Fra Eudora til Mail
Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 28-02-03 11:47

Hej med jer

Jeg kører p.t. med Eudora på system 9.2, men skal til at skifte til OSX.
I den forbindelse vil jeg høre hvordan jeg får oplysningerne fra Eudora
over i Mail, så jeg kan begynde at bruge det mailprogram i stedet.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-03 16:37

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> [...]
> I den forbindelse vil jeg høre hvordan jeg får oplysningerne fra Eudora
> over i Mail, så jeg kan begynde at bruge det mailprogram i stedet.

Hej Birgitte....HVIS Eudora kan exportere som v-cards, så importerer
Mail v-cards på det smukkeste.......lægger oven i købet alting på
plads
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-02-03 16:40

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej Birgitte....HVIS Eudora kan exportere som v-cards, så importerer
> Mail v-cards på det smukkeste.......lægger oven i købet alting på
> plads

Er V-cards ikke en form for visitkort, som vedhæftes i forbindelse med
en mail - sådan er det da i Netscape.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-03 18:05

> Er V-cards ikke en form for visitkort, som vedhæftes i forbindelse med
> en mail - sådan er det da i Netscape.

Jo, men det er helt specielt til post-programmer. Prøv at tjekke en
mail-adresse eller et tlf.# hos TDC, og tryk dér, hvor der står v-card.
Så får du en lille "papirlap" på skrivebordet, og når du dobbeltklikker
den, tonser det hele ind i adressebogen - på de rigtige pladser, og
adressebogen synkroniserer med Mail. Det Leth ;-/
M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-02-03 16:46

> [...]

> I den forbindelse vil jeg høre hvordan jeg får oplysningerne fra Eudora
> over i Mail, så jeg kan begynde at bruge det mailprogram i stedet.

Du kan finde et script (et eller andet sted på mac'en) der kan hente
dine adresser til Mail. (Eller Adressebog, og derfra til Mail).

Har selv taget skridtet - glæd dig - selv om der selvflg. skal ændres
vaner

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N 11.50.37E fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Martin Friderichsen

Dato : 28-02-03 19:36

birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) wrote:

> Jeg kører p.t. med Eudora på system 9.2, men skal til at skifte til OSX.
> I den forbindelse vil jeg høre hvordan jeg får oplysningerne fra Eudora
> over i Mail, så jeg kan begynde at bruge det mailprogram i stedet.

Jeg havde det samme problem,og det er ikke lige at finde hjælp i X.
Men der findes et applescript der kan det der.Følg denne sti i X:

Bibliotek> scripts>mailscripts>her er en masse scripts, f.eks import
adresser, helper scripts> eudorascript

Jeg havde brug for at importere adresser og det gik fint

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 02-03-03 19:57

Martin Friderichsen <mater@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> adresser, helper scripts> eudorascript
>
> Jeg havde brug for at importere adresser og det gik fint

Tak for hjælpen Så er der ikke andet for end at kaste sig ud i det.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : [2900] Jesper Haaber~