Et tip til det spamplagede folkefærd...
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-02-03 10:15

Må jeg anbefale følgende til de spamplagede her i gruppen:

Lav jeres "From" adresse til en junkadresse (falsk) og skriv jeres
rigtigt mailadresse i reply-to. Hvorfor?

Fordi spammerne er snotdumme og heldigvis ikke bruger reply-to headeren
når der høstes mailadresser.

Jeg har i nogle uger eksperimenteret med en reel adresse i min reply-to.
Resultat? UDELUKKENDE legitim mail - INGEN spam!

--
Peter - http://titancity.com/
http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-02-03 10:47

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Må jeg anbefale følgende til de spamplagede her i gruppen:

Nu forholder det sig desværre sådan, at dem der høster e-mail
adresser til spamning for længst har erkendt, at der er mange
UseNet brugere som anvender ikke valide adresser.

Og det er også begrænset, hvor mange adresser der kan høstes på
Usenet, og de "Gold-CD'er" der p.t. udbydes for 139$, indeholder
400 millioner e-mail adresser

Så spamerne indsamler hovedparten af adresserne via robotter
der søger på web-sites, og via mindre seriøse services, der
gladeligt sælger deres database over brugere.

Jeg synes ikke man ska' lade sig tyranisere af spamerne, og de
skal ikke tvinge os til, at gå rundt med en brun papirpose over
hovedet, det er en menneskeret at vi kan skrive under eget navn
med en valid e-mail adresse.

Stil krav til Jeres Internetudbyder, det er teknisk muligt at
fjerne næsten alt spam via filtrering på mail-serveren - min
web- og mailhotel udbyder, leverer mig en næsten spamfri e-mail
postkasse, og jeg faker/skjuler ikke min e-mail adresse.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-02-03 11:15

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> web- og mailhotel udbyder, leverer mig en næsten spamfri e-mail
> postkasse, og jeg faker/skjuler ikke min e-mail adresse.

Problem -

1) Det stiller legitim mail for skud da ingen mailfiltre er perfekte

2) Det lader i sidste ende spammerne slippe afted, da det er en passiv
bekæmpelse af problemet (i vores ende - ikke spammernes).

Fra : Bitbucket

Dato : 08-02-03 14:32

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> [...]
>
> 2) Det lader i sidste ende spammerne slippe afted, da det er en passiv
> bekæmpelse af problemet (i vores ende - ikke spammernes).

Den effektive måde at bekæmpe spam på er ved at sortliste domæner, IP
adresser og netblokke hvorfra der kommer spam og i sidste ende blokere
udbyderen, hvis han ikke griber ind overfor spammere, åbne mailrelæer og
åbne proxyer på sit netværk.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-02-03 14:41

Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:

> [...]
> adresser og netblokke hvorfra der kommer spam og i sidste ende blokere
> udbyderen, hvis han ikke griber ind overfor spammere, åbne mailrelæer og

Værktøjer til dette:

http://www.spamhaus.org

(tilfældigvis macbrugere)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-02-03 00:04

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Problem -
>
> 1) Det stiller legitim mail for skud da ingen mailfiltre er perfekte

Næ men spamfiltrering baseret på opslag i blacklister, er en
overraskende effektiv løsning, hvis jeg ikke havde filtrering
på mail-serveren, så ville jeg modtage mellem 60 og 100
spam's i døgnet.

Hvis jeg stiller filtreringen meget hårdt, ja så slipper der
ikke noget spam igennem, men så snupper det også nogle lega-
time mails, men med en tilpas indstilling, så frafiltreres ca.
95% af spam'ne, og der snuppes ikke nogle legitime e-mails.

Så det korte af det lange er, at filtrering virker og det er
en brugbar løsning, min postkasse ville ihvertfald være næsten
ubruglig uden en filtrering.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Find

Dato : 08-02-03 17:10

> [...]

> Jeg har i nogle uger eksperimenteret med en reel adresse i min reply-to.
> Resultat? UDELUKKENDE legitim mail - INGEN spam!

Jeg kan anbefale min egen metode: Opret et "alias", der indeholder
"spam" - vel at mærke til en adresse, der virker. Jeg har, i den tid jeg
har brugt det, kun fået en enkelt spammail på den adresse der står i
from-headeren. Spammerne går øjensynligt udenom adresser der hedder
noget med "spam".

Jens Find

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Per Madsen

Dato : 09-02-03 00:11

> [...]

> Jeg har i nogle uger eksperimenteret med en reel adresse i min reply-to.
> Resultat? UDELUKKENDE legitim mail - INGEN spam!

Og så kan man evt. supplere det hele med Spamfire, det sorterer det
sidste fra...

Per