Kalk på akvarie
Fra : Margry

Dato : 02-02-03 12:09

Hej i gruppen!
Jeg har overtaget et akvarie (Akvastabil brun eloxeret) med ualmindelig
meget kalk på på glas og ramme, er der nogen der har et godt bud på hvordan
man fjerner det uden at beskadige hverken ramme, siliconelim eller
glas??????
Freddy

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-02-03 19:06

Eddike og knofedt. Hvis det ikke virker, så prøv kalkfjerner eller evt. en
svag saltsyre. Der skal i hvert fald bruges masser af knofedt uanset hvad.

--

Venligst, / With regards,
Thomas Schreiber

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 02-02-03 23:28

On Sun, 2 Feb 2003 12:08:59 +0100, "Margry"
> [...]

>meget kalk på på glas og ramme, er der nogen der har et godt bud på hvordan
>man fjerner det uden at beskadige hverken ramme, siliconelim eller

En tyktflydende toiletrens er god til at smøre på. Det skal sidde et
stykke tid, hvorefter du kan fjerne kalken - prøv dig frem.