info om praktisk brug af omvendt osmose an~
Fra : danscher

Dato : 05-02-03 10:41

Hej NG, jeg går og pusler lidt med tanken om at købe et omvendt osmose
anlæg. Men hvordan fungere det i praksis? slutter man det "bare" til
vandhanen, og så har man næste noget blødt vand? eller er det en større
opstilling?

jeg har kigget lidt på aqua medic's Standard 30, som giver 30-40L om dagen.
Det er ikke de store mængder jeg har brug for, men er de nogen som har gode
erfaringer med andre anlæg?

pft Morten

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-02-03 12:33

Bare du er klar over at ca. 80%-90% af vandforbruget er spildvand.

Det koster kr. 32.80,- inkl moms pr m3 vand i Århus. Dvs. ca. kr. 300,- pr
m3 osmosevand !!!

--

Venligst, / With regards,
Thomas Schreiber

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-02-03 21:16

danscher <danscher*FJERN DETTE*@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b1qm87$vhc$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> anlæg. Men hvordan fungere det i praksis? slutter man det "bare" til
> vandhanen, og så har man næste noget blødt vand? eller er det en større

Det er stort set som du selv skriver, tilslut det , skyl det igennen og

begynd aftapningen.
Men det tager sin tid, alt efter vandtrykket. Og det er også som Thomas
skriver ganske dyrt
da en stor del af vandet går "tabt".

Carsten