osX +skærmkalibrering???
Fra : Steen Wrem

Dato : 13-02-03 11:56

Hej

Er der nogen her som kan sige mig hvordan man farve kalibrerer en Power Book
G4, med os10.2.3. Photoshop 7.01 henviser til apple skærmkalibrering, men
den virker ikke??????

vh Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 13-02-03 13:40

Steen Wrem <steen.wrem@mail.dk> wrote:

> [...]
> G4, med os10.2.3. Photoshop 7.01 henviser til apple skærmkalibrering, men

Hej Steen......Hva´ mener du med, den ikke virker - du kan lave din egen
i Skærmkalibrering, der ligger i hjælpeprogrammer, eller bruge
fabriksindstillingen fra Apple - det er dén PS mener.

Hvis jeg forstår dig ret?
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Steen Wrem

Dato : 13-02-03 14:00

Det jeg mener er: at du normalt (f.eks os.9.2) kan gå ind i
skærminstillinger og lave en kalibrering af skærmen. (Det er altid
nødvendigt uanset om skærmen er ny eller gammel) det anbefales er gøre en
gang i kvartalet som minimum.

Det gør du ved at trække i nogle skydere i farverne rød grøn og blå.
I apple skærmkalibrering er det tre æbler hvor det miderste i æblet skal
passe med den anden del af æblet, (skal gå over i hinanden). Det fungerer
vist godt nok hvis du sætter en ekstern skærm på, men hvis du vil kalibrer
Power Book skærmen forsvinder æblerne eller rettere, de bliver sprunget
over.

I photoshop kunne man gøre det samme, men det er fjernet i photoshop 7.01
til mac, men beholdt i Windows udgaven.

Det er i virkeligheden noget af en husmandskalibrering, for normalt bruger
man en såkald edderkop til at kalibrere skærme med, problemet er bare at de
er ret dyre ca. 6000,-kr. så det er væsentligt bedre end ingenting at kunne
bruge denne husmandsmetode, -men det mener apple åbenbart ikke vi skal
kunne.

hilsen
fotograf Steen Wrem

Fra : Morten Lind

Dato : 13-02-03 15:54

> [...]

> bruge denne husmandsmetode, -men det mener apple åbenbart ikke vi skal

Hej igen, Steen.....

Jeg har lige læst et forslag på MediaMac - lav kalibreringen i OS
9.2/Classic og tag den med over i OS X,10.2.3
M.

Fra : Claus

Dato : 13-02-03 19:00

"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> wrote

> fotograf Steen Wrem

Jeg troede ikke sådan nogle husmandsfinter duede til fotografer,
men ok eyeone, dtp92 og de andre gode er som skrevet jo ret dyre.
Men tag et kik forbi Fotograf Jørgen Brands site www.photoshop-overblik.dk
og bestil evt. imaget til 150+moms, så har du lidt mere at stille ind efter.
Claus

Fra : Soeren Steffen

Dato : 13-02-03 16:55

Det Steen mener, er at i OSX kan man ikke få de 3 æbler frem i
skærmkalibreringen, den springer direkte til indstilling af gamma.
Dette gælder for den indbyggede skærm i en PB , men ikke på en ekstern
skærm.
Er der nogen der kan få dem frem ?
vh
stef