co2
Fra : André Høstrup

Dato : 10-02-03 23:42

Til dem som går og roder lidt med hjemmelavet co2 anlæg, har jeg fundet frem
til at Harald Nyborg har en 300 grams flaske til en billig penge.

Produkter:
4787 CO2 FLASKE 300 GR. 129,00

Håber der er nogen der kan bruge den her info til noget.

Så hvis der er nogen der ved hvor man kan få dem fyldt op igen og evt. pris,
så smid det lige i
den her tråd.

--
M.v.h. André Høstrup aka Flymann
Mobil: 26 844 911

Fra : J@N

Dato : 11-02-03 08:00

"André Høstrup" <meg@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Håber der er nogen der kan bruge den her info til noget.
>
> Så hvis der er nogen der ved hvor man kan få dem fyldt op igen og evt.

Du kan købe CO2-flasker i Matas til under kr. 100,- og får dem fyldt op
igen.

Harald Nyborg har noget som jeg ledt længe efter:
5872 UNIV. CO2 REDUK.VENTIL 489,00

Den ser rimelig god ud, passer den mon til en Matas flaske?

Jan

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-02-03 09:25

"J@N" <itjf@ofirSLET_DETTE.dk> writes:

> Du kan købe CO2-flasker i Matas til under kr. 100,- og får dem fyldt op
> igen.

Jeg var for nogen dage siden nede og forhøre mig om dette i den lokale
Matas. Resultatet var ganske nedslående. De fleste Matas skulle
efter sigende være stoppet med at føre Sodastream / Sodafresh CO2
flasker, inkl. genopfyldning. I Aalborg skulle jeg prøve Matas i
Hasseris, som _måske_ stadig har det. Men så fandt jeg ud af at
Harald Nyborg var med, og det syntes jeg virker som en mere holdbar
løsning.

> Harald Nyborg har noget som jeg ledt længe efter:
> 5872 UNIV. CO2 REDUK.VENTIL 489,00
>
> Den ser rimelig god ud, passer den mon til en Matas flaske?

Hvis man køber denne reduktions ventil (489kr) og en 300g flaske
(129), plus en CO2 reaktor, eller hvad nu sådan en boblefætter
hedder. Mon man så ikke er helt godt kørende ??

/Esben
--
I hate the country, all those animals walking around un-cooked.

Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-02-03 09:45

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man køber denne reduktions ventil (489kr) og en 300g flaske
> (129), plus en CO2 reaktor, eller hvad nu sådan en boblefætter
> hedder. Mon man så ikke er helt godt kørende ??

Nej, det er formentlig en reduktionsventil som har en omløber der passer til
alle "alm." co2 flasker. Hvis man vil investere i sådan en kan man lige så
godt få en "rigtig" flaske også. De kan fåes til fornuftige priser rundt om
ved butikker der forhandler hobby svejseudstyr elller for den sags skyld en
flaske til en co2 brandslukker.

/Dan Mortensen

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-02-03 13:44

"Dan Mortensen" <ingen@sollok.dk> writes:

> [...]
> ved butikker der forhandler hobby svejseudstyr elller for den sags skyld en

Ok. Men kan der eventuelt være et problem med finheden af
reduktionsventilen. Hvilket tryk kører et akvarie CO2 system normalt
på Og hvor fintfølende er diverse svejse reduktionsventiler i dette
område ?

Hvis det kan lade sig gøre, så er det jo alt andet lige nok lidt
billigere at gå og fylde en stor CO2 flaske end en lille
(f.eks. 300g).

/Esben
--
Write your questions down on the back of $20 dollar bill and send them to me.

Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-02-03 14:17

> [...]
> reduktionsventilen. Hvilket tryk kører et akvarie CO2 system normalt
> på Og hvor fintfølende er diverse svejse reduktionsventiler i dette

Du skal bruge godt 1 bars tryk og en nåleventil til at finjustere så du kan
få det helt rigtige antal bobler.

> Hvis det kan lade sig gøre, så er det jo alt andet lige nok lidt
> billigere at gå og fylde en stor CO2 flaske end en lille
> (f.eks. 300g).

Ja jeg tror prisen er nogenlunde den samme for en genfyldning.

/Dan Mortensen

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-02-03 15:06

> [...]

> Du skal bruge godt 1 bars tryk og en nåleventil til at finjustere så du kan

Altsaa 1 bar overtryk i forhold til det atmosfaeriske tryk?

> Ja jeg tror prisen er nogenlunde den samme for en genfyldning.

Altsaa, det samme for en genfyldning af en 1-2 kg CO2 flaske som en
300g flaske, eller samme pris per kg CO2 ?

/Esben
--
The early bird still has to eat worms.

Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-02-03 15:30

> "Dan Mortensen" <ingen@sollok.dk> writes:
>
> Altsaa 1 bar overtryk i forhold til det atmosfaeriske tryk?

Ja ser du der bliver jeg svar skyldig men det vil jeg tro, jeg justere
trykket på akvariesiden til 1,2 bar (der er ca 60 bar på flasken når den er
fuld)

> Altsaa, det samme for en genfyldning af en 1-2 kg CO2 flaske som en
> 300g flaske, eller samme pris per kg CO2 ?

Jeg tror det mest er et genopfyldningsgebyr CO2'en i sig selv er ikke
specielt dyr.

/Dan Mortensen

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-02-03 15:45

> [...]

> trykket på akvariesiden til 1,2 bar (der er ca 60 bar på flasken når den er

Ok.

Hvordan gør du så med timing. Du tilsætter vel ikke CO2 24 timer i
døgnet?

Kan man mon få en magnetventil til luftslangen for billige penge ?
Den kunne man jo så passende sætte på samme tænd/sluk ur som lyset.

Og lige endnu et spørgsmål. Er der stor forskel på de forskellige CO2
reaktorer?

/Esben
--
Seen on a fly swatter, 'Pest Doctors - All our patients die.
Use this until we get there.'

Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-02-03 16:05

> Hvordan gør du så med timing. Du tilsætter vel ikke CO2 24 timer i
> døgnet?

Nej lige nu er det manuel tænd og sluk, men jeg vil have fat i en magnet
ventil når jeg kan finde en der er til at købe for penge.

> Kan man mon få en magnetventil til luftslangen for billige penge ?
> Den kunne man jo så passende sætte på samme tænd/sluk ur som lyset.

Også min tanke men dem jeg er faldet over har kostet flere hundrede kroner,
og det er jeg for nærrig til at give

> Og lige endnu et spørgsmål. Er der stor forskel på de forskellige CO2
> reaktorer?

Jeg tror ikke der er den vilde forskel, de kobles til de udvendige filter og
Co2'en.

Dan Mortensen

Fra : Morten Kristiansen

Dato : 11-02-03 12:08

Matas i Viborg 60,- for en bytter

Morten

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-02-03 13:44

"Morten Kristiansen" <mokogbel@mail.dk> writes:

> Matas i Viborg 60,- for en bytter

For en 300g flaske ?

/Esben
--
Promises are like babies: fun to make, but hell to deliver.

Fra : Morten Kristiansen

Dato : 11-02-03 15:10

Ja du kommer med en tom og får en fyldt for 60,-