alge-rejer ( eller Amano rejer )
Fra : kim

Dato : 10-03-03 11:16

Nogen her der ved hvor man kan købe alge-rejer ( eller Amano rejer )
i københavns-området ?

Jeg har ringet og ringet og ringet....

Mvh Kim

Fra : Dan Mortensen

Dato : 10-03-03 11:38

"kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen her der ved hvor man kan købe alge-rejer ( eller Amano rejer )
> i københavns-området ?
>
> Jeg har ringet og ringet og ringet....

Underligt at de er så svære at få fat på i kbh området !?!, prøv at droppe
en mail til credofish det kan være han kan huske hvor han har solgt nogle
til: credo@credofish.dk

/DM

Fra : J@N

Dato : 10-03-03 14:49

"kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen her der ved hvor man kan købe alge-rejer ( eller Amano rejer )
> i københavns-området ?
>
> Jeg har ringet og ringet og ringet....

Prøv de velassorterede butikker:

Flyvefisken
ZooZity

Fra : Martin Sorensen

Dato : 10-03-03 15:10

>kim" <no@spam.dk> wrote in message
> Nogen her der ved hvor man kan købe alge-rejer ( eller Amano rejer )
> i københavns-området ?
>
> Jeg har ringet og ringet og ringet....
>
> Mvh Kim

Jeg har fundet dem hos både Flyvefisken og Planteimporten. Men man kan ikke
regne med at de har dem.

/Martin

Fra : Amager Demo

Dato : 10-03-03 23:40

"kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen her der ved hvor man kan købe alge-rejer ( eller Amano rejer )
> [...]

Hvor mange, hvilke køn og hvor store??
Mine rejer formerer sig som bare ....

Mvh
Niels

--

---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---
http://www.amardemo.dk

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-03-03 08:46

"Amager Demo" <amager.demo@get2net.dk> writes:

> Hvor mange, hvilke køn og hvor store??
> Mine rejer formerer sig som bare ....

Er du fra københavns-området?

/Esben
--
And now for some feedback: EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Fra : Amager Demo

Dato : 11-03-03 22:13

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> skrev i en meddelelse

> Er du fra københavns-området?
>
> /Esben
> --
> And now for some feedback: EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

NEJ;
men næsten

HINT: AMAGER demo; hvad mon det betyder??

Mvh
Niels Christoffersen

--

---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---
http://www.amardemo.dk

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 12-03-03 10:34

> NEJ;
> men næsten
>
> HINT: AMAGER demo; hvad mon det betyder??

Hehe. Ja, hvad mon

(det havde jeg ikke lige bidt mærke i)

/Esben
--
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-03-03 22:24

Esben Haabendal Soerensen <esben@haabendal.dk> skrev i en > > Hvor mange,
hvilke køn og hvor store??
> /Esben

Så er det næppe den rigtige, se evt. her:

http://www.wirbellose.de/arten.cgi?action=show&artNo=001

Ole

Fra : kim

Dato : 11-03-03 10:19

"Amager Demo" <amager.demo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange, hvilke køn og hvor store??
> Mine rejer formerer sig som bare ....

5 hanner og 5 hunner f.eks...ikke for store...
Jeg går ud fra du bor på amager ?
Jeg bor i NV.
Og hvad skal du ha for dem ?

Mvh Kim

Fra : André Høstrup

Dato : 12-03-03 22:58

> Mine rejer formerer sig som bare ....
>
> Mvh
> Niels

Fortæl mere om hvordan du får unger ud af det, har 2 rejer der er med æg og
det har de været siden engang årsskiftet og de render stadig rundt med de
æg.

--
M.v.h. André Høstrup aka Flymann
Mobil: 26 844 911

Fra : Amager Demo

Dato : 13-03-03 03:45

"André Høstrup" <meg@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> det har de været siden engang årsskiftet og de render stadig rundt med de

For det første har vi andet sted konstateret at det IKKE er Amano men en
anden type.

Dernæst gør jeg en del, som er meget lidt politisk korrekt: Bunden halvt /
trekvart dækket af ca 2 cm tykt javamos, 20% vandskifte når fiskene patter i
overfladen og jeg derved konstaterer nitrit-overskud, indvendig filter med
luft-tilførsel via indbygget difuser, fodring således at noget af foderet
falder til bunds, ekstra gemmesteder i form af et par mini-urtepotter (dem
man kan købe planter i) og nogle kokosnød-skaller, mest mulig fred & ro.

