/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Safari 0.8.2. ude
Fra : Per Madsen


Dato : 12-02-03 19:33
 
 
Bitbucket (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 12-02-03 19:47

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17743


Den hedder 1.0 Beta v. 0.60 og den kan hentes via Software Update.

Morten Lind (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 12-02-03 20:00

Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:

> Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:
>
> > http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17743
>
>
> Den hedder 1.0 Beta v. 0.60 og den kan hentes via Software Update.

hmmm...så fejler min softwareopdatering da noget?
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

Per Madsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 12-02-03 20:05

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> > Den hedder 1.0 Beta v. 0.60 og den kan hentes via Software Update.
>
> hmmm...så fejler min softwareopdatering da noget?
> M.

Min er der også noget galt med så,- Softwareopdatering altså...

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Henry Lerche Madsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 12-02-03 20:25


>
> Min er der også noget galt med så,- Softwareopdatering altså...
>
Min opdater har givet besked om at Safari kan opdateres, og det gør jeg med
det samme.
Nogen som ved hvad nyt der er ??
Jeg tror lige jeg tager en kikker på apple.com
--
See yea...
Henry Lerche Madsen

Povl H. Pedersen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 12-02-03 22:02

In article <1fqaa6k.hre1tk1ez2upxN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind wrote:
> Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:
>
>> Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:
>>
>> > http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17743
>>
>>
>> Den hedder 1.0 Beta v. 0.60 og den kan hentes via Software Update.
>
> hmmm...så fejler min softwareopdatering da noget?
> M.

Lavede lige en lille test. Det viser sig at den SKAL ligge i
applications på startdisken for at det virker.


--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Morten Lind (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 12-02-03 22:11

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> In article <1fqaa6k.hre1tk1ez2upxN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind wrote:
> > Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:
> >
> >> Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:
> >>
> >> > http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17743
> >>
> >>
> >> Den hedder 1.0 Beta v. 0.60 og den kan hentes via Software Update.
> >
> > hmmm...så fejler min softwareopdatering da noget?
> > M.
>
> Lavede lige en lille test. Det viser sig at den SKAL ligge i
> applications på startdisken for at det virker.

Og den kan ikke ligge i en "ibrowsere"mappe i en "internet"mappe i
applications på startdisken?
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

Preben Bødker Nielse~ (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 12-02-03 22:26

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:
>
> > In article <1fqaa6k.hre1tk1ez2upxN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind wrote:
> > > Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:
> > >
> > >> Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:
> > >>
> > >> > http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17743
> > >>
> > >>
> > >> Den hedder 1.0 Beta v. 0.60 og den kan hentes via Software Update.
> > >
> > > hmmm...så fejler min softwareopdatering da noget?
> > > M.
> >
> > Lavede lige en lille test. Det viser sig at den SKAL ligge i
> > applications på startdisken for at det virker.
>
> Og den kan ikke ligge i en "ibrowsere"mappe i en "internet"mappe i
> applications på startdisken?
> M.

Apples egne programmer, kan kun opdateres via software-opdatering, hvis
de ligger, hvor Apple vil have dem

Startdisk/Programmer.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Morten Lind (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-02-03 08:12

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
>
> > Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:
> >
> > > In article <1fqaa6k.hre1tk1ez2upxN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind wrote:
> > > > Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:
> > > >
> > > >> Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:
> > > >>
> > > >> > http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17743
> > > >>
> > > >>
> > > >> Den hedder 1.0 Beta v. 0.60 og den kan hentes via Software Update.
> > > >
> > > > hmmm...så fejler min softwareopdatering da noget?
> > > > M.
> > >
> > > Lavede lige en lille test. Det viser sig at den SKAL ligge i
> > > applications på startdisken for at det virker.
> >
> > Og den kan ikke ligge i en "ibrowsere"mappe i en "internet"mappe i
> > applications på startdisken?
> > M.
>
> Apples egne programmer, kan kun opdateres via software-opdatering, hvis
> de ligger, hvor Apple vil have dem
>
> Startdisk/Programmer.

