Flere computere på kabel-internet
Fra : John Lauritzen

Dato : 27-02-03 05:05

Jeg vil gerne have 2 mac'er og 2 PC'er på den samme internetforbindelse.
Forbindelsen kommer gennem et Surfboard Cable Modem.

Er det rigtigt forstået, at jeg skal bruge en router med switch?

Jeg har set på en Netgear Web-Safe Router Model RP614

http://www.netgear.com/products/details/RP614.asp?view=

Er det nogen som kan fortælle om dette kan være en løsning?

Hvis det er muligt, vil jeg da også gerne have computerne til at kunne
snakke sammen indbyrdes. Hvis ydermere de andre computere kunne printe på
iMacens Epson Stylus Color 680 (forbundet med USB), så ville det være helt
fantastisk.

Venlig hilsen John

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-02-03 06:55

John Lauritzen <john_lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Er det rigtigt forstået, at jeg skal bruge en router med switch?

Ja!

> Jeg har set på en Netgear Web-Safe Router Model RP614
>
> http://www.netgear.com/products/details/RP614.asp?view=

Den vil være en udemærket løsning.

> Hvis det er muligt, vil jeg da også gerne have computerne til at kunne
> snakke sammen indbyrdes.

Det vil ikke være noget problem.

> Hvis ydermere de andre computere kunne printe på
> iMacens Epson Stylus Color 680 (forbundet med USB), så ville det være helt
> fantastisk.

Den er mere tricky. Den anden Mac vil muligvis kunne bruge den med
printerdeling, hvordan det forholder sig med PC'erne ved jeg ikke noget
om. Hvilke OS'er bruger du på maskinerne?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 27-02-03 07:57

> Den er mere tricky. Den anden Mac vil muligvis kunne bruge den med
> printerdeling, hvordan det forholder sig med PC'erne ved jeg ikke noget
> om. Hvilke OS'er bruger du på maskinerne?

Hvis du kan dele printeren med den anden mac via appletalk, så kan
pc'erne få adgang til den via et program som hedder PCMACLAN. Det fås
til de fleste version af windows lige fra win95 til XP og det fungerer
ganske fint.

Mere om PCMACLAN: http://www.miramar.com/

- Jørgen

Fra : John Lauritzen

Dato : 27-02-03 11:23

mta@mac.com writes:
>helt
>
>Den er mere tricky. Den anden Mac vil muligvis kunne bruge den med
>printerdeling, hvordan det forholder sig med PC'erne ved jeg ikke noget
>om. Hvilke OS'er bruger du på maskinerne?
Jeg bruger 9.2 på mac'erne. PC'erne har Windows 98 og 2000.

Venlig hilsen John

Fra : John Lauritzen

Dato : 27-02-03 11:28

tietze@mail.dk writes:
> [...]
>pc'erne få adgang til den via et program som hedder PCMACLAN. Det fås
>til de fleste version af windows lige fra win95 til XP og det fungerer
Tak for tippet. Kører AppleTalk i Ethernet-kablerne?
Venlig hilsen John

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 27-02-03 13:03

John Lauritzen <john_lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Tak for tippet. Kører AppleTalk i Ethernet-kablerne?

Inde i AppleTalk kontrolpanelet sætter man den til at forbinde via
ethernet, så skulle æblesnakken gerne gå igennem ethernet-kablerne

- Jørgen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-03 15:49

John Lauritzen <john_lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Er det rigtigt forstået, at jeg skal bruge en router med switch?

Det ville være lettest med en router med indbygget dhcp-server.

Switch er næppe nødvendigt men nok at foretrække. Du kan også nøjes med
en hub.
--
Per Erik Rønne