Partition forsvundet
Fra : Per Madsen

Dato : 18-02-03 22:08

Inspireret af Jonas' tråd har jeg lige et spørgsmål til jer...
Jeg har en 80 gb hd, som jeg opr. havde partitioneret i en 72 og en 8 gb
part, og installeret systemet på 8'eren (OS X). Der gik lidt ged i det
hele, og af en eller anden grund havde jeg systemet liggende på begge
part. Jeg slette 8'eren, men har siden ikke været istand til at finde
den. Systemet kan ikke se den. Det hele kom sig af newbie-fumlen Det
hele kører dog heldigvis perfekt og jeg har aldrig (7-9-13) problemer.

Anyway, hvordan får jeg min partition (8'eren) igen, vel at mærke uden
at jeg er nød til formatering og geninst.

Håber I kan hjælpe...

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-02-03 22:38

permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) writes:

> Anyway, hvordan får jeg min partition (8'eren) igen, vel at mærke
> uden at jeg er nød til formatering og geninst.

Måske det blot handler om, at OSX ikke er sat til at mounte disken ved
opstart? I OS9.x kunne man ved formattering af disk og partitioner
vælge, om disken skulle auto-mounte ved opstart. Hvis partitonen
alligevel er tom er en løsning måske at boote systemet fra cd,
formatterde den lille partition, og holde udkig efter
evt. muligheder for at fra/tilvælge automount ved opstart.

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : Per Madsen

Dato : 18-02-03 23:14

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> formatterde den lille partition, og holde udkig efter
> evt. muligheder for at fra/tilvælge automount ved opstart.

Der er ikke noget på partitionen jeg skal bruge...Er ovennævnte metode
risikofri? (altså så risikofri som sådan noget nu engang kan være)...

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-02-03 23:19

permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) writes:

> Der er ikke noget på partitionen jeg skal bruge...Er ovennævnte
> metode risikofri? (altså så risikofri som sådan noget nu engang kan
> være)...

Ja, hvis der tale om en partition uden noget vigtigt indhold, bør du
uden problemer kunne formattere den.

-j

Fra : Per Madsen

Dato : 19-02-03 00:23

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Ja, hvis der tale om en partition uden noget vigtigt indhold, bør du
> uden problemer kunne formattere den.
>
> -j

OK, tak for det....jeg prøver.
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 19-02-03 17:18

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> OK, tak for det....jeg prøver.

I må meget have mig undskyldt, at jeg blander mig, men jeg tror
simpelthen ikke på, at det kan lade sig gøre.

Hvis du gør det, Per - og det virker - er du så rar at sende mig en
mail, eller poste resultatet hér?

Hej fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Per Madsen

Dato : 20-02-03 00:37

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> simpelthen ikke på, at det kan lade sig gøre.
>
> Hvis du gør det, Per - og det virker - er du så rar at sende mig en

Jep, det kan du tro. Jeg skal lige have tid til at gøre forsøget (hvis
der skulle ske noget uforudset,- geninst. osv) og så skal jeg have lavet
back-up af det vigtigste.
I'll be back..
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-02-03 05:26

Hej Per

Det ser meget ud til, at selve Master Directory Block (MDB) er ødelagt, så
prøv med Norton DiskDoctor 6 eller 7. Kan NDD ikke se partitionen, så gå op
i menuen og find 'Add Custom disks', så skulle den gerne dukke op, og så
kan du forsøge at reparere i detmmindstenogle af MDB blokkene og derefter
vil det være en meget god idé at køre DiskWarrior og lægge helt ny struktur
på partitionen.

En anden mulighed er, at selve driveren er ødelagt. Prøv derfor at åbne
Diskværktøj/Drive Setup og markere disken en enkelt gang. Gå op i menuen
'Options' og vælg 'Update Driver'. Quit DV/DS og genstart. Dukker
partitionen så op var det kun driveren, der var ødelagt.

Per Madsen wrote:

> Anyway, hvordan får jeg min partition (8'eren) igen, vel at mærke uden
> at jeg er nød til formatering og geninst.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Madsen

Dato : 19-02-03 14:13

> [...]
> vil det være en meget god idé at køre DiskWarrior og lægge helt ny struktur

Jeg ligger desværre ikke inde med en OS X vers. af Norton, og da jeg har
læst en masse dårligt om N og OS X, tør jeg ikke rigtig eksperimentere
med den OS 9 vers. jeg har.

> [...]
> 'Options' og vælg 'Update Driver'. Quit DV/DS og genstart. Dukker
> partitionen så op var det kun driveren, der var ødelagt.

Det vil jeg til gengæld prøve,- tak for rådet
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk