Javascript Plugin-tjek i explorer ?
Fra : Peter

Dato : 15-03-01 00:45

Hej

Jeg vil lave en liste med brugerens plugins.

I Netscape går det fint med følgende men ikke i Explorer.
Hvordan gør man i Explorer ?

<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT>

for (i=0; i<navigator.plugins.length; i++) {
navn = navigator.plugins[i].name;
document.write(navn)
document.write("<br>")
}

</SCRIPT>

--
Venlig hilsen

Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-01 03:22

Thu, 15 Mar 2001 00:44:41 +0100, skrev "Peter" <peter@cgi-shop.dk>:

>Jeg vil lave en liste med brugerens plugins.

Mig bekendt kan man ikke ikke gøre det med Internet Explorer.

Alle de scripts, som jeg i tidens løb har set detecte browserplugin,
har ikke virket (eller rettere sagt at plugin ikke er installeret,
selvom det er.)

Det skyldes formentlig, at det ikke fungerer som plugin i IE, da denne
er integreret så meget med Windows, at det arbejder på en anden måde.

Det eneste, som jeg har set virke er flash-detect, når det er lavet i
Flash.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Claus O

Dato : 21-03-01 22:39

"Peter" <peter@cgi-shop.dk> wrote

> Jeg vil lave en liste med brugerens plugins.

Se her, jeg har lige fået bekræftiget jeg har
RealPlayer i IE:
http://www.rgagnon.com/jsdetails/js-0056.html
Claus