Login efter reinstallation
Fra : Storm

Dato : 04-03-03 22:00

Min PowerBook gik ned.
Alle mine forsøg på genstart resulterede bare i blå blank
skærm, som med jævne mellemrum lige et splitsekund
viste Console Log uden indhold.
Jeg endte på en "archive and install" (hedder det vist).
Her valgt jeg at bevare brugerprofiler og netværksopsætning.

Efter endt reinstallation kan jeg ikke komme længere
end til login-menuen. Den ser ud til at acceptere koden,
men går bare tilbage i login-menu igen.

Med Installations-cd'en inde har jeg valgt repair utility.
Det hjalp ikke. Jeg har ændret (genindskrevet log-in password).
Både som admin og root.
Det hjalp ikke. Jeg kommer ikke forbi mit log-in vindue.

Nogen hjælp at hente?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Michael Holm

Dato : 05-03-03 01:38

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Både som admin og root.
> Det hjalp ikke. Jeg kommer ikke forbi mit log-in vindue.

bare lige et hurtigt indspark, har du checket macfixit, der var noget
med det problem for nogen dage siden (sidste uge ?)

Du kan evt. og starte op i Single user mode (er det æble s man holder
nede under opstart - tror jeg nok)

og så kan du kører noget unix rep. - jeg kan ikke huske hvordan har kun
prøvet det engang, Jonas eller en anden unix haj kom med nogle ord !

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-03-03 02:27

In dk.edb.mac, Storm wrote:

> Min PowerBook gik ned.

Hvorledes gik det for sig? Hvad lavede du da den gik ned?

[snip]

> [...]
> Både som admin og root.
> Det hjalp ikke. Jeg kommer ikke forbi mit log-in vindue.

Det lyder som om din NetInfo Database er gået til frokost, og at den
har brug for en ny.

Læs instruktionerne til hvordan det kan gøres (lidt snørklet, men den
eneste metode jeg kender) her:

<http://diveintoosx.org/NetInfo.html>

Du genskaber så den seneste backup NetInfo lavede inden din PB
crashede.

I instruktionerne går de ikke ud fra at man netop har lavet en archive
and install (som flytter /var/ biblioteket til mappen /Previous
Systems/), så du skal nok ændre stien til din backup af NetInfo
databasen til noget der ligner dette:

/Previous\ Systems/Previous\ System\ 1/var/backups/local.nidump

istedet for

/var/backups/local.nidump

Du kommer ikke uden om en tur i terminalen med amerikansk keyboard
layout (:

Fortæl endelig hvordan det går.

SCSI port:
Inferior grade of wine, e.g. Muscatel, Ripple, Mad Dog.

Fra : Storm

Dato : 06-03-03 06:23

"Jonas Voss" <voss@null.dk> skrev

> Hvorledes gik det for sig? Hvad lavede du da den gik ned?

Meget forskelligt. Men jeg havde lige kopieret 2 giga ned på
en server, og jeg havde problemer med at Æble K, var meget
langsom.

> Det lyder som om din NetInfo Database er gået til frokost, og at den
> har brug for en ny.

[Snip hjælp]

> Du kommer ikke uden om en tur i terminalen med amerikansk keyboard
> layout (:
>
> Fortæl endelig hvordan det går.

Jeg klarede det ikke, og reinstallerede uden mine netværksindstillinger
og brugeropsætninger. Nu er jeg på igen. Men megen reetablering
venter, selv om jeg har været på den før, er det altså ikke nemt
at finde rundt i hvilke preferencer jeg kan redde noget ved at
hente fra previous system. DragThing og MacSOUP f.eks.

Ked af at jeg ikke bare kunne finde ud af forslaget, måske
havde det været det der skulle til.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-03-03 07:25

In dk.edb.mac, Storm wrote:

> [...]
> at finde rundt i hvilke preferencer jeg kan redde noget ved at
> hente fra previous system. DragThing og MacSOUP f.eks.

Det var en skam, det er aldrig sjovt at skulle fiske indstillinger ud
af "Previous System"-suppen.

> Ked af at jeg ikke bare kunne finde ud af forslaget, måske
> havde det været det der skulle til.

Det er ikke til at sige, men det var en mulighed.

"Time is an illusion. Lunchtime doubly so."

Fra : Storm

Dato : 06-03-03 10:33

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det var en skam, det er aldrig sjovt at skulle fiske indstillinger ud
> af "Previous System"-suppen.

Nej bestemt ikke - hvordan var det nu det var - er min mest
tænkte tanke lige i øjeblikket.

DragThing og Stickies ved jeg at jeg før har kunnet hente fra en
Previous System mappe, men det kan jeg ikke nu, så jeg føler mig helt
handikappet.

--
Venlig hilsen Nina Storm