VPC...er det til noget?
Fra : Lars Brink

Dato : 03-03-03 10:15

Har prøvet at installere VPC på en G4 Dual 800 . Det ser ud til at jeg
så nu kan bruge netbank, men har jeg en hurtig PC? Kan jeg installere
større spil? (Counterstrike mm)

Det ser ikke ud til at windows2000 ikke kan genkende mit grafikkort
Geforce4MX...så jeg ka' næsten ikke tro at man kan installere krævende
spil. Nogen der har erfariunger med dette?

Hilsen Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-03-03 11:35

Lars Brink <lars@ad-man.dk> wrote:

> [...]
> Geforce4MX...så jeg ka' næsten ikke tro at man kan installere krævende
> spil. Nogen der har erfariunger med dette?

VPC er absolut en nødløsning til fx. netbank og lignende.

VPC arbejder direkte fra din harddisk og bruger RAM og processor på en
anden måde end når du afvikler OS 9 og X - derfor går det også meget
langsommere.

Det er selvfølgelig meget cool at du kan emulere en Windows maskine
direkte på din Mac, men netbank og test af websites er vist også alt
hvad det duer til.

Hvis du vil spille krævende spil, så køb en Playstation.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-03 14:13

> Det er selvfølgelig meget cool at du kan emulere en Windows maskine
> direkte på din Mac, men netbank og test af websites er vist også alt
> hvad det duer til.

Faktisk en del mere. Ordbøger og andre opslagsværker der ikke findes til
Mac er en del. Forberedelse af undervisning i programmer, der kun findes
til Win en anden ...

> Hvis du vil spille krævende spil, så køb en Playstation.

Spil hører vist ikke til begrebet »seriøs anvendelse af edb-udstyr«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thomas

Dato : 03-03-03 14:33

"Per Rønne" <per@ronne.invalid> skrev i en meddelelse
> [2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
> Spil hører vist ikke til begrebet »seriøs anvendelse af edb-udstyr«.

Når vi efter en lang dag lige tager en gang UT2003 så er det seriøs
afslapningaf afstessning ... Og vi er meget seriøse - også når vi spiller
UT2003

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?
http://www.autobooster.dk/register.php?referer=1152 Stadig ikke nok trafik?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-03-03 14:25

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> [...]
>
> Når vi efter en lang dag lige tager en gang UT2003 så er det seriøs
> afslapningaf afstessning ... Og vi er meget seriøse - også når vi spiller

Enig, men du qouter så det ser ud som om at det er mig der står for
citatet: Spil hører..............

Jeg synes det er helt fint hvis du spiller Unreal på din Mac.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-03-03 08:36

> Enig, men du qouter så det ser ud som om at det er mig der står for
> citatet: Spil hører..............

Da ikke, hvis du tæller antallet af pile. Normalt er der en pil mindre
foran navnet end foran citatet. Men det er selvfølgelig nemmere at
overskue det, hvis der er en tom linie imellem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 04-03-03 14:48

> Da ikke, hvis du tæller antallet af pile. Normalt er der en pil mindre
> foran navnet end foran citatet. Men det er selvfølgelig nemmere at
> overskue det, hvis der er en tom linie imellem.

Jo, han gjorde - Henrik.......jeg var da lige ved at følge op og sige,
at det IKKE var Jespers udsagn, men han var selv hurtigere - og hvem
f..... tæller pile......? De forvirrer da mere, end de gavner (Jeg
kan godt se, der er system i det, men alligevel - nå, intellektuel
udfordring er aldrig af vejen...

M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-03 15:44

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Jo, han gjorde - Henrik.......jeg var da lige ved at følge op og sige,
> at det IKKE var Jespers udsagn, men han var selv hurtigere - og hvem
> f..... tæller pile......?

Det gør - jeg.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 04-03-03 17:02

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Det gør - jeg.

HÆ hæ, nå det må du undskylde, Per....
M.

Fra : Thomas

Dato : 04-03-03 09:18

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Enig, men du qouter så det ser ud som om at det er mig der står for
> citatet: Spil hører..............

Sorry.

> Jeg synes det er helt fint hvis du spiller Unreal på din Mac.

Må indrømme at vi gør det på PC'ere ... Har prøvet det på Mac, og PC'en
håndterer det bedre. Men er vi flere folk end der er PC'ere til, så kan
Mac'erne også bruges, de kan logge på samme netspil.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-03-03 18:32

> [...]

> Geforce4MX...så jeg ka' næsten ikke tro at man kan installere krævende
> spil. Nogen der har erfariunger med dette?

VPC er en virtuel PC, som Windows kan køre på. Det som Windows ser, er
VPC's virtuelle hardware og ikke din Mac's hardware.

Det grafikkort som VPC emulerer er ikke egnet til 3D spil. Det vil
alligevel også køre alt for langsomt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen