hvor ligger filen ? Energy Saver pref.?
Fra : Michael Holm

Dato : 10-03-03 14:15

min iMac (17") har det med at falde i søvn selv om jeg har slået alt
hvad kan slås fra i Energy Saver.. OS X 10.2.4 , har kørt Repair osv.
+ prøvet at slå "sleep" til igen og så at det virkede hvorefter jeg har
slået det fra igen, but still same old song..

Spørgsmålet er så hvor preference filen ligger, kan ikke finde noget der
hedder energysaver.plist eller lignende... den ville jeg gerne prøve at
smide ud !

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-03-03 15:23

Hej Michael

- Hvis det havde været i OS 7.5.x-9.x, ville jeg have sagt, at du skal slå
det til og sætte skyderen til 'Never' / 'Aldrig', - men i X, véd jeg det
ikke.

- Blot et enkelt spørgsmål... Er du sikker på, at hele maskinen går på
'Vågeblus', og at det ikke kun er skærmen, der 'går i sort' - går på
vågeblus?

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Holm

Dato : 10-03-03 15:32

> [...]
> det til og sætte skyderen til 'Never' / 'Aldrig', - men i X, véd jeg det

det gør man og i OS X, og det har jeg også prøvet (det var det jeg mente
da jeg skrev " har slået alt, hvad man.." nedenfor

> - Blot et enkelt spørgsmål... Er du sikker på, at hele maskinen går på
> 'Vågeblus', og at det ikke kun er skærmen, der 'går i sort' - går på
> vågeblus?

jeps (og det kan man også regulere i SystemPreferences under Energy
Saver.. men der er noget gået galt siden det ikke virker mere..

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-03-03 23:46

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
>
> Spørgsmålet er så hvor preference filen ligger, kan ikke finde noget der
> hedder energysaver.plist eller lignende... den ville jeg gerne prøve at

De går (ja, jeg har lyst til at være De's i Terminal og:

sletter filen:

com.apple.Powermanagement.xml

der ligger i:

private/var/db/SystemConfiguration

Så, i Terminal:

cd /private/var/db/SystemConfiguration

sudo rm com.apple.Powermanagement.xml

[skal taste Admin password når den beder om det]

Should do the trick

Mojn, Thomas

--
Buy a Mac and be thought a fool
or buy a Windows box and remove all doubt

Fra : Michael Holm

Dato : 15-03-03 01:14

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
>
> cd /private/var/db/SystemConfiguration
>
> sudo rm com.apple.Powermanagement.xml
>
> [skal taste Admin password når den beder om det]

Tak thomas, vidste De ikke ville svigte mig
Dagen efter jeg skrev spørgsmålet, ssh'ede jeg mig via Terminal til
mac'en og siden har den ikke gået i Sleep !! måske skulle den bare
"kildes" lidt ??! men nu gemmer Deres beskrivelse hvis Mac'en skal
"Trues" en dag
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk