeg følgende besked:
>Produktet skal bare indeholde en manual der er på et af Europas
hovedsprog,
>du kan hente en dansk manual på cannon's hjemmeside.
Måske bruger jeg min 14 dages returret
hvad hjælper det at købe et kamera der kan næsten alt når jeg ikke
hvordan.
Mvh
Knud Iversen

Fra : Kent

Dato : 13-02-03 17:35

"Knud Iversen" <Knud @ kloven . dk> skrev i en meddelelse

UDDRAG:

> Hej Kent
> tak for svar, det var det jeg håbede at høre men
> Fra min forhandler fik jeg følgende besked:
> hovedsprog,

Det mener jeg absolut ikke er rigtigt, men jeg skal prøve
at tjekke det efter på nettet. Har bare ikke tid nu.

Måske andre ved det?

Vh
Kent

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 13-02-03 17:53

> Det mener jeg absolut ikke er rigtigt, men jeg skal prøve
> at tjekke det efter på nettet. Har bare ikke tid nu.

Har lige købt en telefon, der var også kun en tysk manual med, og svaret jeg
fik der, var også at der skulle efter eu krav være en manual med et af de
førende sprog i eu. Så tysk var fint, men de ville prøve at skaffe mig en på
nordisk....*S*
Nu kan jeg heldigvis tysk, så jeg overlever nok...
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 13-02-03 18:10

> [...]
> Manual med,
> Findes der Dansk brugsanvisning, eller er der hjælp at hente på nettet

Hej

Gå udenom din fotohandler, og forklar importøren at du skal bruge en dansk
manual, ellers vil du aflevere kameraet igen !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Knud Iversen

Dato : 13-02-03 19:17

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev
..

> Hej
>
> Gå udenom din fotohandler, og forklar importøren at du skal bruge en
dansk
> manual, ellers vil du aflevere kameraet igen !

God ide, jeg vil prøve at kontakte Canon men.
Jeg er bange for at forhandleren selv har importeret kameraet og frygter
at svaret
bliver derefter.
Jeg fandt kameraet via EDB-priser ikke hos en fotohandler. jeg har
klaget igen
til forhandleren onsdag eftermiddag og igen for få timer siden, vil lige
give dem tid
til at svare.
Havde håbet på en link til dansk manual, da det havde løst mit problem
og sparet
mig for omkostninger og besvær med retunering af kameraet.

Mvh Knud Iversen (7570)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-03 21:17

In article <3e4be13c$0$71688$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Knud Iversen wrote:

> [...]
> og sparet
> mig for omkostninger og besvær med retunering af kameraet.

Så ved du vel også at det muligvis skal sendes til Tyskland af
din forhandler hvis der bliver noget galt med det, og at du kan
have problemer med reklametion i slutningen af perioden.

Fra : Knud Iversen

Dato : 13-02-03 21:49

meddelelse
> Så ved du vel også at det muligvis skal sendes til Tyskland af
> din forhandler hvis der bliver noget galt med det, og at du kan
> have problemer med reklametion i slutningen af perioden.

Ja det ved jeg nu efter at jeg har modtaget kameraet

shg.dk a/s har siden 11-02-2003 ændret deres site så det nu
er tilføjet med meget store typer, det er Tysk import . Desværre har
de ikke haft tid til at svare mine mails.

Jeg begik den store fejl at jeg registrerede mig som Erhvervskunde
hvilket jeg nu har opdaget fjerner min 14 dages fortrydelsesret

Så er jeg tilbage ved mit spørgsmål, findes der en dansk manual på
nettet

Mvh
Knud Iversen

Fra : Søren Juul

Dato : 13-02-03 23:02

> [...]
> hvilket jeg nu har opdaget fjerner min 14 dages fortrydelsesret
>
> Så er jeg tilbage ved mit spørgsmål, findes der en dansk manual på

Shg skriver:
Der medfølger en tysk manual, da Canon Danmark ikke kan levere disse
kameraer,
og har ikke kunnet dette i lang tid. Derfor er vi har vi valgt og indkøbe
disse kameraer i Tyskland,
hvorfra de kan leveres, tilmed til nogen meget lave priser. ( 7249,-)

Jeg har købt G3 i dag i Kamerahuset til 7150,- og der var dansk manual med,
de snakkede ikke om nogen leverings problemer.
Mvh Søren

Fra : Knud Iversen

Dato : 13-02-03 23:49

"Søren Juul" <s_juul@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Shg skriver:
> Der medfølger en tysk manual, da Canon Danmark ikke kan levere disse
> kameraer,

dette er ændret på deres side siden 11/2 hvor jeg modtog kameraet

> og har ikke kunnet dette i lang tid. Derfor er vi har vi valgt og
indkøbe
> disse kameraer i Tyskland,

der var en del om leveringsproblemer, her i gruppen omkring nytår

> hvorfra de kan leveres, tilmed til nogen meget lave priser. ( 7249,-)

prisen falder hver dag , kamerahuset var er lidt dyrere7/2 hvor jeg
bestilte mit
kamera. I dag kunne jeg spare ca 80,- Kamerahuset er lidt dyrere i
porto.
jeg bor i vestjylland (7570) derfor blev det postordre.
Shg blev valgt pga det er inden for køreafstand, hvis der skulle blive
problemer
de havde den på lager. Der var hurtig svar, hurtig levering. alting
perfekt
indtil manualen skulle læses.

> Jeg har købt G3 i dag i Kamerahuset til 7150,- og der var dansk manual
med,
> de snakkede ikke om nogen leverings problemer.
> Mvh Søren

nu har jeg hentet en engelsk manual.. Det er bare lidt svært lære et
kamera med
så mange indstillingsmuligheder at kende, min tidligere var en Olympus
2000z.
samtidig skal jeg forsøge at forstå alt det med blænde og lukkertid mm.
Der er dog her i gruppen faldet mange guldkorn og links, som jeg har
nydt godt af
siden jeg besøgte den for første i dec 2002

Mvh
Knud Iversen

Fra : Mathias

Dato : 13-02-03 22:00

Hej

Jeg synes du skal spørge i dk.videnskab.jura
De vil nok kunne give dig svaret. Og hvis du ifølge dansk lovgivning har
krav på en dansk manual, skal du bare stikke en paragraf i hovedet på din
forhandler.

Mvh
Mathias

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 13-02-03 22:11

"Mathias" <mathiasx@edbx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> krav på en dansk manual, skal du bare stikke en paragraf i hovedet på din

Ikke så lang tid siden der var en der spurgte efter samme sub. svaret var
som det er givet her i tråden.
En manual i eu skal ikke nødvendigvis være på dansk.

Fra : Knud Iversen

Dato : 14-02-03 00:31

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 14-02-03 00:32

<fake@adr.dk> wrote:

> Jeg har købt Canon G3 hos en Dansk forhandler. Desværre er der kun Tysk
> Manual med,
> Findes der Dansk brugsanvisning, eller er der hjælp at hente på nettet
> Ps jeg har hentet den Engelske.

Her er et lille citat fra en længere korrespondence jeg havde med Canon
Danmark sidste forår, efter at have købt et G2 hos Digital4you uden
dansk manual:

"Jeg har været nede i vores Consumerafdeling men har fået besked på at
du skal afvente på forhandleren da de har pligt til at skaffe dig en
dansk manual, og som jeg skrev tidligere ER alle kameraer fra Canon
Danmark leveret med en dansk manual. Dette kunne tyde på at kameraet er
importeret fra Tyskland."

Da jeg efter adskillige mails og telefonopringninger troppede op hos
forhandleren med kameraet og forlangte at købet skulle gå tilbage (alene
på grund af den manglende danske manual) fandt han "pludseligt" en dansk
manual i en af de æsker han havde liggende på hylden i butikken!

Så medmindre reglerne er lavet om siden maj sidste år, ser det ud til at
du har krav på en dansk manual. Jeg mener at logikken er at for at
garantien skal gælde skal udstyret være betjent korrekt, og for at kunne
gøre det må du have en manual på dansk.

Held og lykke!

Henrik

Fra : Knud Iversen

Dato : 14-02-03 17:37

nu er jeg blevet tilbudt at retunere kameraet, så er mit problem løst.
Ny dk manual koster 495,-
porto kamera retur ca 50,-
Mvh Knud Iversen