Hukommelseshåndtering
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-02-03 17:24

Hej alle

Den nye 10.2.4-bruger beder endnu en gang om oplysning og hjælp:

Er der mulighed, som i 9 og før, at se, hvordan hukkommelsen håndteres?

Jeg aner f.eks. ikke hvor meget RAM der bruges af systemet, for ikke at
tale om programmer, Classic osv. Har indtil videre ikke kunnet finde det
- heller ikke i Konsollet. Måske skal jeg skrive en eller anden kryptisk
kode, eller....

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.46N 11.50.37E fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-02-03 18:07

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> tale om programmer, Classic osv. Har indtil videre ikke kunnet finde det
> - heller ikke i Konsollet. Måske skal jeg skrive en eller anden kryptisk

Kære mig - og for at spare andre for skriveri:

Procesoversigt i hjælpeprogrammer er stedet.

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-02-03 18:02

In dk.edb.mac, Martin Ammentorp wrote:

> Er der mulighed, som i 9 og før, at se, hvordan hukkommelsen håndteres?

Ja. /Applications/Utilities/Proces Viewer (ved ikke hvad det hedder på
dansk) kan vise dig hvilke programmer der kører, og hvor meget RAM de
bruger.

> [...]
> tale om programmer, Classic osv. Har indtil videre ikke kunnet finde det
> - heller ikke i Konsollet. Måske skal jeg skrive en eller anden kryptisk

Det herlige ved OS X er netop at man slet ikke skal bekymre sig om
RAM-allokering til programmer længere. I stedet skal man blot bekymre
sig om at have meget RAM, og gerne mere end man tror (:

Summa summarum, OS X sørger selv for at distribuere RAM til de
programmer der har brug for det.

   Asleep at the switch? I wasn't asleep, I was drunk!
-- H. Simpson

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-02-03 18:54

In <r4ksi-pu1.ln1@zaphod.local> Jonas Voss wrote:

> Ja. /Applications/Utilities/Proces Viewer (ved ikke hvad det hedder på
> dansk)

Det er noget med:
/Programmer/Hjælpeprogrammer/Procesoversigt