råd og vejledning
Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 03-03-03 16:51

Hej NG.

Jeg er studerende, og skal om noget tid investere i en bærbar ...

Jeg er rimeligt velbevandret i PC sammenhæng, men har aldrig rigtig før
interesseret mig for Mac, og har derfor heller ingen ide om eks. hvor hurtig
den skal være, HD kapacitet osv.. Jeg ved kun at man ikke direkte kan
sammenligne PC og Mac på Mhz., men hvad med ting som RAM, og HD størrelse
??...

Jeg vil også gerne spørge gruppen om evt. modeller man bør undgå, tænker her
på kendte fejl, og svage punkter !. Og hvad med operativsystemet ?? ... er
de bagudkompatible, eller ??!! ...

Mvh..

Torben.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-03-03 19:10

"Torben Hedstrøm" <Torbenguzzi@wanadoo.dk> writes:

> Jeg vil også gerne spørge gruppen om evt. modeller man bør undgå,
> tænker her på kendte fejl, og svage punkter !. Og hvad med
> operativsystemet ?? ... er de bagudkompatible, eller ??!! ...

Hvad skal du bruge maskinen til?

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-03-03 00:20

Torben Hedstrøm <Torbenguzzi@wanadoo.dk> wrote:

> [...]
> på kendte fejl, og svage punkter !. Og hvad med operativsystemet ?? ... er

Hvad har du tænkt dig? Er det en brugt model, du har i tankerne, eller
vil du købe nyt? Alle de nye er gode, men man får naturligvis hastighed
og features efter prisen.
Der har været nogle lidt uheldig eksemplarer blandt de ældre,
men det ville være rart at vide, hvilket prisleje, du leder i, hvis du
skal rådes med en brugt Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-03-03 11:23

> [...]

> på kendte fejl, og svage punkter !. Og hvad med operativsystemet ?? ... er

1.
Se de øvrige indlæg med uddybende spm.
2.
Ud fra min forestilling om stud-økonomi, antager jeg behovet for en
brugt. Har selv haft megen glæde af min PowerBook G3; den der hedder
Wall Street eller series 2; det er den første, der kan køre OS X, men
det kan nok ikke anbefales mht. hastighed. Den mgl. dog USB, så hvis du
har behov for det, skal du have en nyere, evt. en iBook

Håber det hjalp lidt,
vh Jens