Javel
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

David Blangstrup (13-02-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 13-02-03 10:03

On Wed, 12 Feb 2003 22:01:41 +0100, Povl H. Pedersen wrote
(in message <slrnb4ldhm.mk3.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>):

> In article <1fqaa6k.hre1tk1ez2upxN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind wrote:
>> Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:
>>
>>> Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:
>>>
>>>> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17743
>>>
>>>
>>> Den hedder 1.0 Beta v. 0.60 og den kan hentes via Software Update.
>>
>> hmmm...så fejler min softwareopdatering da noget?
>> M.
>
> Lavede lige en lille test. Det viser sig at den SKAL ligge i
> applications på startdisken for at det virker.
>
>
>

Ja, hvor ellers?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Morten Lind (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-02-03 13:34

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Wed, 12 Feb 2003 22:01:41 +0100, Povl H. Pedersen wrote
> (in message <slrnb4ldhm.mk3.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>):
>
> > In article <1fqaa6k.hre1tk1ez2upxN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind wrote:
> >> Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:
> >>
> >>> Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:
> >>>
> >>>> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17743
> >>>
> >>>
> >>> Den hedder 1.0 Beta v. 0.60 og den kan hentes via Software Update.
> >>
> >> hmmm...så fejler min softwareopdatering da noget?
> >> M.
> >
> > Lavede lige en lille test. Det viser sig at den SKAL ligge i
> > applications på startdisken for at det virker.
> >
> >
> >
>
> Ja, hvor ellers?

Altså, David.....hvis alle programmer ligger på niveau 1 i
programmappen, bliver listen jo lang som et ondt år.

Og Chimera begynder med C - Safari med S.....er det så ikke nærliggende
at lave en mappe, der hedder INTERNET - som ligger i
programmer/Applications.........og i den mappe lægge andre mapper, der
som hos mig hedder "browsere" - "FTP" - ".Mac" - og så videre?

I min logik er det det bedste - så må softwareopdatering vente

Hej fra Morten, der hurtigt finder ting,
markisemordermortenmalermangemullahermørke
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

Preben Bødker Nielse~ (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 13-02-03 13:57

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
> > On Wed, 12 Feb 2003 22:01:41 +0100, Povl H. Pedersen wrote
> > (in message <slrnb4ldhm.mk3.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>):
> >
> > > In article <1fqaa6k.hre1tk1ez2upxN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind wrote:
> > >> Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:
> > >>
> > >>> Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:
> > >>>
> > >>>> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17743
> > >>>
> > >>>
> > >>> Den hedder 1.0 Beta v. 0.60 og den kan hentes via Software Update.
> > >>
> > >> hmmm...så fejler min softwareopdatering da noget?
> > >> M.
> > >
> > > Lavede lige en lille test. Det viser sig at den SKAL ligge i
> > > applications på startdisken for at det virker.
> > >
> > >
> > >
> >
> > Ja, hvor ellers?
>
> Altså, David.....hvis alle programmer ligger på niveau 1 i
> programmappen, bliver listen jo lang som et ondt år.
>
> Og Chimera begynder med C - Safari med S.....er det så ikke nærliggende
> at lave en mappe, der hedder INTERNET - som ligger i
> programmer/Applications.........og i den mappe lægge andre mapper, der
> som hos mig hedder "browsere" - "FTP" - ".Mac" - og så videre?

Det er _kun_ Apples egne programmer vi snakker om og _kun_ opdatering
via Softwareupdate.
Hvis man lægger disse programmer andre steder, kan softwareupdate ikke
finde dem.

> I min logik er det det bedste - så må softwareopdatering vente
>
> Hej fra Morten, der hurtigt finder ting,

Tjah, ellers kunne vi jo sætte vores puter til at rydde op efter os


--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Preben Bødker Nielse~ (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 13-02-03 14:05

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Og Chimera begynder med C - Safari med S.....er det så ikke nærliggende
> at lave en mappe, der hedder INTERNET - som ligger i
> programmer/Applications.........og i den mappe lægge andre mapper, der
> som hos mig hedder "browsere" - "FTP" - ".Mac" - og så videre?

Lad Safari og andre Apple-programmer ligge hvor de skal og put
henvisninger ned i dine egne mapper.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

David Blangstrup (13-02-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 13-02-03 18:00

On Thu, 13 Feb 2003 13:34:09 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fqbmpw.1lx9ineng28lsN%mortenlind@mac.com>):

[snap]

>> Ja, hvor ellers?

