Mail, flere afsenderadresser
Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-03 11:13

I anledning af anden tråd om fejlmeddelelser i Mail ved åbning af
postkasser, vil jeg gerne spørge, hvordan man laver flere
afsenderadresser. Jeg har flere adresser, som sender til samme
postkasse. Det gik fint under OS X 10.1. Man kunne lave en Unix-account
eller flere POP3-konti og vælge ikke at tømme dem.
I den nye Mail i OS X 10.2 insisterer den på at lave en
postkasse til hver konto. Det giver for mange postkasser i vinduet i
Mail, og jeg får også dubletter af afsendt post. Er der en smart måde at
lave flere afsenderadresser?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-03-03 18:24

In dk.edb.mac, Henrik Münster wrote:

[...]

> [...]
> postkasse til hver konto. Det giver for mange postkasser i vinduet i
> Mail, og jeg får også dubletter af afsendt post. Er der en smart måde at

I opsætningen af din konto kan du tilføje afsenderadresser ved at
skrive dem i email-feltet adskilt med et komma.

"Bistromathics,' he said, 'the most powerful computational force
known to parascience."

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-03 18:59

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> I opsætningen af din konto kan du tilføje afsenderadresser ved at
> skrive dem i email-feltet adskilt med et komma.

Det er da løgn?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-03-03 19:17

> Det er da løgn?

Nej, det er da rigtigt!

Ethernet (n): Device used to catch the elusive etherfish.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-03 20:07

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Nej, det er da rigtigt!

Sør'me så. Det er da smart. Der er bare det, og nu ved jeg godt, at jeg
er besværlig, at det kun er adressen, men ikke navnet, der skifter. Jeg
ville også gerne have navnet til at skifte. Så kunne jeg f.eks. sende
fra kun mig selv, fra både konen og mig eller fra et af børnene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-03-03 11:40

In dk.edb.mac, Henrik wrote:

> [...]
> ville også gerne have navnet til at skifte. Så kunne jeg f.eks. sende
> fra kun mig selv, fra både konen og mig eller fra et af børnene.

Det er, så vidt jeg ved, ikke muligt. Har selv haft ønske om at det
kunne lade sig gøre, men det kunne det ikke. Hvis du finder en løsning
så post den endelig.

   "The ability to enslave a planet is insignificant
   next to the power of the Macintosh" -- Darth Vader

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-03-03 12:35

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det er, så vidt jeg ved, ikke muligt. Har selv haft ønske om at det
> kunne lade sig gøre, men det kunne det ikke. Hvis du finder en løsning
> så post den endelig.

Under OS X 10.1 kunne man oprette UNIX-adresser læste jeg. Jeg kunne nu
kun oprette en uden konflikter, men den fungerede også fint. Ellers
kunne man bare oprette POP3-adresser og sætte dem til at bruge den
almindelige ind-boks. De skal være aktive, men sættes til ikke at hente
post. Jeg synes, jeg løber ind i konflikter under OS X 10.2 med
dubletter af mail. Måske er det fordi, jeg bruger samme servere og
kundenr. til flere af dem. Jeg kunne jo bare digte nogen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anders Krøyer

Dato : 03-03-03 14:33

In article <1fr8w4f.c0xsblplnbkyN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> dubletter af mail. Måske er det fordi, jeg bruger samme servere og
> kundenr. til flere af dem. Jeg kunne jo bare digte nogen.

Jeg ved ikke lige om det er det i mener, i Mail har jeg flere
afsenderadresser ved at lave nye adresser i adressbook fx navn:forlaget
og så den eMail adr. jeg gerne vil signalerer.

Når jeg laver en ny meddelelse i mail kan jeg nu trykke æble+alt+r og så
dukker der et reply to vindue op, her skriver jeg forlaget og nu vil
modtageren sende til den hvis vedkommende svarer på mailen.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-03-03 08:36

Anders Krøyer <bassballs@mac.com> wrote:

> [...]
> dukker der et reply to vindue op, her skriver jeg forlaget og nu vil
> modtageren sende til den hvis vedkommende svarer på mailen.

Det er da også en mulighed. Til mig er det vel godt nok. Det er meget
godt at kunne skelne mellem e-mail fra mig selv og så "firmaet" samt fra
forskellige medlemmer af husstanden. Til det er Reply-to feltet vel
fint. Det er jo ikke militærhemmeligheder, vi udveksler.
Egentlig er de da en sjov funktion. Adressebogen er vel i
princippet til andres navne og adresser. Jeg kan jo tage en hvilken som
helst person fra min adressebog og så bruge vedkommende som afsender.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anders Krøyer

Dato : 04-03-03 10:43

In article <1fr96zy.7idtdsw0w7llN%henrik@muenster.dk>,
> [...]

> princippet til andres navne og adresser. Jeg kan jo tage en hvilken som
> helst person fra min adressebog og så bruge vedkommende som afsender.

Ja egentlig, men vær dog opmærksom på at i from: er det stadig dig der
har sendt mailen, der er blot tilføjet et reply to: som så kan være en
hvilken som helst adresse.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer