PowerMac G5 2500mhz en realitet!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-03-03 02:27

Hej

Ja, så er G5'eren en realitet med en 2500mhz processor med IBMs Power 4
teknologi....! - Nedenstående artikel er sakset fra MacUser Online
abonnementsudgaven.
mvh. Erik Richard

-----Begin Article-----
IBM unveils 2.5GHz Power PC
[MacUser] 10:10

IBM has unveiled a prototype of its next-generation Blade server,
running on a Power PC chip at between 1.8 and 2.5GHz.

The Power PC Blade is based on IBM's new 64-bit Power 4 architecture.
Speculation that Apple will adopt this technology in the future has been

widespread over the past few months and it is predicted to form the
core of G5 Macs.

Currently Apple uses Motorola chips in its G4 Macs, with IBM providing
G3 processors. However Motorola's speeds have slipped further and
further behind as Intel has pushed Windows PCs beyond 3GHz. Apple's
fastest machine currently runs on two 1.42GHz processors and
although the company has made a strong case that processor speed
alone cannot determine how fast a computer really works, that
argument does not appear to have been won.

Rumours persist that there is little love lost between Apple and
Motorola,
despite a relationship that goes back 20 years. Friction between the two

companies dates back to 1997 when Apple cancelled the Mac clones
programme just as Motorola was preparing to release the fastest Mac
yet.

Blade servers are space-efficient, rack-mounted systems.

Simon Aughton
-----End Article-----

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-03-03 18:47

fErik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Ja, så er G5'eren en realitet med en 2500mhz processor med IBMs Power 4
> teknologi....! - Nedenstående artikel er sakset fra MacUser Online
> abonnementsudgaven.

Det er først 1. april om en måned.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : ct

Dato : 05-03-03 22:05

En realitet - er det ikke når man står med den mellem hænderne?

Men det ville da være nice....

Claus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-03-03 17:04

Hej Claus

Det er én måde at sige det på - for slutbrugeren, men i branchen snakker
vi om 'reality' / 'realitet' - i det øjeblik, processoren fungerer i et
givet miljø, - altså sat ind i en computer, der vel at mærke kan køre
med den.

ct wrote:

> En realitet - er det ikke når man står med den mellem hænderne?
>
> Men det ville da være nice....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-03-03 16:54

Hej Henrik

Så hurtig tror jeg desværre ikke, de får den færdig... - Som iMac ejer, så
burde du vide, at Mr. Jobs rent faktisk havde brugt en taktik, der gik ud på
at benægte fakta omkring en sådan maskines eksistens. Rygterne begyndte at
tage konkret form i beg. af marts 98, og den 15. maj 98 fik teknikerne at
vide, at de havde _3_ måneder til at udvikle og færdiggøre hele iMac
konceptet på.... Simon Aughton, redaktør på MacUser UK var en af de mest
vedholdende i det spil.... - Han var også den første, der kom med nyheden om
G4'eren, - så.... resten må du selv vurdere.

Men lur mig, om det ikke snart bliver en realitet. - Vi har drøftet det
noget i et par andre grupper, jeg er med i, og vi er enige om, at det er et
faktum, men også, at tidsrammen ikke er fra idag til i morgen. - At vi taler
om 4-5 måneder, - og er den næste store 'Mac-begivenhed' ikke Seybold i
september?

mvh. Erik Richard

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 06-03-03 20:18

> [...]
> om 4-5 måneder, - og er den næste store 'Mac-begivenhed' ikke Seybold i

Jeg tror også, at en "G5" kører OSX 10.3 et sted i kernehuset, og at
apple ikke kan leve uden en processor-opgradering i efteråret. Hvorvidt
det skal hedde en G5 eller andet, f.eks. "G4 1/2", skal være usagt, men
for en gangs skyld synes jeg osse, at både sol, måne og stjerner peger
på en ny processor. Det plejer som regel kun at være stjernerne...
--
Mvh Poul

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 06-03-03 23:04

http://titancity.com/articles/ppc.html

--
cordial regards, Peter +45 5192 3981
http://titancity.com/articles/religions.html

http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen i DK

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-03-03 05:30

Hej Poul

Poul Skovmand Thingholm wrote:

> Jeg tror også, at en "G5" kører OSX 10.3 et sted i kernehuset, og at
> apple ikke kan leve uden en processor-opgradering i efteråret. Hvorvidt
> det skal hedde en G5 eller andet, f.eks. "G4 1/2", skal være usagt,

En G4,5.. - ikke dårligt..., - Og der er jo allerede snak om en OS X.3 til
ca. september, så det vil da være alle tiders chance for Apple at lancere de to
ting sammen.

> men for en gangs skyld synes jeg osse, at både sol, måne og stjerner
> peger på en ny processor. Det plejer som regel kun at være stjernerne...

Da jeg kom hjem her over middag og checkede mails, lå der en mail fra en person,
jeg mindst af alt havde regnet med. - Det var fra en af IBMs tekniske stab, der
åbenbart også er Mac bruger og med i en af de andre US-baserede Mac grupper, jeg
er med i.

Han takkede mig faktisk for at have viderebragt nyheden fra MacUser Online om G5
processoren baseret på Power 4 teknologien, og bekræftede, at G5 processorerne
med hastigheder på 1800, 2200 og 2500mhz er en realitet _NU_!!, - så det er "just
a matter of time now".... Og han opfordrede os - "all you guys at Nisus Software
to increasingly excalate the development of the upcoming Nisus X".

Og hvad pokker svarer man sådan en fyr? - Thank you for your kind words...

mvh. Erik Richard

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 06-03-03 23:04

> [...]
>
> Ja, så er G5'eren en realitet med en 2500mhz processor med IBMs Power 4
> teknologi....! - Nedenstående artikel er sakset fra MacUser Online

Måske en anelse forhastet - processoren er planlagt, men ikek ud endnu,
IBM, har trukekt artiklen i sig igen, men nu ved vi da at IBM er mere
ambitiøse end Motorola.