Apple HD Cinema display (23")
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-02-03 11:07

Hej.

Er der nogen der kan dele nogle hands-on (eller eyes-on, måske
nærmere) erfaringer med Apples 23" fladskærm?

Gør "DVI to ADC"-adapteren det jeg tror - giver mulighed for at koble
en hvilken som helst maskine med DVI-ud stik til?

Mange tak,

Adam

--
"Good evening Sweden! Mere monitor! Tak for i aften! Adam Sjøgren
Jack Daniels! Ingen autografer! Mere is!" asjo@koldfront.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-02-03 20:02

Adam Sjøgren wrote:
> Er der nogen der kan dele nogle hands-on (eller eyes-on, måske
> nærmere) erfaringer med Apples 23" fladskærm?

Jeg har lige set den i dag på Apple universe seminaret og den er godt
nok lækker, lysstærk, flotte farver og Apple lover den skulle være
cetificeret efter en eller anden standard så farvestyring skulle være
helt ok.

Men jeg er ikke grafikker, kun en kræsen skærmnørd med en super 21" på
mit eget skrivebord så jeg har ikke flere oplysninger.

Mvh

Bruno

Fra : Morten Lind

Dato : 06-02-03 20:15

iddqd@worldonline.dk <iddqd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Men jeg er ikke grafikker, kun en kræsen skærmnørd med en super 21" på
> mit eget skrivebord så jeg har ikke flere oplysninger.

Var det ellers godt, Bruno?
Besværet værd og så videre.......?
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-02-03 01:19

Morten Lind wrote:
> Var det ellers godt, Bruno?
> Besværet værd og så videre.......?

Det var vil ok, men så heller ikke mere. Dvs. køber man en PowerBook
inden månedens udgang så får man en lædertaske til den kvit og frit, så
hvis jeg ellers kunne beslutte mig til hvilken kunne jeg spare nogle
kroner på den konto.

Jeg havde gerne set der var blevet brugt mere tid på OS X Server
software og ikke så meget på at diverse programmer som fx. InDesign med
div plug ins o.lign., flere af foredragsholderne/sælgerne brugte også
meget tid til at læse op af deres slides (gaaaab) og ligende tomgang.

Apple havde en del salgsgas omkring deres 1U servere med nogle
sammenligninger af priser hos IBM/DELL/HP... og det så meget godt ud,
blot glemte de lige at fortælle flere af de omtalte også kan levere
servere med software der er licensfri. Piller man Windows CALs ud af
regnestykkerne ser sammenligningerne stadig godt for Apple, men det
fjerner en stor del af forskellen og så er det lige det med SCSI vs.
ATA. Det kan godt være den form for diskhåndtering der liger i de nye
Apple servere giver mulighed for en super overførselshastighed, men jeg
tror altså ikke de kan snyde fysikkens love og få søgetiden på en
ATA(EIDE) disk med 7200 rpm ned på noget der kan nå en 15.000 rpm SCSI
disk. Jeg må se og finde nogle testresultater fra "real life" test
suites, det bliver interresant og se hvad der er hvad.

Der blev også snakket lidt om de nye PowerBooks, men mest om gimicks som
lyset i tastaturet på 17" modellen og så kom de til at påstå alle tre
PowerBooks kom med Gigabit. Og så fremhævede de selvfølgel de væsentligt
lavere priser på ders fladskærme, med de priser må de gå som varmt brød
især hvis de også virker med en PC for der er vist ikke rigtig nogen som
kan følge med

Det mest spændende syntes jeg var backup systemerne fra Sony, deres
tapedrev giver virkelig baghjul til fx. DLT - dog skal det siges at det
på forhånd var en af de ting som jeg så frem til. Jeg fik også en god
snak med en fyr fra Sony europe, frem til 1 april giver de vist 800 euro
som kick back til dem der køber en af deres 81 eller 82 stationer, det
siger så også lidt om hvilket prissegment vi bevøger os i.

mvh

Bruno

Fra : Morten Lind

Dato : 07-02-03 18:22

> [...]

> som kick back til dem der køber en af deres 81 eller 82 stationer, det
> siger så også lidt om hvilket prissegment vi bevøger os i.

Tak
M.

Fra : Eolake Stobblehouse

Dato : 08-02-03 03:23

In article <87wukdafjn.fsf@virgil.koldfront.dk>, Adam Sjøgren
<spamtrap@koldfront.dk> wrote:

> Er der nogen der kan dele nogle hands-on (eller eyes-on, måske
> nærmere) erfaringer med Apples 23" fladskærm?

Jeg kan nu.
Det er virkeligt, virkeligt smukt.

Jeg er vant til 22 tommers displayet, som bestemt ikke er/var et
dårligt display! Faktisk det bedste jeg havde set indtil jeg så 23
tommeren.

Bortset fra at 23 tommeren har en høj pixel pitch, dvs tingene er lidt
mindre en man er vant til, så er det bare langt bedre på alle ledder og
kanter.

Faktisk så jeg på min egen site som jeg har set på på Cinema Display 22
tommer flere gange hver dag i halvandet år, og den var så smuk på det
nye display at jeg ikke kunne komme mig over det. jeg fik næsten tårer
i øjnene.

Og så koster det nu titusind mindre end det gamle gjorde da jeg købte
det!

--
- Eolake