> Altså, David.....hvis alle programmer ligger på niveau 1 i
> programmappen, bliver listen jo lang som et ondt år.

> Og Chimera begynder med C - Safari med S.....er det så ikke nærliggende
> at lave en mappe, der hedder INTERNET - som ligger i
> programmer/Applications.........og i den mappe lægge andre mapper, der
> som hos mig hedder "browsere" - "FTP" - ".Mac" - og så videre?

> I min logik er det det bedste - så må softwareopdatering vente

> Hej fra Morten, der hurtigt finder ting,
> markisemordermortenmalermangemullahermørke


Sig mig, Morten - hvor mange programmer har du? Tid til at rydde op! I Mac OS
X har du applications liggende i applications, og finder programmerne ved at
taste F for Fetch etcetera. Hvor svært kan det være?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Morten Lind (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-02-03 18:23

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Thu, 13 Feb 2003 13:34:09 +0100, Morten Lind wrote
> (in message <1fqbmpw.1lx9ineng28lsN%mortenlind@mac.com>):
>
> [snap]
>
> >> Ja, hvor ellers?
>
> > Altså, David.....hvis alle programmer ligger på niveau 1 i
> > programmappen, bliver listen jo lang som et ondt år.
>
> > Og Chimera begynder med C - Safari med S.....er det så ikke nærliggende
> > at lave en mappe, der hedder INTERNET - som ligger i
> > programmer/Applications.........og i den mappe lægge andre mapper, der
> > som hos mig hedder "browsere" - "FTP" - ".Mac" - og så videre?
>
> > I min logik er det det bedste - så må softwareopdatering vente
>
> > Hej fra Morten, der hurtigt finder ting,
> > markisemordermortenmalermangemullahermørke
>
>
> Sig mig, Morten - hvor mange programmer har du? Tid til at rydde op! I Mac OS
> X har du applications liggende i applications, og finder programmerne ved at
> taste F for Fetch etcetera. Hvor svært kan det være?

Øhh...det véd jeg da ikke på siddende bagdel, men alle Apples minus de
tre nye, og så de grafiske fra Adobe, og så internettingene.......sådan
cirka
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

Henry Lerche Madsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 12-02-03 20:41

Yes!!!!

Jeg kan nu logge ind på www.dba.dk med Safari .....YES
Så mangler jeg blot en tabfunktion som Mozilla og Netscape har så ville
jeg være glad

See yea ....
Henry Lerche Madsen

Per Madsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 12-02-03 21:46

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Yes!!!!
>
> Jeg kan nu logge ind på www.dba.dk med Safari .....YES
> Så mangler jeg blot en tabfunktion som Mozilla og Netscape har så ville
> jeg være glad
>
> See yea ....
> Henry Lerche Madsen

Jep, og auto-fill og keychain integration og mulighed for at vælge
download destination (kun muligt i preferences nu)
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

LaMa (13-02-2003)
Kommentar
Fra : LaMa


Dato : 13-02-03 05:31

Og hvodden er det så lige jeg finder "auto-fill" m.m.

Vh. Lasse

> Jep, og auto-fill og keychain integration og mulighed for at vælge
> download destination (kun muligt i preferences nu)


Per Madsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 13-02-03 09:54

LaMa <lama@tdcspace.dk> wrote:

> Og hvodden er det så lige jeg finder "auto-fill" m.m.
>
> Vh. Lasse

øhh,- det er det jeg skriver der mangler...

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

LaMa (13-02-2003)
Kommentar
Fra : LaMa


Dato : 13-02-03 13:18

On 13.02.03 9:53, in article
1fqbcnx.1y1n1h3nxwo32N%permandREMOVETHIS@cool.dk, "Per Madsen"
<permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> LaMa <lama@tdcspace.dk> wrote:
>
>> Og hvodden er det så lige jeg finder "auto-fill" m.m.
>>
>> Vh. Lasse
>
> øhh,- det er det jeg skriver der mangler...

Gab..min fejl. Enten stod jeg for tidligt op, eller også gik jeg for sent I
seng. Kan ikke helt huske..
/lasse


Per Rønne (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-02-03 08:46

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Jeg kan nu logge ind på www.dba.dk med Safari .....YES

Jerusalem Post fungerer nu.
--
Per Erik Rønne

Peter Kiil (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 13-02-03 14:27

in article 1fqb97r.10q8iq11v6egizN%per@ronne.invalid, Per Rønne at
per@ronne.invalid wrote on 13/02/03 8:46:

> Jerusalem Post fungerer nu.

