Træt iMAC
Fra : Ole Bendix

Dato : 23-02-03 19:44

Vores familie-computer - en iMAC 350 mhz med en cd-rom aflæser, hvor vi
blot skal sætte cdén ind og så suger den cd-skiven til sig og virsa versa.
Nu er den blevet så gammel og træt, at den ikke kan puste cdén ud?

- Hvad stiller jeg op?
- Kan drevet skiftes?

Mvh.
Ole

Fra : Jonas Voss

Dato : 23-02-03 19:57

In dk.edb.mac, Ole Bendix wrote:

> Vores familie-computer - en iMAC 350 mhz med en cd-rom aflæser, hvor vi
> blot skal sætte cdén ind og så suger den cd-skiven til sig og virsa versa.
> Nu er den blevet så gammel og træt, at den ikke kan puste cdén ud?

Vil det sige at drevet ikke engang læser CD'en, eller...?

> - Hvad stiller jeg op?

Prøv at boote mens du holder museknappen nede, det skulle skubbe alle
eksterne medier ud, herunder CD-ROM'er.

      "Calm down. It's only ones and zeros."

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-02-03 20:55

Ole Bendix <Ole_Bendix@net.dialog.dk> wrote:

> - Hvad stiller jeg op?
> - Kan drevet skiftes?

Jeg havde tidl. en iMac 400 DV med tendens til samme problem, mine tanke
gik i retning af at rense de ruller der rører cd'en med sprit eller
lign. for at få dem fedt fri.

Men mon problemet helt kan løses? Hvis man kikker lidt på Apples
nuværende linie af Macs, så ku' man godt have den mistanke at Apple også
selv anser slot-in drev som noget der ikke holder i længden. (Men smart
ser det ud - synses jeg fortsat.)

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-02-03 00:24

Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> nuværende linie af Macs, så ku' man godt have den mistanke at Apple også
> selv anser slot-in drev som noget der ikke holder i længden. (Men smart

Vi har en iMac DVD med samme problem, jeg har overvejet at
skille de ad og rense drevet.

Jeg har iøvrigt et helt nyt originalt slot-in Apple CD-drev
til salg, hvis nogen har brug for sådan et.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen