Alarm til iCal
Fra : Peter Ursin

Dato : 08-02-03 13:35

Findes der en måde hvorpå man kan blive gjort opmærksom på de aftaler
der står i iCal uden at programmet er startet.

Lidt a la Entourage som jo giver dig en alarm selvom programmet ikke
kører.

mvh
Peter Ursin

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 13:38

On Sat, 8 Feb 2003 13:34:52 +0100, Peter Ursin wrote
(in message <1fq2dmz.x24zel9jkuaaN%zorillaREMOVE@THISmyrealbox.com>):

> [...]
> der står i iCal uden at programmet er startet.
>
> Lidt a la Entourage som jo giver dig en alarm selvom programmet ikke

Ja, hvis du kan få fat på din mobils email nummer. Jeg har Sonofon, og de er
stadig gratis. Så indstiller du bare til at sende en reminder til din mobil,
hammer smart!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Peter Ursin

Dato : 08-02-03 14:02

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> stadig gratis. Så indstiller du bare til at sende en reminder til din mobil,

Men virker det også hvis iCal ikke kører?

Peter

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 15:54

On Sat, 8 Feb 2003 14:02:25 +0100, Peter Ursin wrote
(in message <1fq2ew0.wvfk191nogu2oN%zorillaREMOVE@THISmyrealbox.com>):

[snip]

Ja, det er det, der er det smarte.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-03 14:28

In article <1fq2dmz.x24zel9jkuaaN%zorillaREMOVE@THISmyrealbox.com>, Peter Ursin wrote:
> [...]
> der står i iCal uden at programmet er startet.
>
> Lidt a la Entourage som jo giver dig en alarm selvom programmet ikke

Du synkroniserer med din telefon :)

Da jeg er blevet trædt af billige telefoner har jeg lige købt
en ordentlig en igen, og nu skal der leges med iCal + telefonsync
+ web (wml)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-02-03 17:46

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
>
> Da jeg er blevet trædt af billige telefoner har jeg lige købt en ordentlig
> en igen, og nu skal der leges med iCal + telefonsync + web (wml)

Hvilken telefon er det? Ericsson T68i?

--
Mvh. René Frej Nielsen Now running PowerMac G4 Dual 867 Mhz, 512 MB
RAM, 200 GB HD, SuperDrive & Mac OS X Jaguar. Yeah!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-03 18:10

In article <1fq2or5.ruhrfr6y10geN%spam02@tdcadsl.dk>, René Frej Nielsen wrote:

> Hvilken telefon er det? Ericsson T68i?

Næh, jeg vil også lege med Java, så det blev en Nokia 6610.
Og der er masser af ringetoner og farvebilleder på nettet til gratis
download hvis man er til det.

Indtil videre har jeg kun brugt den til PC, mangler lige at
finde en driver til min USB<->infrarøde port.

Er der nogen her i gruppen der ved hvilke der passer til OS X ?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-02-03 01:07

> [...]
> finde en driver til min USB<->infrarøde port.
>
> Er der nogen her i gruppen der ved hvilke der passer til OS X ?

Kan den overhovedet synkroniseres med en Mac? Har den Bluetooth, så den
klare det hele trådløst?

Det er ihvertfald et krav fra min side, når jeg engang også skal have en
ordentlig telefon. Den skal have Bluetooth og skal være 100%
understøttet i OS X.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-03 01:12

In article <1fq39mo.1hqff6a1ahp92oN%spam02@tdcadsl.dk>, René Frej Nielsen wrote:

> Kan den overhovedet synkroniseres med en Mac? Har den Bluetooth, så den
> klare det hele trådløst?

Om den kan synkroniseres med Mac afhænger af hvor god man er
til at programmere :)

> Det er ihvertfald et krav fra min side, når jeg engang også skal have en
> ordentlig telefon. Den skal have Bluetooth og skal være 100%
> understøttet i OS X.

6610 har ikke bluetooth.

Nokia har det problem at de ikke kan finde ud af at samle alle de
gode features i en og samme telefon.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-02-03 02:11

> Om den kan synkroniseres med Mac afhænger af hvor god man er
> til at programmere :)

Så er det ikke telefonen for mig!

> Nokia har det problem at de ikke kan finde ud af at samle alle de
> gode features i en og samme telefon.

Jeg synes også det er meget forvirrende med alle de modeller de har,
også fordi rigtigt mange af de gamle modeller stadig sælges i stort
antal. Jeg er bestemt ikke sikker på, at jeg vil vælge en Nokia, når jeg
engang skal have en dyr telefon.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-03 09:35

In article <1fq3c7w.1ssy33mxaowaoN%spam02@tdcadsl.dk>, René Frej Nielsen wrote:
> [...]
> også fordi rigtigt mange af de gamle modeller stadig sælges i stort
> antal. Jeg er bestemt ikke sikker på, at jeg vil vælge en Nokia, når jeg

Jeg kommer fra en billig Alcatel og en Siemens C-45. Havde en Nokia 6150
på mit gamle arbejde som bare virkede.

For mig er Java vigtigt (noget at lege med), og så er der nok
næsten kun Nokia, Siemens (som jeg er meget træt af, mekanisk kvalitet
er lige i underkanten med C.45) og Motorola tilbage. Og Motorolas er
en klaptelefon, hvilket ikke lige er mig.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-02-03 11:31

> [...]

> er lige i underkanten med C.45) og Motorola tilbage. Og Motorolas er
> en klaptelefon, hvilket ikke lige er mig.

Jeg sidder også med en billig Motorola, som bestemt ikke er verdens
bedste telefon, men prisen var ok. Egentlig ville en Ericsson T68i nok
være fint til mig, men den er vist ved at være lidt forældet...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-03 15:46

In article <1fq415k.oh6gmq1spkdtcN%spam02@tdcadsl.dk>, René Frej Nielsen wrote:
> Jeg sidder også med en billig Motorola, som bestemt ikke er verdens
> bedste telefon, men prisen var ok. Egentlig ville en Ericsson T68i nok
> være fint til mig, men den er vist ved at være lidt forældet...

Alt mindre en Nokia 7650 er egentlig forældet. Symbian platformen
bliver den dominerende i løbet af få år. Og Microsoft er ude
af mobilmarkedet igen, men har god måske telefonfacilitet i
PocketPC 200x