Yes!
--
/peter

http://spacerent.dk - Webhosting fra 49,-/md.


Bitbucket (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 13-02-03 15:53

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:
>
> > Jeg kan nu logge ind på www.dba.dk med Safari .....YES
>
> Jerusalem Post fungerer nu.


electronicintifada.net virker minsanten også

David Blangstrup (13-02-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 13-02-03 10:02

On Wed, 12 Feb 2003 20:40:37 +0100, Henry Lerche Madsen wrote
(in message <20030212204013071+0100@news.tele.dk>):

> Yes!!!!
>
> Jeg kan nu logge ind på www.dba.dk med Safari .....YES
> Så mangler jeg blot en tabfunktion som Mozilla og Netscape har så ville
> jeg være glad
>
> See yea ....
> Henry Lerche Madsen

Åh nej, ikke bloatede tabs!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Per Madsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 13-02-03 11:33

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Åh nej, ikke bloatede tabs!

Jeg spørger sikkert dumt, men er der forskel på tabs og bloatede tabs?
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

David Blangstrup (13-02-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 13-02-03 11:45

On Thu, 13 Feb 2003 11:33:21 +0100, Per Madsen wrote
(in message <1fqbhb5.18gcm171k4mlwmN%permandREMOVETHIS@cool.dk>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>> Åh nej, ikke bloatede tabs!
>
> Jeg spørger sikkert dumt, men er der forskel på tabs og bloatede tabs?
>

Nej - jeg er bare træt af at høre om tabs mig her og tabs mig der. Jeg
håber inderligt, at Safari beholder sit rene Mac GUI.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Per Madsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 13-02-03 12:11

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Nej - jeg er bare træt af at høre om tabs mig her og tabs mig der. Jeg
> håber inderligt, at Safari beholder sit rene Mac GUI.

Ahh, bloated som i opblæst! Hvorfor kan du ikke li' tabs...eller skal vi
bare lade det ligge
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

David Blangstrup (13-02-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 13-02-03 12:32

On Thu, 13 Feb 2003 12:11:19 +0100, Per Madsen wrote
(in message <1fqbj46.f6ba5v1dlic3aN%permandREMOVETHIS@cool.dk>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>> Nej - jeg er bare træt af at høre om tabs mig her og tabs mig der. Jeg
>> håber inderligt, at Safari beholder sit rene Mac GUI.
>
> Ahh, bloated som i opblæst! Hvorfor kan du ikke li' tabs...eller skal vi
> bare lade det ligge
>

Fordi det er ekstra-ting som kan undværes. Faneblade på en browser?
Unødvendig spild af plads og godt udseende. Det er jo ikke en
kartoteksskuffe, vel? Jeg mener bare, at dem der er syge med tabs kan bruge
noget 3-parts grej. Desværre er der mængder af mennesker der tror de ikke kan
undvære tabs, og jeg håber bare, at David Hyatt og hans dygtige
medprogrammører ikke falder for flertallet og ødelægger den smukke Safari.

Hvorfor ikke bare åbne et nyt vindue? Man kan åbne det bagved med shortcuts,
du kan se dem ved at holde alt command shift control nede i diverse
kombinationer, så står det nederst - men det ved du vel.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Morten Lind (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-02-03 13:36

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Thu, 13 Feb 2003 12:11:19 +0100, Per Madsen wrote
> (in message <1fqbj46.f6ba5v1dlic3aN%permandREMOVETHIS@cool.dk>):
>
> > David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
> >
> >> Nej - jeg er bare træt af at høre om tabs mig her og tabs mig der. Jeg
> >> håber inderligt, at Safari beholder sit rene Mac GUI.
> >
> > Ahh, bloated som i opblæst! Hvorfor kan du ikke li' tabs...eller skal vi
> > bare lade det ligge
> >
>
> Fordi det er ekstra-ting som kan undværes. Faneblade på en browser?
> Unødvendig spild af plads og godt udseende. Det er jo ikke en
> kartoteksskuffe, vel? Jeg mener bare, at dem der er syge med tabs kan bruge
> noget 3-parts grej. Desværre er der mængder af mennesker der tror de ikke kan
> undvære tabs, og jeg håber bare, at David Hyatt og hans dygtige
> medprogrammører ikke falder for flertallet og ødelægger den smukke Safari.
>
> Hvorfor ikke bare åbne et nyt vindue? Man kan åbne det bagved med shortcuts,
> du kan se dem ved at holde alt command shift control nede i diverse
> kombinationer, så står det nederst - men det ved du vel.

Du har en god pointe, David - gælder i alle livets forhold
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

Per Madsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 13-02-03 14:01

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Fordi det er ekstra-ting som kan undværes. Faneblade på en browser?
> Unødvendig spild af plads og godt udseende. Det er jo ikke en
> kartoteksskuffe, vel? Jeg mener bare, at dem der er syge med tabs kan bruge
> noget 3-parts grej. Desværre er der mængder af mennesker der tror de ikke kan
> undvære tabs, og jeg håber bare, at David Hyatt og hans dygtige
> medprogrammører ikke falder for flertallet og ødelægger den smukke Safari.
> Hvorfor ikke bare åbne et nyt vindue? Man kan åbne det bagved med shortcuts,
> du kan se dem ved at holde alt command shift control nede i diverse
> kombinationer, så står det nederst - men det ved du vel.

Ikke enig. Apple vil helt sikkert være i stand til at udstyre Safari med
tabs uden det går ud over udseendet. F.eks. synes jeg ikke fanebladene
www.apple.com er grimme. Det behøver de heller ikke blive i Safari.
Men det er jo en smagssag der ikke rigtig er til at diskutere.

> > Hvorfor ikke bare åbne et nyt vindue?

Fordi du med f.eks. 10 åbne links har hele skærmen plastret til og
samtidig er det lettere med tabs at navigere mellem siderne og finde den
du søger, og ikke bare en tilfældig via diverse shortcut kommandoer (og
hurtigere end at gå op i Window). Det er lettere at finde filer på
skrivebordet, f.eks. ved at flytte vinduet (hive i bjælken) osv. osv.
(kender godt alt+kollapse).
Summa sumarum: jeg vil hellere have ét vindue med 10 tabs end 10 vinduer
på mit skrivebordet.

De kunne lave det som en "Enable/disable tabs"-feature i en fremtidig
version af Safari,- så bliver vi begge glade
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

David Blangstrup (13-02-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 13-02-03 17:58

On Thu, 13 Feb 2003 14:00:34 +0100, Per Madsen wrote
(in message <1fqblxg.19sp1m8wks485N%permandREMOVETHIS@cool.dk>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

>> Fordi det er ekstra-ting som kan undværes. Faneblade på en browser?
>> Unødvendig spild af plads og godt udseende. Det er jo ikke en
>> kartoteksskuffe, vel? Jeg mener bare, at dem der er syge med tabs kan bruge
>> noget 3-parts grej. Desværre er der mængder af mennesker der tror de ikke
>> kan
>> undvære tabs, og jeg håber bare, at David Hyatt og hans dygtige
>> medprogrammører ikke falder for flertallet og ødelægger den smukke Safari.
>> Hvorfor ikke bare åbne et nyt vindue? Man kan åbne det bagved med
>> shortcuts,
>> du kan se dem ved at holde alt command shift control nede i diverse
>> kombinationer, så står det nederst - men det ved du vel.

> Ikke enig. Apple vil helt sikkert være i stand til at udstyre Safari med
> tabs uden det går ud over udseendet. F.eks. synes jeg ikke fanebladene
> på www.apple.com er grimme. Det behøver de heller ikke blive i Safari.
> Men det er jo en smagssag der ikke rigtig er til at diskutere.
>
>>> Hvorfor ikke bare åbne et nyt vindue?
>
> Fordi du med f.eks. 10 åbne links har hele skærmen plastret til og
> samtidig er det lettere med tabs at navigere mellem siderne og finde den
> du søger, og ikke bare en tilfældig via diverse shortcut kommandoer (og
> hurtigere end at gå op i Window). Det er lettere at finde filer på
> skrivebordet, f.eks. ved at flytte vinduet (hive i bjælken) osv. osv.
> (kender godt alt+kollapse).
> Summa sumarum: jeg vil hellere have ét vindue med 10 tabs end 10 vinduer
> på mit skrivebordet.

> De kunne lave det som en "Enable/disable tabs"-feature i en fremtidig
> version af Safari,- så bliver vi begge glade


Man siger at gode kokke efterlader et køkken ryddet - jeg rydder også altid
op efter mig efterhånden som jeg kommer frem gennem retterne. Jeg har aldrig
forstået dem der bare åbner en masse programmer og vinduer.
The Moose says: En fugl i hånden er noget værre svineri.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Henry Lerche Madsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 13-02-03 21:08



>
> Fordi det er ekstra-ting som kan undværes.

lige son Xray-pjat....


Faneblade på en browser?
> Unødvendig spild af plads og godt udseende. Det er jo ikke en
> kartoteksskuffe, vel? Jeg mener bare, at dem der er syge med tabs kan
bruge
> noget 3-parts grej. Desværre er der mængder af mennesker der tror de ikke
kan
> undvære tabs, og jeg håber bare, at David Hyatt og hans dygtige
> medprogrammører ikke falder for flertallet og ødelægger den smukke Safari.
>
> Hvorfor ikke bare åbne et nyt vindue? Man kan åbne det bagved med
shortcuts,
> du kan se dem ved at holde alt command shift control nede i diverse
> kombinationer, så står det nederst - men det ved du vel.
>


Åhh... jamen skal vi så ikke bare sige at Safari er perfekt..... det er jo
et Appel produkt så det kan jo ikke fejle meget....skidt med at man ikke
længere kan besøge de sider som man kunne før man valgte Safari, de er
sikkert skrevet forkert selv om de godt nok virkede fint før Safari kom på
banen...og tabs det er helt sikkert lettere at trykke på tre taster end bare
anvende et enkelt museklik...

Hurra for Apple...




David Blangstrup (13-02-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 13-02-03 21:36

On Thu, 13 Feb 2003 21:08:18 +0100, Henry Lerche Madsen wrote
(in message <3e4bfb2a$0$248$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>):

>
>
>>
>> Fordi det er ekstra-ting som kan undværes.

> lige son Xray-pjat....

> Faneblade på en browser?
>> Unødvendig spild af plads og godt udseende. Det er jo ikke en
>> kartoteksskuffe, vel? Jeg mener bare, at dem der er syge med tabs kan
> bruge
>> noget 3-parts grej. Desværre er der mængder af mennesker der tror de ikke
> kan
>> undvære tabs, og jeg håber bare, at David Hyatt og hans dygtige
>> medprogrammører ikke falder for flertallet og ødelægger den smukke Safari.
>>> -)
>> Hvorfor ikke bare åbne et nyt vindue? Man kan åbne det bagved med
> shortcuts,
>> du kan se dem ved at holde alt command shift control nede i diverse
>> kombinationer, så står det nederst - men det ved du vel.

> Åhh... jamen skal vi så ikke bare sige at Safari er perfekt..... det er jo
> et Appel produkt så det kan jo ikke fejle meget....skidt med at man ikke
> længere kan besøge de sider som man kunne før man valgte Safari, de er
> sikkert skrevet forkert selv om de godt nok virkede fint før Safari kom på
> banen...og tabs det er helt sikkert lettere at trykke på tre taster end bare
> anvende et enkelt museklik...

> Hurra for Apple...


Det er jo en beta browser, men ja jeg synes det er det bedste på markedet, og
ja, Apple rules, Steve Jobs er Gud!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Per Madsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 14-02-03 02:24

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Det er jo en beta browser, men ja jeg synes det er det bedste på markedet, og
> ja, Apple rules, Steve Jobs er Gud!

David, hvis MS var kommet med en browser med de features og den
hastighed som Safari har, ville du så være ligeså meget oppe at ringe,-
forudsat de introducerede en ny beta?
My two cents: det gælder om at være saglig og objektiv Venligt
ment
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

David Blangstrup (14-02-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 14-02-03 12:38

On Fri, 14 Feb 2003 2:23:49 +0100, Per Madsen wrote
(in message <1fqcmbu.1d817fgu9ir3gN%permandREMOVETHIS@cool.dk>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>> Det er jo en beta browser, men ja jeg synes det er det bedste på markedet,
>> og
>> ja, Apple rules, Steve Jobs er Gud!
>
> David, hvis MS var kommet med en browser med de features og den
> hastighed som Safari har, ville du så være ligeså meget oppe at ringe,-
> forudsat de introducerede en ny beta?
Ja, jeg kunne godt lide Explorer X i starten. Det er lidt for sjov det her.

> My two cents: det gælder om at være saglig og objektiv Venligt
> ment
>



--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Per Rønne (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-02-03 06:28

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Åhh... jamen skal vi så ikke bare sige at Safari er perfekt..... det er jo
> et Appel produkt så det kan jo ikke fejle meget

Safari er skam langt fra perfekt, og man er som Safari-bruger nødt til
at have IE i baghånden.

I øvrigt er Safari ikke et Appel-produkt [og hedder firmaet ikke
»Apfel«?]. Det skammer fra det amerikanske Apple .
--
Per Erik Rønne

Henry Lerche Madsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 12-02-03 22:54


> Jep, og auto-fill og keychain integration og mulighed for at vælge
> download destination (kun muligt i preferences nu)
HØRT HØRT...

Er det bare mig eller virker http://www.volvocars.dk som en pain in the
ass med Safari ???

jeg kan slet ikke anvende deres hovedmenu i toppen

See yea ....
Henry Lerche Madsen

Preben Bødker Nielse~ (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 12-02-03 23:15

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> > Jep, og auto-fill og keychain integration og mulighed for at vælge
> > download destination (kun muligt i preferences nu)
> HØRT HØRT...
>
> Er det bare mig eller virker http://www.volvocars.dk som en pain in the
> ass med Safari ???

Nope

>
> jeg kan slet ikke anvende deres hovedmenu i toppen

Send en bug-rapport til Apple.
De bruger dem jo tilsyneladende

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Bjarne D Mathiesen (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Bjarne D Mathiesen


Dato : 16-02-03 09:07

> Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:
>>Er det bare mig eller virker http://www.volvocars.dk som en pain in the
>>ass med Safari ???

>jeg kan slet ikke anvende deres hovedmenu i toppen

--------
Q-Your site looks strange. What browser should I use, and what
resolution should my screen be?
A-We recommend that you browse our site using Netscape Navigator 4.0 or
later, except for 6.0 which for the moment is not applicable, or
Microsoft Internet Explorer 4.0 or later. Our site is optimised for
800x600 resolution, and should not be viewed at lower resolutions.
--------

Så -- browsere der overholder standarderne er simpelthen ikke
understøttet !!!

Desuden så har de adskillige kodningsfejl i deres frames:
-- ingen DTD erklæring
-- stylesheets udenfor head section
så den kodning de har validerer ikke engang

yours in happy hacking
--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa
-----------------------------------------------------------------
denne besked er skrevet i et totalt M$/Intel-frit miljø
MacOS X 10.2 Jaguar ; Mozilla 1.3b ; PowerPC G4 800MHz


Henrik Münster (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 15-02-03 18:11

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Er det bare mig eller virker http://www.volvocars.dk som en pain in the
> ass med Safari ???

Hvad vil du også med det? De fleste af os kører jo Jaguar.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Peter Kiil (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 15-02-03 18:14

in article 1fqfp47.14cr89323j9ogN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 15/02/03 18:10:

> Hvad vil du også med det? De fleste af os kører jo Jaguar.

Høhø.

--
/peter

http://spacerent.dk - Webhosting fra 49,-/md.


Peter Ursin (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Ursin


Dato : 13-02-03 08:14


"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:1fqa8xa.9sqs4slwi9zgN%permandREMOVETHIS@cool.dk...
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17743
>
> --
> Mhv.
> Per,-...der søger lejl.i Kbh.
>
> www.ecotox.dk

hhm...Jyske netbank virker stadig ikke...øv

mvh
Peter



Ben Knudsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Ben Knudsen


Dato : 13-02-03 10:24

De har fået styr på font-størrelserne. Både JP og berlingske ser ud, som
de skal (dvs der er stadig en anden fejl på jp, men man slipper da for at
ændre på skriftstørrelsen)

Ben


Ben Knudsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Ben Knudsen


Dato : 14-02-03 13:13

Endnu en nyskabelse: man kan drag&droppe tekst fra browseren. Det har jeg
savnet


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste