Print i Adobe
Fra : Morten Lind

Dato : 18-02-03 17:55

God aften.....
Nu var jeg lige så glad for min nye gamle printer, men der er opstået et
lille aberdabei.

Jeg kan ikke udskrive Adobearkiver, og det er lidt vigtigt at kunne.

Acrobat, Photoshop, Illustrator & InDesign har jeg indtil nu afprøvet,
og de vil ikke have med printeren at gøre.

Det er garanteret en indstillingsfejl, men er det i programmerne,
systemet eller printeren?

Printeren er en Apple LW 12/640 PS (level 2) - sig ikke, den er for
gammel -

Har nogle af Jer et forslag til, hvad jeg overser?

På forhånd tak fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Morten Lind

Dato : 18-02-03 18:01

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> gammel -
>
> Har nogle af Jer et forslag til, hvad jeg overser?

Hmm.....glemte at lige, at lige præcist dette emne er fra OS X, 10.2.4..

Ellers skriver printeren glimrende ud i alle andre programmer fra OS X,
10.2.4 + Classic + OS 9.1US + OS 9.2DK på tre forskellige maskiner, så
det må være i Adobe, det hænger?
M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-02-03 23:48

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
> Acrobat, Photoshop, Illustrator & InDesign har jeg indtil nu afprøvet,
> og de vil ikke have med printeren at gøre.

Hvad siger de?
Kan de udskrive under OS 9?

> Printeren er en Apple LW 12/640 PS (level 2) - sig ikke, den er for
> gammel -

Den er for gammel

> Har nogle af Jer et forslag til, hvad jeg overser?

Er den korrekte PPD valgt (Apple Laserwriter 12/640 PS bla. bla.)
Er printeren sat op til postscript?

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Morten Lind

Dato : 19-02-03 17:11

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad siger de?
> Kan de udskrive under OS 9?

I OS 9 har jeg kun prøvet en PDF - negativ

> Den er for gammel

..............mit tandlægeoverslag er på 17.000, så der er ikke
råd til nyt

> Er den korrekte PPD valgt (Apple Laserwriter 12/640 PS bla. bla.)
> Er printeren sat op til postscript?

Det mener jeg helt bestemt, Preben - men der er jo en masse
indstillingsmuligheder i den "dejlige" printer, som jeg ikke aner en
snusket bønnefis om.

Jeg véd ikke engang, hvad PostScript er for noget Det regner jeg med
at få et vide, når jeg finder min læreplads

Hej fra
Morten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-02-03 23:18

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> I OS 9 har jeg kun prøvet en PDF - negativ

Prøv lige med et Photoshop billede fra OS 9

> Det mener jeg helt bestemt, Preben - men der er jo en masse
> indstillingsmuligheder i den "dejlige" printer, som jeg ikke aner en
> snusket bønnefis om.

Slå AppleTalk til i Systemindstillinger/Netværk.
(eller brug en OS 9 Mac)
Start Apple Printer Utility.
Vælg printeren og vælg Open.
Drej pilen ved Communication Configuration.
Drej pilen Up Swith Position og kig på indstillingen for Ethertalk og
TCP/IP.
(kan ikke huske om knappen på printeren skal være inde eller ude)
Der skal gerne stå Autoselect eller PostScript.

> Jeg véd ikke engang, hvad PostScript er for noget

Opfundet af Adobe.
Er et sidebeskrivelsessprog, en fastlagt standard for hvordan elementer
genereret i et program, kommer til at se ud ved udskrift.
Kræver at programmet kan genererer korrekt postscript og printeren kan
forstå det, altså har sproget eller en emulator indbygget.
Findes i flere versioner (levels). Din kører level 2, nyeste er level 3.
Printerere kan have ægte postscript (et Adobe-logo på printeren) eller
en emuleret version, som ikke er ligeså godt. Din har ægte.

Prepressvirksomheders "hadesætning" er:
offending command, postscript-error, flushing rest of job.
(nu vågner Rene

>Det regner jeg med
> at få et vide, når jeg finder min læreplads

Seriøst!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-02-03 23:56

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Seriøst!

Læren er da, at alle dem der absolut skal ha' installeret den
sidste nye version, også er dem der får alt bøvlet.

Det skyldes jo ikke dumhed, at jeg ikke har installeret den
Jaguar, som jeg har stående i reolen bag mig, det handler om,
at jeg har en konfiguration der bare spiller perfekt.

Og så er et par blinkende og kulørte lamper i OSX ikke særligt
vigtige, især ikke når man hører om alle de problemer i andre
har fået med i købet...:)

Så ind til vidre er Bill og Kiki's iMac'er prøveklude for OSX,
de er jo glade, hvis bare deres ICQ, Internet og spil kører...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 20-02-03 09:21

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>
> Så ind til vidre er Bill og Kiki's iMac'er prøveklude for OSX,
> de er jo glade, hvis bare deres ICQ, Internet og spil kører...

Hæ, hæ...Niels - er du nu mr. carefull?
Hej fra
Morten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-02-03 11:52

Morten Lind wrote:

> Hæ, hæ...Niels - er du nu mr. carefull?

Tja du kan kalde det hva' du vil, vi er jo nogen der skal ha'
produceret noget, og ofte inden for stramme tidsplaner, så vi
har bare ikke tid til for meget bøvl...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 20-02-03 12:12

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Tja du kan kalde det hva' du vil, vi er jo nogen der skal ha'
> produceret noget, og ofte inden for stramme tidsplaner, så vi
> har bare ikke tid til for meget bøvl...!

Særdeles udmærket og velovervejet strategi
M.

Fra : Steen Larsen

Dato : 22-02-03 23:37

In article <3E54B360.1C323C71@niels-ebbesen.net>,
Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Tja du kan kalde det hva' du vil, vi er jo nogen der skal ha'
> produceret noget, og ofte inden for stramme tidsplaner, så vi
> har bare ikke tid til for meget bøvl...!

Så skal du da holde dig langt fra OS X i det hele taget!

Fra : Morten Lind

Dato : 20-02-03 09:19

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Prøv lige med et Photoshop billede fra OS 9

Godt...alle Adobe er afprøvet i OS 9 og det hele virker, for jeg gjorde
nemlig noget andet i går eftermiddags.

Jeg oprettede nye skrivebordsprintere med Adobes driver i stedet for
laserdriveren og PLING - det hele kører....

MEN stadig ikke i OSX;-(

JA

JA!

> Slå AppleTalk til i Systemindstillinger/Netværk.

Er gjort!

> (eller brug en OS 9 Mac)
> Start Apple Printer Utility.

Er gjort!

> Vælg printeren og vælg Open.

Er gjort!

> [...]

> TCP/IP.
> (kan ikke huske om knappen på printeren skal være inde eller ude)

UDE, når man gør det - INDE når man er færdig RESET & NORMAL

> Der skal gerne stå Autoselect eller PostScript.

Gør den også! Se, hvad den melder i OSX på:

http://mortenlind.dk/screen_acrobat_printcentral.jpg

> Seriøst!

Ja, det kan du tro....har godkendelser, merit og løntilskud i
baglommen......mangler bare pladsen!

Hej fra
Morten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-02-03 09:50

Morten Lind wrote:

> Jeg oprettede nye skrivebordsprintere med Adobes driver i stedet for
> laserdriveren og PLING - det hele kører....

Så er det ihvertfald ikke printeren der er problemet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 20-02-03 10:03

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Så er det ihvertfald ikke printeren der er problemet.

Næh.....det mente jeg jo også......så det må være i styresystemet, for
når jeg booter i 9partitionen og DERFRA åbner Xpartitionen og
programmerne, så kan jeg godt printe.

Altså, jeg kan fra OS9 åbne PS7 - som KUN ligger på OSX - og udskrive
arkiver fra OSX partitionen?

Men jeg skal jo ikke boote i ), hvergang jeg skal printe, vel?

Se meddelelsen på http://mortenlind.dk/screen_acrobat_printcentral.jpg

Og den meddelelse kommer i alle Adobe-programmer i OSX, når jeg vil
udskrive.

Hej fra
Morten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-02-03 15:54

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
Klip
> JA
> JA!
> Er gjort!
> Er gjort!
> Er gjort!
> Er gjort!
Klip
(det er sgu sådan en lærling skal svare

> UDE, når man gør det - INDE når man er færdig RESET & NORMAL

Min er en UP/DOWN knap, derfor hukommelsesproblemet.

> http://mortenlind.dk/screen_acrobat_printcentral.jpg

Det er en fejlmelding fra CUPS, Mac OS X indbyggede printsystem.
Pictwpstop er noget med oversættelsen af postscript til rasterimage.

Har du valgt postscriptlevel 2 og _ikke_ 3, når du udskriver?

> Ja, det kan du tro....har godkendelser, merit og løntilskud i
> baglommen......mangler bare pladsen!

Ku' være man skulle få sig et mesterbrev

Du skal være velkommen til at sende en af dine AI-filer til print-test
hos mig.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-02-03 11:37

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Prepressvirksomheders "hadesætning" er:
> offending command, postscript-error, flushing rest of job.
> (nu vågner Rene

Arrghh.. nu får jeg mareridt igen!!

--
Mvh.