Collated
Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 21:55

Det må være lang tid siden jeg har printet, for jeg printer et pdf dokument
ud nu, og jeg har fuldstændig glemt, hvordan man får det til at printe den
sidste side ud først, så man ikke skal til at sortere det hele bagefter. Er
det ikke det der hedder collated man skal slå til? Jeg har både prøvet med og
uden, men intet virker når jeg printer fra Preview?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Steen Larsen

Dato : 08-02-03 22:03

In article <0001HW.BA6B2D34002CF742F0080600@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> det ikke det der hedder collated man skal slå til? Jeg har både prøvet med og
> uden, men intet virker når jeg printer fra Preview?

Collated betyder at flere eksemplarer bliver udskrevet samlet, d.v.s. at
side 1 til 8 udskrives hvorefter side 1 til 8 udskrives o.s.v. Derved
slipper man for at fordele de 4 eksemplarer bagefter.
Det andet trick tror jeg skal være understøttet i det enkelte program og
det tror jeg ikke det er i Acrobat.

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-02-03 02:03

On Sat, 8 Feb 2003 22:03:07 +0100, Steen Larsen wrote
(in message <steen.remove-354834.22030708022003@news.tele.dk>):

> [...]
> slipper man for at fordele de 4 eksemplarer bagefter.
> Det andet trick tror jeg skal være understøttet i det enkelte program og

Aha! Tak, så var det ikke mig, der var helt galt på den.

Fra : Eliasen

Dato : 08-02-03 22:21

"David Blangstrup" <firstname@lastname.dk> wrote in message
> [...]
og
> uden, men intet virker når jeg printer fra Preview?

De plejer at kalde det "Reverse Order", men det findes vist ikke i hverken
Preview eller Acrobat. Sorry, David. Du må til at sortere manuelt. Glæd dig
bare over, at der ikke er en "Random Order" du kan smide et flueben i! :)

--
Eliasen