Børnecykelanhængere (var
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 03-03-03 13:36

Hej Janus

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Dem bryder jeg mig ikke så meget om. Kan ikke lide tanken om at ungen
> er ude af syne, når man kører gennem trafikken i København. På en

Aah, lige dér færdes jeg jo ikke så tit; men det har du naturligvis ret
i. Vi bruger vores i Århuses yderkant og fra Århus til Slagelse over
Kalundborg, og dér er det nu fint.

> ladcykel har man altid udsyn til barnet. Skal vi fortsætte i
> børnegruppen?

Er gjort

/Sebastian

> -j

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Lars Fischer

Dato : 04-03-03 00:54

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Dem bryder jeg mig ikke så meget om. Kan ikke lide tanken om at
> ungen er ude af syne, når man kører gennem trafikken i
> København. På en

Hmm. Jeg bruger min Burley dagligt midt i København og har aldrig
haft problemer med det. Der er godt udsyn og stort synsfelt i en
Byrley, og barnet er nede ved jorden, så det har alle muligheder
for at følge med. Min datter er rigtig glad for sin Burley og
nyder altid turen.

Hvis din bekymring går på, at barnet står af i utide, så kan jeg
berolige dig med, at der er indbygget sele i Burleyen. Ingen
mulighed for flugtforsøg. Desuden kan Burleyen lukkes, så der
hverken kommer regn, sne eller kold blæs ind. Sædet kan foldes ned
på et par sekunder, så barnet kan sove på turen (min datter sover
rigtig godt i sin - perfekt til et cafe-besøg når vi har været inde
hold handle om lørdagen).

En anden fordel ved en Burley er at den kan foldes sammen. Det
tager et par minutter når man er i træning. Den kan derfor uden
videre komme med i bilen, i toget, etc.

> ladcykel har man altid udsyn til barnet. Skal vi fortsætte i
> børnegruppen?

En alm. cykel med en Burley er langt lettere end en ladcykel /
Christianiacykel. En alm. cykel med en Burley har osse samme
køreegenskaber som en cykel uden anhænger, så man færdes normalt og
kører i normal rytme og tempo.

Så jeg er enig med Sebastian - en Burley kan varmt anbefales.

/Lars

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-03-03 11:27

Lars Fischer wrote:

> [...] Desuden kan Burleyen lukkes, så der hverken kommer regn, sne
> eller kold blæs ind.

[Snip Mere rosende om Burley]

Burleyen (Burley D'Lite, går jeg ud fra?) er nu ikke perfekt: Der er
huller i hjørnerne af bunden, så mindre ting kan falde ud. Lukningen er
med trykknapper, hvilket holder oversejlet godt fast, men samtidig kan
være lidt hårdt at anvende. Dertil kommer nogle ubeskyttede skarpe
metalkanter på gå-bøjlen, der støder direkte på oversejlet.

Omformningen til gåvogn er nem nok, men forhjulet rager ret langt frem.
Et af mine forårsprojekter er at lave en holder til flaget, så det kan
sættes på forhjulet, når vi triller rundt i gågaden.

Ellers er jeg skal enig i de nævnte positive ting. Vi er rigtig glade
for vores Burley.

> En alm. cykel med en Burley er langt lettere end en ladcykel /
> Christianiacykel.

Jeg kan nu godt se ideen i en Christianiacykel, hvis man bor i
flade København. Det ville da være rart at kunne snakke med ungerne,
når der cykles.
--
Far + digitalkamera + webserver = <url: http://ekot.dk/frida/ >

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-03-03 23:33

Hej Toke

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote:

Nå det så jeg af din url, og nu så jeg det af din adresse: du bor her i
byen ,_)

Nå men har I opdaget, at der til maj er Burleytræf om Brabrand sø med
cyklistforbundets lokalafdeling?

/Sebastian

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-03-03 02:10

Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Nå det så jeg af din url, og nu så jeg det af din adresse: du bor
> her i byen ,_)
>
> Nå men har I opdaget, at der til maj er Burleytræf om Brabrand sø
> med cyklistforbundets lokalafdeling?

Jeg har undret mig lidt over det der træf. Nu er jeg to gange blevet
stoppet på gaden af en anden Burleyejer og har fået at vide at der er
Burleytræf nede ved søen.

Jeg har intet imod det og regner da også med at komme, hvis ellers
vejret & humøret er til det den dag. Jeg forstår bare ikke denne
entusiasme for en bestemt cykelvogn? Hvorfor er træffet ikke bare for
alle cykelvognsejere & brugere?

Og gad vide hvad der sker, hvis en Dolphinejer kører forbi? Bliver han
kastet i søen, eller blot betragtet med overlegen mine? [Smiley]

Nu vi er ved Burley: Jeg kan se at man kan købe et særligt babysæde,
man kan bruge fra barnet er 6 måneder
<url: http://www.dcf.dk/shop2000/01cykanh.htm >
Er det noget, der er værd at investere i? Barn nummer to er på vej og
da barn nummer et stadig transporteres med cykelvogn, ville det være
rart at kunne sætte begge børn i vognen samtidig, så hurtigt som
muligt.
--
Far + digitalkamera + webserver = <url: http://ekot.dk/frida/ >

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 05-03-03 22:30

Hej Toke

> [...]

> vejret & humøret er til det den dag. Jeg forstår bare ikke denne
> entusiasme for en bestemt cykelvogn? Hvorfor er træffet ikke bare for

Åh, det kommer sig såmænd bare af, at det er Cyklistforbundet, der står
bag arrangementet, og at det er dem, der står for salget af Burley'en;
emn jeg er med til at arrangere det, og det er sådan set åbent for alle.
Det er, synes jeg, et eller andet sted bare sådan lidt "sjovt" at mødes
med andre, der har truffet samme smalle valg som en selv mht et eller
andet. Derfor synes jeg også, at det er rart at omgås Mac-ejere

> Og gad vide hvad der sker, hvis en Dolphinejer kører forbi? Bliver han
> kastet i søen, eller blot betragtet med overlegen mine? [Smiley]

Han bliver naturligvis ikke kastet i søen, ej heller udsat for en
salgstale for at få ham til at skifte vogn

Og der kommer heller ingen overlegne miner fra min side
Ingen fanatister her, tak. De skulle smiddes langt væk ,_)))))))

> [...]
> da barn nummer et stadig transporteres med cykelvogn, ville det være
> rart at kunne sætte begge børn i vognen samtidig, så hurtigt som

Vi har ikke haft et sådant, og vi fik vores vogn, da vores den stor var
ca 9 mndr. Men vores sunhedsplejerske sagde, at de måtte komme med, når
de kunne holde hovedet, og så selvf. ikke ret længe ad gange.

Mvh Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Lars Fischer

Dato : 05-03-03 23:53

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote

> Og gad vide hvad der sker, hvis en Dolphinejer kører forbi?
> Bliver han kastet i søen, eller blot betragtet med overlegen
> mine? [Smiley]

Jeg kaster af princip altid de Dolphinejer jeg møder i søen.

> Nu vi er ved Burley: Jeg kan se at man kan købe et særligt
> babysæde, man kan bruge fra barnet er 6 måneder
> <url: http://www.dcf.dk/shop2000/01cykanh.htm >

Den ser fiks ud. Vi overvejede faktisk noget med en autostol i
Burleyen i sin tid, men besluttede så at fortsætte med lift indtil
lillepigen var stor nok til at sidde i det alm. sæde. Når nr. 2
engang kommer vil jeg bestemt kigge nærmere på den der stol.

/Lars

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-03-03 11:27

Lars Fischer wrote:

[Snip Specielt babysæde til Burley?]

> Den ser fiks ud. Vi overvejede faktisk noget med en autostol i
> Burleyen i sin tid, men besluttede så at fortsætte med lift indtil
> lillepigen var stor nok til at sidde i det alm. sæde.[...]

Vi puttede en almindelig autostol i Burleyen, efter vi havde kørt med
lift. Det fungerede rigtig godt, da vi kunne tippe stolen, så datteren
kunne slappe af i ryggen. Men stolen fyldte hele cykelvognen.
--
Far + digitalkamera + webserver = <url: http://ekot.dk/frida/ >

Fra : Lars Fischer

Dato : 05-03-03 00:23

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote

> Burleyen (Burley D'Lite, går jeg ud fra?)

Jep

> er nu ikke perfekt:

Næh, det er der ikke ret mange ting der er. Jeg er enig i, at det
er upraktisk at den er åben ved hjørnerne. Løse genstande der
ligger i bunden bag sædet kan rasle ud. Uheldigt.

De andre problemer du nævner har jeg ikke haft (endnu).

> Jeg kan nu godt se ideen i en Christianiacykel, hvis man bor i
> flade København. Det ville da være rart at kunne snakke med
> ungerne, når der cykles.

Jamen, bestemt. Jeg overvejer at anskaffe een til sommer, som
supplement. Til nogen ting er den fiks. Og man kan aldrig have
for mange cykler.

Burleyen har bare en bredere anvendelse, syn's jeg. Vi bruger
Burleyen til at køre lillepigen til vuggestue, og der er det altså
rart, man man efter aflevering kan koble anhængeren af, sætte den i
vuggestuens skur, og forstætte til arbejde på en alm. cykel (og
omvendt på hjemvejen). Jeg ville heller ikke være meget for at
cykle på besøg mere end måske 10 km væk på en Christiania cykel -
den *er* tung og langsom. Med Burleyen efter en god cykel kan jeg
snilt køre fra Østerbro til Hillerød eller Måløv; der går lidt
flere kræfter til en normalt, men ikke meget, og hastigheden er som
ved en normal tur.

/Lars