Ethernetkabler UTP/STP
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-03 12:53

Hvad er det nu, forskellen er på et UTP og et STP Ethernetkabel?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-02-03 13:06

On Wed, 19 Feb 2003 12:53:25 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik
Münster) wrote:

>Hvad er det nu, forskellen er på et UTP og et STP Ethernetkabel?

Skærmet (S) og uskærmet (U).

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 19-02-03 13:25

> Hvad er det nu, forskellen er på et UTP og et STP Ethernetkabel?

S = Sheilded = Skærmet.

Skærmede kabler er meget resistente overfor elektromagnetiske
forstyrrelser.

Selv bruger jeg STP kabler til at isolere for stråling fra min
atomreaktor under huset. Virker fornemt!

--
Peter - http://titancity.com/
http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-03 16:38

3000 Peter Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> [...]
> forstyrrelser.
>
> Selv bruger jeg STP kabler til at isolere for stråling fra min
> atomreaktor under huset. Virker fornemt!

En atomreaktor udsender da ikke elektromagnetisk stråling. Det er noget
helt andet med den 1,5 Tesla MR-scanner, vi har nede i kælderen. Den er
god til at trække kunder til. I hvert fald, hvis de er i bil. Og hele
husfacaden er plastret til i cykler. Måske skulle vi alligevel have
ofret det Faraday-bur.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 19-02-03 17:18

> En atomreaktor udsender da ikke elektromagnetisk stråling.

Nu er det en fusionreaktor med en manetisk strålingsbuffer om kernen,
såh jo... ;)

Det er noget
> helt andet med den 1,5 Tesla MR-scanner, vi har nede i kælderen. Den er
> god til at trække kunder til. I hvert fald, hvis de er i bil.

Eller har sko med metalspænder?

Og hele
> husfacaden er plastret til i cykler.

LOL.

Om 1 måned er din grund lavet om til regionens største skrotplads.

De magnetiske vekselvirkninger vil være så kraftige at de inducerede
strømme i skrotbunken vil være at sammenligne med et mindre tordenvejr.

Men pas på - regeringen ommer og beskatter dig, så snart de opdager at
de kan tappe strømmen fra skrotpladsen!

Lav iøvrigt din egen stat her:

http://www.nationstates.net/

meld dig ind i regionen: DKpolitik

--
Peter - +45 5192 3981
http://titancity.com/about.html - about me

Fra : Jens Find

Dato : 19-02-03 21:42

> Måske skulle vi alligevel have
> ofret det Faraday-bur.
....som ikke skærmer mod magnetisme

Jens Find

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-03 22:32

Jens Find <spam@finds.dk> wrote:

> ...som ikke skærmer mod magnetisme

Hvorfor i himlens navn har vi så sådan et udenom vores MR-scannere? Er
det for radiobølgerne? Hvordan skærmer man så for magnetismen, for uden
for rummet skulle der ikke være noget?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Find

Dato : 19-02-03 23:00

> Hvorfor i himlens navn har vi så sådan et udenom vores MR-scannere? Er
> det for radiobølgerne? Hvordan skærmer man så for magnetismen, for uden
> for rummet skulle der ikke være noget?

Et Faraday-bur skærmer også mod indstråling, så I kan se på billeder
uden "støj". Magneterne skal vel inducere nogle strømme i det scannede
område, som skal opfanges af en eller anden form for modtager.
Modtageren skal helst ikke modtage fra resten af verden.

Magnetfeltet skulle gerne være koncentreret mellem polerne - ellers er
magneterne udformet ineffektivt. Det der lækker aftager voldsomt med
afstanden. så den med bilerne på parkeringspladsen er langt ude

Jens Find
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-03 22:45

> [...]

> uden "støj". Magneterne skal vel inducere nogle strømme i det scannede
> område, som skal opfanges af en eller anden form for modtager.

Den sender radiobølger (RF) ind i kroppen, og herefter aflæser den de

> Modtageren skal helst ikke modtage fra resten af verden.

Det kunne da ellers være hyggeligt at høre lidt musik til arbejdet.

> Magnetfeltet skulle gerne være koncentreret mellem polerne - ellers er
> magneterne udformet ineffektivt. Det der lækker aftager voldsomt med
> afstanden.

Det er nok rigtigt. Det er jo en elektromagnet formet som et rør, hvor
patienten ligger inde i. Magnetfeltet er selvfølgelig kraftigst inde i
røret.

> så den med bilerne på parkeringspladsen er langt ude

Og jeg, der troede, at når naboen kunne køre uforstyrret i sin bil,
skyldes det, at det er en Audi A8 i aluminium. Der er i øvrigt folk der
er blevet slået ihjel, fordi er blevet ramt af f.eks. en iltbeholder i
jern, nogen ved en fejl har taget med ind i rummet. Man skal ikke spøge
med magnetfelter, der måles i hele Tesla. Det er heldigvis ikke sket hos
os eller her i Danmark så vidt jeg ved.
Som sygeplejersken sagde til lægen, der kom ind i scannerrummet:
"Har du glemt at tage dine nøgler op af lomme, eller er du bare glad for
at se mig?"
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 21-02-03 00:34

> Man skal ikke spøge
> med magnetfelter, der måles i hele Tesla. Det er heldigvis ikke sket hos
> os eller her i Danmark så vidt jeg ved.

Ude på DTU var der en uheldig rengøringsmand der havnede (hængende) i
loftet fordi han havde stålbeslag på sine støvler.

Det skete da han skulle rengøre i rummet med en ion-seperator... og den
var ikke blevet slukket.

--
cordial regards, the prime minister of Peterburg:
http://www.nationstates.net/ +45 5192 3981

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 19-02-03 23:19

Hej Henrik

> [...]
> god til at trække kunder til. I hvert fald, hvis de er i bil. Og hele
> husfacaden er plastret til i cykler. Måske skulle vi alligevel have

*STORT GRIN* *ti hi*

/Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Jens Find

Dato : 19-02-03 21:41

> S = Sheilded = Skærmet.
>
> Skærmede kabler er meget resistente overfor elektromagnetiske
> forstyrrelser.

Skærmede kablers fordele forudsætter, at skærmene er jordet korrekt -
ellers er virkningen ganske meget ringere.

På grund af vanskelighederne med ovennævnte jording er uskærmede kabler
(UTP) det altdominerende valg ved bl.a. Ethernet-kabling.

Jens Find

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-02-03 17:44

usenet@haxor.dk writes:

>Selv bruger jeg STP kabler til at isolere for stråling fra min
>atomreaktor under huset. Virker fornemt!

Nåe.. noget skade har du da taget

Hilsen Hanne

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.