Kan den overleve
Fra : PH

Dato : 03-02-03 11:11

For en god uges tid siden havde mine sugemaller æg, men nogle af de andre
beboer i akvariet må have været sultne, for de forsvant efter et par dages
ihærdig bevogtning af "farmand".

Da jeg tømte filteret i går (det var bag dette at æggene var) var der en
enkelt lille malle der havde klaret sig. Den er ganske lille, og har stadig
den der rødlige sæk som jeg går ud fra er resten af ægget på maven.

Den lille fyr er åbenbart ret robust for den overlevede at stå det meste af
dagen i går og i nat i et glas vand fra akvariet, og nu er det så at jeg er
i tvivl. Hvad er bedst. At slippe den ned til de andre i akvariet med fare
for at den bliver spist, eller lade den gå i glasset som jeg nu har sænket
ned i akvariet for at den kan "holde varmen".

Hvad ville i gøre?

PH

Fra : The King

Dato : 03-02-03 17:36

En eller anden for for fødekasse som kan flyde i akvariet ville nok være at
foretrække, men hvis du skifter vandet et par gange om dagen så tror jeg da
nok den kan overleve i glasset, til den er stor nok til du kan lukke den
fri.

Jeg har hos en akvariehandler set maller(ancistrus) gå i en spand, uden
varme eller noget, og rumtemp, var nok omkring de 20 grader.

Lad os høre mere om hvordan det går med "din" unge, om den overlever eller
hvad.

Hygsom
Leo

http://www.piasisse.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-02-03 01:57

The King <leo@leo.lir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3e9a55$0$83841$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> varme eller noget, og rumtemp, var nok omkring de 20 grader.
>
> Lad os høre mere om hvordan det går med "din" unge, om den overlever eller

Ancistus maller er meget hårdføre med hensyn til temperaturer.
I naturen, lever de i rindende vand, og det kommer som regel fra kilder
som er ret kolde.
Ancistuser som er lidt sløve til at gå i leg, kan med fordel "chok
behandeles"
med et ordentligt skud koldt vand i akvariet, gerne så vandet bliver 8-10
grader koldere
en normalt.

Carsten