unger ??
Fra : AC

Dato : 03-03-03 14:17

Hej

I dag har jeg bemærket at min ene gubby måske kan være gravid. Jeg har et 61
L akvarie, og har ikke mulighed for at flytte fisken over i et andet
akvarie. Hvad kan jeg gøre for at sikre overlevelse af dens unger når den
tid kommer ?? Jeg har 4 gubbyer og 5 neon fisk i akvariet.

/Allan

Fra : KatjaStrofen

Dato : 02-03-03 14:48

"AC" <NOSPAMmail@denvers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> akvarie. Hvad kan jeg gøre for at sikre overlevelse af dens unger når den
> tid kommer ?? Jeg har 4 gubbyer og 5 neon fisk i akvariet.

Hej Allan
lige en lille rettelsen, der er tale om guppyer med p'er - og tror sågar
også du har et 63 liters akvarie, da det ihvertilfælde er standartmål *GG*
Nå nok om det, til det reelle spørgsmål
Hvis ungerne skal overleve, skal du enten have tæt beplantning eller well
flytte hunnen med ungerne. Hvis du har et rimeligt opvarmet rum, kan du i
realiteten bare smide hende i en spand vand, så kan hun føde der. problemet
kommer jo så lidt i at fodre ungerne op. fordi der er spanden nok ikke
hensigtsmæssig på længere sigt!.

Hunnen skal du også fjerne hurtigt igen, da den strax som ungerne er født,
får kanibalistiske tendenser :)

Katja

Fra : KatjaStrofen

Dato : 02-03-03 14:52

> [...]
> hensigtsmæssig på længere sigt!.
>
> Hunnen skal du også fjerne hurtigt igen, da den strax som ungerne er født,

Hmm.. roder åbenbart selv godt rundt - første rettelse - minus n i rettelsen
*GG*

Flytte hunnen med ungerne = den gravide hun *G*

Godt så :)

Katjastrofen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-03-03 09:15

Lige en lille rettelse "standartmål" er altså med d "standardmål"
Kunne ikke lade være når du nu selv begyndte

/Martin

Fra : Dan Mortensen

Dato : 02-03-03 17:00

> [...]
> akvarie. Hvad kan jeg gøre for at sikre overlevelse af dens unger når den
> tid kommer ?? Jeg har 4 gubbyer og 5 neon fisk i akvariet.

En fødekasse ville være et udemærket værktøj til den opgave, den fåes i den
lokale fiskebix.

/DM