Hvilket mpeg2 komprimeringsværktøj til mac~
Fra : jakob

Dato : 20-02-03 21:37

En af mine venner har brug for at sende imovie redigerede filer i mpeg2
format. Derfor ville jeg høre hvilke værktøj der er mest velegnet at
komprimere en imovie film i mpeg2 format. Det er vel det man gør når man
beder imovie om at gemme til dvd format, men er der andre muligheder ??

Det er meget væssentligt at kvaliteten er høj og komprimeringen kraftig,
og ja jeg ved godt at det er modsat rettede krav, men hvilket værktøj
opfylder det bedst ??

Kan man evt komprimere sin videofilm med stufit eller lignende inden man
sender den ??

Løsningen skal kunne fungere med imovie2, system 9.1 og en pismo med 128
mb ram.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Carsten Matzon

Dato : 20-02-03 21:50

> Det er meget væssentligt at kvaliteten er høj og komprimeringen kraftig,
> og ja jeg ved godt at det er modsat rettede krav, men hvilket værktøj
> opfylder det bedst ??

Prøv og kigge efter Cleaner 6 på www.versiontracker.com

Bruger det selv og det er ret fedt...

Men jeg har det problem at smider jeg mine mpeg2 filer på min PC vil den
ikke brænde dem da den siger de ikke er i den rigtige format.Og jeg har
forsøgt at overholde alle regler for formatet... 8(

---

Carsten

Fra : jakob

Dato : 20-02-03 22:34

> Prøv og kigge efter Cleaner 6 på www.versiontracker.com
>
> Bruger det selv og det er ret fedt...

Det er nok lidt for dyrt, ved du om quicktime pro kan klare mosten ?? og
kan det køre under 9.1 ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-02-03 23:13

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> Det er nok lidt for dyrt, ved du om quicktime pro kan klare mosten ?? og
> kan det køre under 9.1 ??

Det kræver at du har QuickTime's MPEG2 de/enkoder og den findes kun til
OS X.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Carsten Matzon

Dato : 21-02-03 18:37

> Det er nok lidt for dyrt, ved du om quicktime pro kan klare mosten ?? og
> kan det køre under 9.1 ??

Har du ikke en email add?

--

Carsten

Fra : jakob

Dato : 22-02-03 14:31

In article <b35o4p$25vf$1@news.cybercity.dk>,
carsten@i.hate.spam.matzon.dk says...

> Har du ikke en email add?

Jo jeg har lige sendt dig en mail hvoraf min adresse fremgår, jeg gider
bare ikke have den til at ligge og flyde pga spam

Venlig hilsen

Jakob