På den måde; så mit akvarie er et stykke (kunstigt) natur, med mindst muligt
kemi, videnskab og pasning foretrækker jeg det nu.

Mvh
Niels Christoffersen

--

---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---
http://www.amardemo.dk

Fra : kim

Dato : 13-03-03 11:49

>, 20% vandskifte når fiskene patter i
> overfladen og jeg derved konstaterer nitrit-overskud,

Jeg spørg måske dumt, men min viden er heller ikke så stor,
men er tommefinger-regler at man skifter ca. 20% vand når
fiskene går meget oppe ved overfladen ? (pga. nitrit-overskud )

Når man kommer nyt frisk vand i, er det så en god ide at komme
f.eks Tetra AquaSafe i også ? ( Tilberedning af vandværksvand )

Mvh Kim

Fra : André Høstrup

Dato : 13-03-03 18:00

> [...]
>
> Når man kommer nyt frisk vand i, er det så en god ide at komme
> f.eks Tetra AquaSafe i også ? ( Tilberedning af vandværksvand )

Den regel jeg nu kender er at man skifter ca. 25 % vand hver uge eller 14
dag, alt efter hvor mange fisk og planter man har og sådan.

Det der med at vente med at skifte vand indtil fiskene har åndenød er da
ikke en god behandling af dyrene.

Og vandtilberedning er da kun opfundet for at man kan tjene penge på det,
bruger det ikke selv.

Fra : Dan Mortensen

Dato : 13-03-03 19:37

> Og vandtilberedning er da kun opfundet for at man kan tjene penge på det,
> bruger det ikke selv.

Også min holdning men det er sikker en god ide i de lande hvor vandet
indeholder clor.

/DM

Fra : kim

Dato : 13-03-03 20:04

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "André Høstrup" <meg@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Også min holdning men det er sikker en god ide i de lande hvor vandet
> indeholder clor.

Mener du da at der ikke er klor i det danske vand ?
Det er nyt for mig...

Mvh Kim

Fra : Dan Mortensen

Dato : 13-03-03 21:51

> Mener du da at der ikke er klor i det danske vand ?
> Det er nyt for mig...

Det ser faktisk ud til du har ret i at de steder man anvender overfladevand
klores det. Så den må jeg æde igen

/DM

Fra : kim

Dato : 14-03-03 07:15

> Det ser faktisk ud til du har ret i at de steder man anvender
overfladevand
> klores det. Så den må jeg æde igen

Så er det vel også en god ide at komme f.eks Tetra AquaSafe i også ?
Hvad mener I andre ?
Mvh Kim

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-03-03 17:51

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> wrote in message
> "André Høstrup" <meg@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Også min holdning men det er sikker en god ide i de lande hvor vandet
> indeholder clor.

Er det det land, der hedder København?

vh
Jan

Fra : Allan Nielsen

Dato : 15-03-03 17:08

> Er det det land, der hedder København?
>
> vh
> Jan

Ahhhh det er vist kun i nødstilfælde, at der bruges overfladevand, hvor en
chlorering er nødvendig. De gange jeg har været på Sjælsø og Regnemark
vandværker(levere meget vand til kbh), har anlæggene til behandling af
overfladevand stået stille.... De bruges kun ved meget lav
grundvandstand.....
Jeg bruger selv vand fra hanen og det eneste jeg tilsætter er en tee-ske
salt i ny og næ!!
mvh
Allan Nielsen *med en balje fuld af glade malawier*

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-03-03 17:51

"André Høstrup" <meg@cool.dk> wrote in message

> Og vandtilberedning er da kun opfundet for at man kan tjene penge på det,
> bruger det ikke selv.

Nej, så må det jo være sandheden!

Mine A. ortmanii har godt nok aldrig været i stand til at få unger på
finnerne (det hedder det vel, når der er tale om fisk) i postevand - men når
du nu ikke selv bruger andet, må jeg jo begå en anden fejl.

Undskyld ironien - men det kunne være at det var en god ide
ikke at udtale sig så generelt, hvis ikke man
1) er meget præcis i sine formuleringer
2) har fat i den lange ende rent fagligt.

Jeg taler ikke for at man skal omgøre akvariehobbyen til et
proceskemisk anliggende - men at afvise vandtilberedning
totalt er temmeligt uigennemtænkt.

vh
Jan