AppleWorks 6.2.4 og Word for Windows
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-02-03 15:40

Hej

Hvorfor kan AppleWorks under 10 nu ikke læse Word-filer?

(det skal den måske ikke kunne?!)

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.46N 11.50.37E fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 17:23

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Hej
>
> Hvorfor kan AppleWorks under 10 nu ikke læse Word-filer?
>
> (det skal den måske ikke kunne?!)
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Kun et skud, Martin...fordi du ikke har repareret dine disktilladelser,
efter du installerede 10.2.4
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-02-03 19:28

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Kun et skud, Martin...fordi du ikke har repareret dine disktilladelser,

Hvordan reparerer man dem?

(Og det var for øvrigt før jeg opdaterede med 10.2.4 jeg ikke kunne åbne
wordfiler)

glæder mig til svar

venligst Martin

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-02-03 19:36

In dk.edb.mac, Martin Ammentorp wrote:

> Hvordan reparerer man dem?

Disk Utility -> First Aid -> Repair Disk Permissions

Altid godt at køre efter en systemopdatering.

You moved your mouse. Windows needs to be restarted in order for the
changes to take effect. Do you want to restart your computer now?

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 19:48

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Disk Utility -> First Aid -> Repair Disk Permissions
>
> Altid godt at køre efter en systemopdatering.

Men det hjælper jo ikke på wordarkiverne
Du har AW6.2.4 ikke sandt?

Hvis dit .doc-arkiv ligger på skrivebordet og dit AW-ikon i dock´en -
ja, så trækker du bare .doc-arkivet ned på AW-ikonet, og op springer dit
Word-dokument, åbnet i AppleWorks.

AW-versionen er lidt vigtig, da oversætterne i de tidligere versioner
ikke alle har været lige stabile.

Morten

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 19:54

> [...]

> Word-dokument, åbnet i AppleWorks.
>
> AW-versionen er lidt vigtig, da oversætterne i de tidligere versioner

Undskyld, jeg havde overset subject, hmmm.....
M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-02-03 20:24

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Du har AW6.2.4 ikke sandt?

Jo

prøver mig frem (bare irriterende at Word-dokumenter ikke kan åbnes inde
fra AW)

Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 20:34

> [...]

> Jo
>
> prøver mig frem (bare irriterende at Word-dokumenter ikke kan åbnes inde

Det skal den også kunne, Martin - Desværre har jeg ikke et .doc-arkiv,
så jeg kan teste det, men jeg har haft gjort det.
M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-02-03 18:07

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Det skal den også kunne, Martin - Desværre har jeg ikke et .doc-arkiv,
> så jeg kan teste det, men jeg har haft gjort det.
> M.

Jeg kan åbne Word 2001-filer. Ingen andre. Jeg har nogle gl. W5-ting +
en del fra Windåze-folk. Heller ikke.

Må sgi nok have muldvarpen op af lommen. Igen undres jeg over, at
tingene endnu ikke fungerer helt (hverken hos mac- eller windows-folk)

Har ikke råd til at købe MacLink-plus samt OfficeX. Så det må vel blive
classic-programmer, der klarer det for mig.

venlig hilsen

Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-02-03 07:23

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hvis dit .doc-arkiv ligger på skrivebordet og dit AW-ikon i dock´en -
> ja, så trækker du bare .doc-arkivet ned på AW-ikonet, og op springer dit
> Word-dokument, åbnet i AppleWorks.

Tak det virkede-

Og med AW åben kan jeg jo bare højreklikke (og hvis man ikke har
toknaps-mus ctrl-klikke)

Ih hvor er jeg glad for dk.edb.mac

glad hilsen

Martin

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 27-02-03 09:26

martin@xyzammentorp.org writes:

> [...]
>
>Har ikke råd til at købe MacLink-plus samt OfficeX. Så det må vel blive
>classic-programmer, der klarer det for mig.

Hej Martin,
Du kan jo prøve det her, som jeg har fået af en af mine venner:

>Der findes et fantastisk godt lille program, der hedder „icWord“, og som
heller ikke er dyrt.
Du kan kontakte programmøren på info@icword.com eller gå direkte til
www.icword.com og hente det. Jeg bruger det til at læse Word-dokumenter og
til at lave dem om til tekst eller ClarisWorks-filer.
Der er endnu nogle få ting, der ikke lykkes helt, men alt i alt fungerer
det meget fint.<

,
> ellers sende et par vedhæftede filer til mig. Adressen er OK her på
>mailen
venligste hilsenr Hanne