AAAAAAARRRRRGGGGHHHH !!!!! Mail.app
Fra : [5220] maciek

Dato : 06-02-03 18:31

Den har spist 2 måneders post (800 meddelelser)
Det skete da jeg var ved at lave en film i iMovie ved at kopiere
billeder ind fra iPhoto databasen. Åbenbart fylder billederne mere når
de bliver til film.
I hvert fald har mail.app (som har kørt i baggrunden) beklaget sig lidt
over at der ikke var plads til at "kompakte postkasserne".
Jeg sluttede mail.app, og efter at have ryddet op på harddisken så der
var 300mb fri, genstartede jeg så mail.app. Til min store forbavselse er
der nu 0 beskeder i min indbakke (og alle profilerne er væk.)
Sådan et shit program
Desuden da den sagde at der ikke var mere plads, var der rent faktisk
ca. 170mb tilbage på harddisken.

ØV. Ville bare lige fortælle det til Jer. - Lad være med at have for
lidt plads på harddiskene, folkens

mvh. Maciek

Fra : [5220] maciek

Dato : 06-02-03 19:07

OK. nu er jeg faldet ned.
Postmapperne var der stadig inde i ~User/Library/Mail
Det jeg nu skulle gøre var at "tilføje postkasser" inde fra Mail. Den
æder fint sit eget format. Derefter skulle jeg lige sortere lidt i
beskederne og bl.a. markere dem alle som læst.
Sååå hele dagen er alligevel ikke ødelagt. Jeg var ellers ved at gå amok
på computeren. (det kan man jo godt føle lidt, hvis der lige forsvinder
100mb vigtig post.)

mvh. Maciek

Fra : Morten Lind

Dato : 06-02-03 19:21

[5220] maciek <macfreak_slet_@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> Sååå hele dagen er alligevel ikke ødelagt. Jeg var ellers ved at gå amok
> på computeren. (det kan man jo godt føle lidt, hvis der lige forsvinder

Hej M.
Under X, 10.1 har jeg faktisk været ude for, at Mail smed post
ud.....siden da har jeg haft en e-postmappe, hvor de mails, der skal
gemmes, befinder sig.

RTF i TxtEdit er forbløffende effektiv.....

Godt, du fandt dine ting
M.

--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-02-03 23:58

On Thu, 6 Feb 2003 19:07:11 +0100, 5220] maciek wrote
(in message <1fpz2ml.xtpxhf3hdq7hN%macfreak_slet_@tiscali.dk>):

> [...]
> Sååå hele dagen er alligevel ikke ødelagt. Jeg var ellers ved at gå amok
> på computeren. (det kan man jo godt føle lidt, hvis der lige forsvinder

Så det var ikke Mail, der var noget i vejen med.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Bitbucket

Dato : 07-02-03 01:22

> [...]

> Sååå hele dagen er alligevel ikke ødelagt. Jeg var ellers ved at gå amok
> på computeren. (det kan man jo godt føle lidt, hvis der lige forsvinder

Hold altid 15% af din HFS+ disk fri, bliver den mere fyldt kan der opstå
fejl.

og

alt hvad der hedder filmdigitalisering og redigering spiser store
harddiske til morgenmad og det bør have sin egen disk eller partition
for at undgå at fragmentere system disk eller partition.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-02-03 19:31

macfreak_slet_@tiscali.dk ([5220] maciek) writes:

> Til min store forbavselse er der nu 0 beskeder i min indbakke (og
> alle profilerne er væk.)

Er du sikker på at mailen er væk? Hvor meget fylder mail-mappen?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk