Støj fra iBook
Fra : Anders Petersen

Dato : 08-02-03 14:54

Som det fremgår andetsteds overvejer jeg alvorligt at anskaffe en iBook. I
dag kom jeg så tilfædigvis forbi en Fredgard, hvor de stod opstillet, så
jeg gik lige ind og kiggede på dem. Lækre er de jo, omend 12"'eren godt nok
er lille 8hvilket jo omvendt er tjekket nok). Anyway, her er spørgsmålet:
Det forekom mig, at blæseren på dem larmede temmelig kraftigt. Jeg kunne
høre det tydeligt, selv i en lørdagsproppet butik med masser af børn. støj
er en af grundene til at jeg skal have en ny, så jeg belv lidt skuffet. Kan
det være rigtigt, eller er det et tifælde/demomodel...?

/Anders

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-02-03 15:15

Anders Petersen <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote:

> [...]
> er en af grundene til at jeg skal have en ny, så jeg belv lidt skuffet. Kan
> det være rigtigt, eller er det et tifælde/demomodel...?

Ved ikke om der forskel, men min søns iBook 14"/800 Mhz er total lydløs.
Når disken går på standby kan man endnu høre sine egne rygerlunger
blæse.

<missundelse>
Køb _aldrig_ en til et familemedlem, uden selv at eje en
</missundelse>

/Preben (som sidder med 3x36 larmende SCSI-diske ved fødderne)
--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 08-02-03 15:32

Føj en historie! Jeg håber ikke de nye iBooks støjer. (skal ha' den gamle
ombyttet)

Jeg har en iBook 500 MHz Combo 12" - Den siger faktisk intet.
Jeg bruger den til forelæsninger hvor der er rimelig stille til tider, og
der hører man den ikke. Først hvis jeg sætter øret helt hen til de små
riller på venstre side kan jeg høre en svag lyd.

Andre erfaringer med de nyere iBooks?

Thomas

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-02-03 19:07

"Thomas Neumann [8260]" <NOSPAMnews@neumann.dk> writes:

> Jeg bruger den til forelæsninger hvor der er rimelig stille til tider, og
> der hører man den ikke. Først hvis jeg sætter øret helt hen til de små
> riller på venstre side kan jeg høre en svag lyd.

Øret helt ned mod bordet hvor den står? Du tror ikke det er dig selv
der snorker, du kan høre? :)

Jeg havde engang en forelæser der forelæste fra 16 til 19 i et
kælderlokale. Med overheads og lyset slukket. I et knastørt emne.

FOlk endte med at sidde med fyrfadslys for at holde sig vågne. Meget
hyggeligt :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-03 00:54

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
> kælderlokale. Med overheads og lyset slukket. I et knastørt emne.
>
> FOlk endte med at sidde med fyrfadslys for at holde sig vågne. Meget

Smart! Hver gang mang blunder lidt, spilder man varm stearin ned på
lårene, og så vågner man igen. Og man tænker sig nok om, før man blunder
igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 09-02-03 12:50

> Øret helt ned mod bordet hvor den står? Du tror ikke det er dig selv
> der snorker, du kan høre? :)

sorry - klart! - selvfølgelig er det min snorken jeg kan høre. "ret og
samfund" er hamrende kedeligt så det lyder ret sandsynligt.
Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-02-03 17:49

> [...]

> er en af grundene til at jeg skal have en ny, så jeg belv lidt skuffet. Kan
> det være rigtigt, eller er det et tifælde/demomodel...?

Min iBook 700/12" er MEGET stille. Kun når der er en cd i drevet kan man
høre noget; så tror jeg den bruger blæseren, eller også er det selve
cd-drevet. Når den kun bruger sin harddisk, hører man højst en ganske
svag kradsen når den læser eller skriver. Ellers er der stille.

Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 08-02-03 19:47

> [...]

> er en af grundene til at jeg skal have en ny, så jeg belv lidt skuffet. Kan
> det være rigtigt, eller er det et tifælde/demomodel...?

jeg har haft en del igennem fingerne på arbejdet (har en 14" hjemme
ligenu) har aldrig lagt mærke til blæseren.... mens jeg godt kan høre
min imac's (fladskærm) (bare for at lade dig vide at jeg ikke er døv

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 08-02-03 23:46

> [...]

> er en af grundene til at jeg skal have en ny, så jeg belv lidt skuffet. Kan
> det være rigtigt, eller er det et tifælde/demomodel...?

Jeg mener ikke der overhovedet er en blæser i iBook'en. Jeg har i
hvertfald aldrig hørt den. Tilgengæld larmer CD drevet forfærdeligt. Det
larmer så meget så man ikke kan høre musikken fra den cd der ligger i
drevet

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : David Heinemeier Han~

Dato : 09-02-03 12:26

> [...]
> hvertfald aldrig hørt den. Tilgengæld larmer CD drevet forfærdeligt. Det
> larmer så meget så man ikke kan høre musikken fra den cd der ligger i

Der er en blæser i iBooken, og ja, den larmer ganske forfærdeligt. Det gode
er, at den stort set aldrig går i gang. Undtagelserne er, hvis du sidder i
et varmt lokale og processoren er under langvarig og hård belastning. Men
som sagt, så er det ikke noget der sker særlig tit uden for sommerperioden.
--
David