HD kan ikke "mounte" - hjælp!
Fra : Per Andersen

Dato : 10-03-03 23:02

Jeg arbeider med en iMac / 10.1 med flere partitioner. Pludselig kan
startvolumen ikke mounte og jeg må starte fra en anden volumen. Hvad gør
jeg? Kan den repareres / redes (indholdet!) - eller bliver jeg nød til
at installere på ny?
Hjælp er meget velkommen!
På forhånd tak
Hilsen
Per Andersen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 11-03-03 00:31

Hej Per.

Per Andersen <perREMOVEandersen@gmx.net> wrote:

> [...]
> startvolumen ikke mounte og jeg må starte fra en anden volumen. Hvad gør
> jeg? Kan den repareres / redes (indholdet!) - eller bliver jeg nød til

Ud fra erfaring med Systemer tidligere end OSX, så plejer det at kunne
klares med Norton eller tilsvarende.

Men måske skal du ligee tjekke mere OSX'ede personer først.

/Sebastian
> På forhånd tak
> Hilsen
> Per Andersen

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Bitbucket

Dato : 11-03-03 00:39

> [...]

> startvolumen ikke mounte og jeg må starte fra en anden volumen. Hvad gør
> jeg? Kan den repareres / redes (indholdet!) - eller bliver jeg nød til

Havde det samme problem for en time siden- Fixede det med DiskWarrior.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-03-03 09:56

In dk.edb.mac, Per Andersen wrote:

> [...]
> startvolumen ikke mounte og jeg må starte fra en anden volumen. Hvad gør
> jeg? Kan den repareres / redes (indholdet!) - eller bliver jeg nød til

Prøv en gang Disk Repair, eller Diskførstehjælp (vistnok). Den ligger
i Utilities (Hjælpeprogrammer).

Sorry, no quote today.

Fra : Michael Holm

Dato : 11-03-03 11:40

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Prøv en gang Disk Repair, eller Diskførstehjælp (vistnok). Den ligger
> i Utilities (Hjælpeprogrammer).

Du skal blot starte op fra CD'en !

Ang. repair Disk permissions som der bliver rådet til i en del andre
tråde kan man desværre kun i 10.2 ..
men apple har et tilsvarende ting på deres site :
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106900
(Repair Privileges Utility 1.1 )

Det kan også være den hjælper ?!
--