Kan MAC og PC spilel sammen på en switch
Fra : Ole Bendix

Dato : 16-02-03 11:36

Min iMAC står i stuen, som familiens internetmaskine (går på TDC´s ADSL
modem). Nu vil jeg tilslutte en PC fra kontoret(trådløst) via TRENDnet USB
enhed.

Det kan ikke lade sig gøre at få PCén med ved at benytte ethernet-udgang 2
på modemet - hvorfor jeg har lånt en switch: - Her har jeg monteret et
ethernetkabel i udgang 1 og indført den i udgang 1 på ADSL-modemet.
Herefter har jeg tilsluttet iMAC og PC i hhv. indgang 4 & 5 på switchen -
men kun iMAC´en virker????

PCén har forbindelse mellem de to trådløse enheder - men jeg kan ikke
komme på internettet med den.

Er problemet at jeg i samme switch vil koble hhv. en MAC og en PC op
samtidigt??

Har nogen et bud - på forhånd tak!!!!!

Mvh.
Ole

Fra : Morten Lind

Dato : 16-02-03 14:16

Ole Bendix <Ole_Bendix@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> komme på internettet med den.
>
> Er problemet at jeg i samme switch vil koble hhv. en MAC og en PC op

Hej Ole..det med trådløst må andre tage sig af, men det er IKKE et
problem at smide Mac & PC sammen i samme switch.

Jeg sidder ved sådan et værk, og det virker fint...
Hej fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 16-02-03 23:35

> [...]

> komme på internettet med den.
>
> Er problemet at jeg i samme switch vil koble hhv. en MAC og en PC op

Ja. Det du gerne vil kræver en router af en slags. Din iMac har en
indbygget hvis du bruger OS X. Du finder det i system preferences >
sharing > og fanebladet internet. Her kan du vælge at iMac skal dele
internet forbindelsen. Det kedelige er at hver gang du gerne vil på
internettet med PC'en skal iMac'en være tændt.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-02-03 10:33

I går har jeg fået en PC sat op ved siden af min Mac med hjælp fra en
sagkyndig ven. De kører begge to på min ADSL-forbindelse med
ethernetkabler og den switch, jeg fik fra TDC. Internetforbindelsen blev
oprettet automatisk, da jeg installerede Windows XP.
Skuffelsen var, at Windows XP Home Edition - vistnok i modsætning til
forgængeren - ikke understøtter Apple Talk. I stedet oprettede vi en
ftp-forbindelse, der ser ud til at skulle virke fint.
Det hører med til historien, at projektet mislykkedes med Windows ME.

Jeg har også en switchbox til skærm og tastatur. Den skærm, som jeg
længe har brugt til min Mac, er en Sony med Mac-adapter. Derfor passer
den også fint til PC-en. Nu kan jeg sidde og switche skærmen mellem de
to. Nu mangler der bare, at de kan dele mus og tastatur. Men det kan vel
ikke lade sig gøre. Eller hvad?

Venlig hilsen
Ove Steen Smidt