MacSOUP linjelængde
Fra : Storm

Dato : 05-02-03 08:52

Et par NG jeg er begyndt at abonnere på, viser alle indlæg uden
linjelængde begrænsning.
Siden det er _alle_ indlæg i 2 NG, må fejlen jo ligge hos mig. Hvordan
retter jeg det?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-02-03 12:48

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Et par NG jeg er begyndt at abonnere på, viser alle indlæg uden
> linjelængde begrænsning.
> Siden det er _alle_ indlæg i 2 NG, må fejlen jo ligge hos mig. Hvordan
> retter jeg det?

MacSOUP skulle da gerne står default til 72 karakterer.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Storm

Dato : 05-02-03 15:35

> MacSOUP skulle da gerne står default til 72 karakterer.

Og det er jo mærkeligt at det kun er nogle NG der ikke vil, jeg kan ikke
se hvor jeg kan gå ind og stille det. Sådan ser det ud:

<http://home19.inet.tele.dk/storms/ms72.gif>

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-02-03 17:24

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Og det er jo mærkeligt at det kun er nogle NG der ikke vil, jeg kan ikke
> se hvor jeg kan gå ind og stille det. Sådan ser det ud:
>
> <http://home19.inet.tele.dk/storms/ms72.gif>

Måske det var smartere, hvis du oplyste en af nyhedsgruppernes navne, så
kunne vi andre jo teste for dig.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Storm

Dato : 05-02-03 21:12

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

[klip]

> Måske det var smartere, hvis du oplyste en af nyhedsgruppernes navne, så
> kunne vi andre jo teste for dig.

Alle indlæg fra :
adobe.indesign.macintosh
adobe.illustrator.macintosh
adobe.acrobat.macintosh

Ja, det ligner jo ikke en tilfældighed... at det lige er de eneste adobe
NG jeg abonnerer på.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-03 01:55

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> adobe.illustrator.macintosh
> adobe.acrobat.macintosh
>
> Ja, det ligner jo ikke en tilfældighed... at det lige er de eneste adobe

Jamen, er det ikke afsenderens program, der bestemmer linielængden?
MacSOUP ombryder da ikke linierne i indlæg, den modtager. Ligesom
MacSOUP er relativt populært i denne gruppe, kan en anden newsreader
være meget populær i andre gruppe. Hvis denne newsreader laver meget
lange linier eller måske slet ikke ombryder linierne, så vil de virke
meget lange.
Hvis du gør vinduet smallere manuelt, så retter linierne sig da
efter det og bliver ombrudt, gør de ikke?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 07-02-03 09:58

> [...]
> være meget populær i andre gruppe. Hvis denne newsreader laver meget
> lange linier eller måske slet ikke ombryder linierne, så vil de virke

Men i disse grupper er der _alle_ indlæg der kommer op uden
linielængde-begrænsning.

> Hvis du gør vinduet smallere manuelt, så retter linierne sig da
> efter det og bliver ombrudt, gør de ikke?

Jo, det gør de, men I andre grupper end adobes bliver linjelængden på 72
uanset om vinduet er hevet længere ud. Og det er sådan jeg kan li' det.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-03 18:05

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Men i disse grupper er der _alle_ indlæg der kommer op uden
> linielængde-begrænsning.

Prøv at se på, hvilke programmer, de bruger. Og skriv det her i gruppen.
Det kunne da være sjovt at se.

> Jo, det gør de, men I andre grupper end adobes bliver linjelængden på 72
> uanset om vinduet er hevet længere ud. Og det er sådan jeg kan li' det.

Det er fordi afsenderens program har indsat linieskift efter 72 tegn.
Det er ikke MacSOUP, der bestemmer det. Ellers er der da vendt op og ned
på min verden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 07-02-03 22:36

> Prøv at se på, hvilke programmer, de bruger. Og skriv det her i gruppen.
> Det kunne da være sjovt at se.

[snip]

> Det er fordi afsenderens program har indsat linieskift efter 72 tegn.
> Det er ikke MacSOUP, der bestemmer det. Ellers er der da vendt op og ned
> på min verden.

Preben har nok ret i at det er Adobes serversoftware der fjerner 72 tegn
formateringen. Måske det samme Jesper vil sige med at det er Vendor
grupper.

Alle oplysninger om User-Agent og andet er fjernet. Jeg kunne kun finde
to postere(personer) der ombrød rigtigt, her var User-Agenten også på.
PDF-guruen Aandi Inston var den ene med: Forte Free Agent 1.21/32.243 og
en bruger med Mozilla 4.79 (Macintosh; U; PPC) var den anden.

Skod-Adobe serversoftware Er det fordi de selv vil slette indlæg de
ikke kan lide?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-02-03 00:45

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> PDF-guruen Aandi Inston var den ene med: Forte Free Agent 1.21/32.243 og
> en bruger med Mozilla 4.79 (Macintosh; U; PPC) var den anden.

Det slår mig, at Adobes grupper jo kan tilgås både med browser og
newsreader.
De korrekt ombrudte indlæg er alle med user-agent på i headeren, så de
andre er måske bare postet via adobe.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-03 01:08

> [...]

> newsreader. De korrekt ombrudte indlæg er alle med user-agent på i
> headeren, så de andre er måske bare postet via adobe.com

Selvfølgelig! Du er da genial. Det kan man jo også være ude for i andre,
grupper, hvis nogen bruger en eller anden web-baseret news-løsning.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 08-02-03 10:18

> Selvfølgelig! Du er da genial. Det kan man jo også være ude for i andre,
> grupper, hvis nogen bruger en eller anden web-baseret news-løsning.

Ja, skarp det er han ihvertfald - jeg skulle lige til at påstå, at
alligevel havde han nok ikke ramt plet her. Men så fandt jeg lige et
indlæg fra mig selv, og her var User-Agent nævnt, og mit ultrakorte
2-linjers-indlæg var ombrudt korrekt. Så tak til Preben for den
opklaring
Bare underligt at langt de fleste 98% i disse grupper altså tilgår via
adobe.com. - De er (vist) heller ikke synderligt spændende.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-03 11:35

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Bare underligt at langt de fleste 98% i disse grupper altså tilgår via
> adobe.com. - De er (vist) heller ikke synderligt spændende.

Det er vel nemmere. Adobes grupper findes jo ikke på almindelige
news-servere, så man skal ind at ændre i sin opsætning. Endelig er
nyhedsgrupper jo kun for de få udvalgte. Langt de fleste aner ikke, hvad
det er. Almindelige brugere med Adobes programmer går jo ind på Adobes
hjemmeside, hvis de vil søge hjælp. Så bliver de ledt til nogle
diskussionsgrupper, og da de alligevel er på en hjemmeside, er det jo
oplagt at fortsætte der. Meget få finder vel på at tænke, om man mon kan
bruge et andet program og tilgå dem som nyhedsgrupper. Det er jo helt
almindeligt med den slags diskussionsgrupper på nettet. Se bare på forum
hos Mediam MacNN og den slags steder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 08-02-03 23:42

> [...]
> bruge et andet program og tilgå dem som nyhedsgrupper. Det er jo helt
> almindeligt med den slags diskussionsgrupper på nettet. Se bare på forum

Du har ret, men for mig optrådte det bare som en helt alm. NG.

Men en spøjs tilføjelse fra en anden abbonent på adobe.illustrator
macintosh via news.cis.dfn.de i dag var, at han havde postet mange råd i
en bestemt sag, men spørgeren reagerede ikke, men blev ved at spørge:

____
I was giving all kinds of advice to the original poster, and no one
seemed to take any care! OK, happens, no insult.........but then I saw
other people giving the same advice and I thought.....what is up here.
So I started to mail some people, and with the help of George Chiu I
found out that tho I saw my postings (mind you on usenet) nobody else
saw them because it was through an Adobe Forum.

So now I am hooked up to this forum and I am glad to be here, because
asking and answering without any one hearing is quite frustrating.

But........how can this be? Mind you, everything that is posted in this
forum is there to read in a public newsgroup on usenet. Well on the
server I use: news.cis.dfn.de

The server of my provider (Cox) does not carry it, neither does
Giganews, I checked.

But still.......I assume there is a moderator or something that can
answer that question?
_____

Mine få velmente råd i den gruppe er der heller aldrig nogen der har
reageret på, men forklaringen er måske her.
Sjovt man kan se sine egne indlæg, men ingen andre kan.
På google kan jeg godt se dem.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 07-02-03 13:29

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> adobe.illustrator.macintosh
> adobe.acrobat.macintosh
>
> Ja, det ligner jo ikke en tilfældighed... at det lige er de eneste adobe

Har checket de nævnte grupper.
Jeg har samme udseende hos mig, linierne brydes kun af vinduets bredde.
Det er sikkert Adobe serversoftware, som stripper informationen om
linielængde på alle indlæg.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-02-03 14:43

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> adobe.illustrator.macintosh
> adobe.acrobat.macintosh
>
> Ja, det ligner jo ikke en tilfældighed... at det lige er de eneste adobe

Er det ikke fordi det er en vendot gruppe ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-02-03 22:56

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> adobe.illustrator.macintosh
> adobe.acrobat.macintosh
>
> Ja, det ligner jo ikke en tilfældighed... at det lige er de eneste adobe

Jeg kan ikke finde disse grupper via TDC's 35000 grupper. Hvor henter du
dem ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-02-03 00:45

> Jeg kan ikke finde disse grupper via TDC's 35000 grupper. Hvor henter du
> dem ?

Med newsreader:
adobeforums.com

med webbrowser:
http://www.adobe.com/support/forums/main.html

Fra : Storm

Dato : 08-02-03 10:18

> Jeg kan ikke finde disse grupper via TDC's 35000 grupper. Hvor henter du
> dem ?

Jeg bruger den gode klippestabile News server:
News.CIS.DFN.DE

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-02-03 11:18

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg bruger den gode klippestabile News server:
> News.CIS.DFN.DE

Også til de danske og gratis ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Storm

Dato : 08-02-03 11:41

> Også til de danske og gratis ?

Ja. Man skal bare registreres, det tager et døgns tid.
Ingen har bedt om betaling ihvertfald.
Den eneste jeg har villet have fat på, som de ikke udbød, var TDCs egen
nyhedsgruppe.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-02-03 11:44

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Ja. Man skal bare registreres, det tager et døgns tid.
> Ingen har bedt om betaling ihvertfald.
> Den eneste jeg har villet have fat på, som de ikke udbød, var TDCs egen
> nyhedsgruppe.

Spørgsmålet er som om MacSOUP kan hente fra 2 forskellige servere på én
gang ?
--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-02-03 13:43

> Spørgsmålet er som om MacSOUP kan hente fra 2 forskellige servere på én
> gang ?

Nope, det kan man ikke.
Kan man læse det på:
< http://www.gylling.net/macsoup>

Du laver bare en ekstra "Settings file", placeret i sin egen mappe og
åbner den manuelt.

Fra : Storm

Dato : 09-02-03 21:36

> [...]

> Kan man læse det på:
> < http://www.gylling.net/macsoup>
>
> Du laver bare en ekstra "Settings file", placeret i sin egen mappe og

Sådan gjorde jeg før. Jeg havde en henvisning til Berliner-settings og
en til tele.dk i min DragThing, men jeg bruger aldrig tele.dk mere.
Når folk klager over at newsservere er nede bemærker jeg aldrig noget.

Her er listen over danske grupper som man kan abonnere på fra
News.CIS.DFN.DE:

<http://home19.inet.tele.dk/storms/dk-grup.txt>

Og en liste over adobes grupper, som man kan læse i, men ikke deltage i
- ihvertfald ikke så andre ser det.

<http://home19.inet.tele.dk/storms/adobe.txt>

--
Venlig hilsen