Cocktail - en OS X optimizer;-)
Fra : Morten Lind

Dato : 14-02-03 19:04

Er du stået op, David?
Jeg har fundet noget mere overflødigt pjat

http://www2.dicom.se/kristofer/english.html

Hej fra
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 14-02-03 19:31

Det ser da ikke helt dumt ud :)

Er der nogen ide i at slå jurnalising til i sit filsystem??

--
-Lasse-

Fra : Morten Lind

Dato : 14-02-03 20:00

Lasse Leegaard <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote:

> Det ser da ikke helt dumt ud :)
>
> Er der nogen ide i at slå jurnalising til i sit filsystem??

Nej - det er slet ikke dumt....det er ret godt - jeg driller bare
David
M.

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 14-02-03 22:55

> Nej - det er slet ikke dumt....det er ret godt

Hvad sker der ved det?

Lars Kr. Sørensen

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 15-02-03 00:43

Ja det var også lidt det jeg spurgte om :)

--
-Lasse-

Fra : Morten Lind

Dato : 15-02-03 21:55

Lasse Leegaard <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote:

> Ja det var også lidt det jeg spurgte om :)

*LOL* - Sorry.svarede på noget andet
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 16-02-03 01:01

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> Hvad sker der ved det?

Journalering er mest til gavn for serveradministratorer, som skal holde
styr på STORE diske.

En joural er en "maske" eller en checksum, som man kan holde en disk
(katalog/filsystem) oppe i mod, for at tjekke for fejl og
uoverensstemmelser.

Ifølge Apple giver det ingen datasikkerhed, kun mindre paranoia i
tilfælde af crashes =)

--
Peter - http://titancity.com/
http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 16-02-03 13:22

3000 Peter Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> [...]
> uoverensstemmelser.
>
> Ifølge Apple giver det ingen datasikkerhed, kun mindre paranoia i

Mange tak for svaret. Så blev jeg så meget klogere.

Lars Kr. Sørensen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-02-03 02:29

> [...]

> En joural er en "maske" eller en checksum, som man kan holde en disk
> (katalog/filsystem) oppe i mod, for at tjekke for fejl og

Det er nærmere en log af ændringer.

> Ifølge Apple giver det ingen datasikkerhed, kun mindre paranoia i
> tilfælde af crashes =)

Som vel også er en form for datasikkerhed. Men læs selv på:
<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107249>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-02-03 00:02

>Morten Lind wrote:

> noget mere overflødigt pjat
He he, like that

> http://www2.dicom.se/kristofer/english.html

Yeps, den er ikke tosset, jeg har installeret det her til aften, det ser ud
til at være et praktisk stykke værktøj som man kan få stor glæde af på
sigt.
Slet ikke overflødigt...

--
See yea
Henry Lerche Madsen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-02-03 01:44

Henry Lerche Madsen wrote:

> Yeps, den er ikke tosset, jeg har installeret det her til aften, det ser ud
> til at vÃ|re et praktisk stykke vÃ|rktøj som man kan fÃ¥ stor glÃ|de af pÃ¥
> sigt.
> Slet ikke overflødigt...

Og vi andre vil få stor glæde af, at du indstiller din news-
klient, så du kører med den samme Content-Type som alle os
andre - text/plain; charset=iso-8859-1

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-02-03 04:01

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Og vi andre vil få stor glæde af, at du indstiller din news-
> klient, så du kører med den samme Content-Type som alle os
> andre - text/plain; charset=iso-8859-1

UTF-8 bør vel også gå an. Eller er det kun på OS X det funker!?

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Bitbucket

Dato : 15-02-03 10:04

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Og vi andre vil få stor glæde af, at du indstiller din news-
> klient, så du kører med den samme Content-Type som alle os
> andre - text/plain; charset=iso-8859-1

Helt ærligt Niels:

Hvornår udskifter du Netscape 4.79? Den er hjemhørende i internettets
yngre stenalder. Alle /nyere/ newsreadere forstår UTF-8.

Jeg kan på det varmeste anbefale MacSOUP og Jesper Gylling har skrevet
sådan en fin illustreret guide til den og så kan den ovenikøbet køre
under System 7, så du skulle slet ikke få nogen problemer med den

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-02-03 09:36

> Og vi andre vil få stor glæde af, at du indstiller din news-
> klient, så du kører med den samme Content-Type som alle os
> andre - text/plain; charset=iso-8859-1

Jeps men det gør jeg desværre ikke på alle maskiner..
Og hvad var det lige du havde af kommentarer omkring Cocktail??

Henry Lerche Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 25-02-03 14:59

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Er du stået op, David?
> Jeg har fundet noget mere overflødigt pjat

> [...]

Øhh.....jeg véd slet ikke, om jeg tør spørge......????? Er der nogle af
jer, der har installeret den Cocktail, der har været ude for, at OS X,
10.2.4 begyndte at opføre sig weird?

For det gjorde min....begyndte at spørge om passwords...kunne ikke hente
post.....lavede rod i indstillinger og andre irriterende småting - det
tog mig tre timer at rydde op....;-(

Håber I er sluppet, men jeg har ikke den fulderik mere

Hej fra Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-02-03 22:32

> [...]

> tog mig tre timer at rydde op....;-(
>
> Håber I er sluppet, men jeg har ikke den fulderik mere

Den har ikke lavet ballade hos mig, men jeg bruger den også kun en
sjælden gang, når jeg mener, der er brug for det.
--
Henrik Münster
Esbjerg