DallasPartialInsert
Fra : Kristian Storgaard

Dato : 08-03-03 21:26

Kære Mac-NG

Jeg har en meget mærkelig fejl hos en ven. På hans helt nye 17" iMac kommer
der en dialogboks op kort efter opstart. Den er som følger:
HeaderOfDallasPartialInsert
StringOfDallasPartialInsert

- så er der een knap, med teksten:
ButtonOfDallasPartialInsert

Der er vist en ved Apple, der har glemt at gøre noget færdigt...

Men er der nogen der har set den, og ved hvad det betyder? Den forsvinder
når man trykker på knappen.

Jeg har fundet en diskussion om problemet hos en nord-irsk brugergruppe,
hvor de mener at det kan være noget med at et stik til Pro Speakers ikke er
sat helt i. Men det tror jeg ikke helt er problemet.

Nogen gode bud?? Al info og svar er velkomment.

/kristian

p.s. Jeg kan godt poste et screendump i dk.binaer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-03-03 00:47

In article <BA90106F.18437%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk>, Kristian Storgaard wrote:
> [...]
> sat helt i. Men det tror jeg ikke helt er problemet.
>
> Nogen gode bud?? Al info og svar er velkomment.

Man kan søge på google. Jeg fandt:
http://www.kieranonline.co.uk/cgi-bin/YaBB.cgi?board=x_problems;action=display;num=1038479764

Problemet er sandsynligvis at han ikke har trykket stikket
til sine nye højttalere helt i bund.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 09-03-03 06:29

On 09.03.2003 00:47, in article
slrnb6l07r.ue.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
> ;num=1038479764
>
> Problemet er sandsynligvis at han ikke har trykket stikket

Tak, det var den diskussion jeg også har fundet. Udover den findes der to
svar i en fransk nyhedsgruppe - men dem forstår jeg ikke...

Jeg er dog ikke sikker på at det er hele forklaringen. Andre bud?

/kristian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-03-03 08:13

In article <BA908FA7.186F2%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk>, Kristian Storgaard wrote:
> [...]
>
> Tak, det var den diskussion jeg også har fundet. Udover den findes der to
> svar i en fransk nyhedsgruppe - men dem forstår jeg ikke...

Du kan bruge babelfish til at oversætte.

> Jeg er dog ikke sikker på at det er hele forklaringen. Andre bud?

Som folk skriver på den engelske side, så er problemet at der
er ukendt udstyr i den udgang beregnet til Apple Pro speakers,
har du bedt ham prøver uden højttalere / med stikket helt i
bund ? Det lyder meget troværdigt for mig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-03-03 08:45

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> Jeg er dog ikke sikker på at det er hele forklaringen. Andre bud?

Hvorfor tvivler du dog sådan på det? PartialInsert betyder jo netop
"delvis sat ind". Dallas kan jo sagtens være det interne navn for Pro
Speakers eller den specielle indgang. Om ikke andet tager det jo ikke
mange minutter at efterprøve det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 09-03-03 09:53

> [...]
> "delvis sat ind". Dallas kan jo sagtens være det interne navn for Pro
> Speakers eller den specielle indgang. Om ikke andet tager det jo ikke

enig, eg har også været ude for at at de ikke var sat ind, selv om når
jeg kiggede så det sådan ud.. der er flere klik-lyde når man sætter
stikket i, så man kan nemt snydes (syntes dog jeg fik en anden noget
lign. fejlmeddelse)
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 09-03-03 15:46

On 09.03.2003 08:45, in article 1frjpg9.1rx02wo14c5vp1N%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> "delvis sat ind". Dallas kan jo sagtens være det interne navn for Pro
> Speakers eller den specielle indgang. Om ikke andet tager det jo ikke

Jeg er måske også kommet lidt over min tvivl, men jeg mente bare, at jeg
også fik meddelelsen helt uden andre enheder end mus/tastatur sat til. Men
jeg husker nok galt.

Jeg tester så snart jeg kan komme til det.

Der findes for øvrigt en DallesDriver-extension i systemet - mon den er til
højtalerne ?

Tak for indsatsen til jer alle!

/kristian