Hvilket navn !!
Fra : Annie og Torben

Dato : 10-02-03 19:33

Jeg har et par cichlider men hvor mange navne kan en fisk bære rundt på?.
Jeg kender dem som Blå-øjet cichlide og på latin, noget med ciclasoma
spilurum. Men ved en dyrehandel hed de noget med jaicia???. Kender nogen
NAVNET på denne fisk.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-02-03 20:10

Artsnavn:
Archocentrus sajica/"Cichlasoma" sajica

Populærnavn:
Sajica Cichlide

Har selv 4 unger.

Se mere her
http://www.akvarieklubben.dk/vis_art.asp?id=69

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Annie og Torben

Dato : 10-02-03 22:14

Men har spilurum så ikke noget med dem at gøre?????
I pett world slog jeg det op i en bog (spilurum) Her stod ikke noget om
Archocentrus sajica.
PS. De yngler jo som rotter.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-02-03 23:28

Det tør jeg ikke sige. Jeg har ikke hørt det før.

Du har måske haft en del yngel
Jeg har ikke haft sådan nogle før. Købte 4 unger for ca. 1 mdr. siden, som
gerne skulle blive til mindst et par.

Fra : Annie og Torben

Dato : 12-02-03 21:34

Hannen er pænt stor han angriber hånden når man roder i akvariet. Hunnen er
noget mindre og har med alderen fået en orange-gulig farve på rygfinden, et
par skide flotte fisk efter min mening.

Fra : Rene Krogh

Dato : 10-02-03 23:33

"Annie og Torben" <torben_l_j@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Men har spilurum så ikke noget med dem at gøre?????
> I pett world slog jeg det op i en bog (spilurum) Her stod ikke noget om
> Archocentrus sajica.
> PS. De yngler jo som rotter.

Er sikker på, at det er cichlasoma spilurum, den bliver også solgt under
navnet Blå-øjet cichlide. Har selv haft et par, der ligeledes ynglede som
rotter. Burde være advaret, forhandleren i sin tid havde ca. 10 akvarier
fyldt med dem.

se: http://www.wiljo.nu/images/fiskar/cichlasoma_spilurum.jpg

mvh
René