Erfaringer med mediapipe osX og mpeg2 søge~
Fra : jakob

Dato : 11-03-03 09:19

Jeg overvejer at opgraderer fra 9.1 til OSX i håb om at denne platform
er bedre til mpeg2 komprimering mm. Jeg har nemlig set at der findes et
program til X der hedder mediapipe og det skulle kunne klare ærterne,
men virker det tilfredsstillende ???

Venlig hilsen

Jakob

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-03-03 10:09

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> [...]
> er bedre til mpeg2 komprimering mm. Jeg har nemlig set at der findes et
> program til X der hedder mediapipe og det skulle kunne klare ærterne,

Det er lidt kringlet at bruge, især pga. de mange muligheder det
tilbyder, men der er gode guides rundt omkring. Der er også andre
programmer til MPEG2 komprimering, men fælles for dem alle er, at de
alle bruger enten ffmpeg eller mpeg2enc i baggrunden.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : jakob

Dato : 12-03-03 08:38

> Det er lidt kringlet at bruge,

Så er det nok ikke aktuelt, da dem der skal bruge det har computerfobi

Kender du andre løsninger evt kan selve encodingen godt foregå på en pc

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-03-03 17:43

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> Så er det nok ikke aktuelt, da dem der skal bruge det har computerfobi
>

> Kender du andre løsninger evt kan selve encodingen godt foregå på en pc

Skal det være rigtigt nemt, så skulle de måske overveje at investere i
Apple's MPEG2 codec til QuickTime 6.x. Med den kan man eksportere MPEG2
direkte fra QuickTime Player eller andre programmer, som benytter sig af
QuickTime til eksport (på Mac'en er det stort set alle videoprogrammer).
Der er ikke særligt mange indstillinger, men jeg går ud fra at det
virker udemærket.

Man kan både afspille og kode MPEG2-filer med denne codec.

Det virker lidt underligt, at folk med computerfobi roder med MPEG2! Er
det til DVD eller SuperVCD? Ellers kunne man jo bruge MPEG4, som også er
understøttet af QuickTime 6.x og her har man rigtigt mange
indstillinger.

Fra : jakob

Dato : 12-03-03 18:12

In article <1frpycj.17aoon1soi4e8N%spam02@tdcadsl.dk>, spam02@tdcadsl.dk
says...
> [...]

> Apple's MPEG2 codec til QuickTime 6.x. Med den kan man eksportere MPEG2
> direkte fra QuickTime Player eller andre programmer,

Er du helt sikker på at man kan kode med dette pluginn, jeg har været
inde på hjemmesiden og her omtales det hele tiden som et
afspilningskomponent !!! Derfor har jeg ikke overvejet dette, men det
ville da være fedt da det vel er overkommeligt økonomisk. Jeg har
tidligere efterlyst muligheder og fik at vide at cleaner også kan men
det ligger nok uden for de økonomiske rammer i første omgang.

Det skal kunne køre under system 9.1 og det har jeg tidligere fået at
vide ikke er muligt !!

> Det virker lidt underligt, at folk med computerfobi roder med MPEG2!

Det skal bruges til en Info kanal (pc styret) på mit arbejde. Derfor
skal det være i mpeg1 eller 2, og være i "pc kompatibelt" format.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-03-03 19:33

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> [...]
> tidligere efterlyst muligheder og fik at vide at cleaner også kan men
> det ligger nok uden for de økonomiske rammer i første omgang.

Jeg må tilstå at jeg godt kan se, at de nu kalder den for MPEG2 Playback
og at de skriver, at den ikke kan kode, men jeg turde næsten sværge på,
at de før i tiden skrev, at den kunne kode MPEG2!

Gad vide om de har ændret specifikationerne pga. licensproblemer?

> Det skal bruges til en Info kanal (pc styret) på mit arbejde. Derfor
> skal det være i mpeg1 eller 2, og være i "pc kompatibelt" format.

Aha.