Hvilken USB type er der i de nye Powerbook~
Fra : Ukendt

Dato : 27-01-03 18:57

Jeg vil gerne vide om det er alm. USB eller USB2 der er den nye serie
Powerbooks.

Der står bare USB så jeg antager det er den almindelige, men vil lige være
helt sikker.

På forhånd tak.

Brian Andersen
www.inhotel.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-01-03 19:01

USB 1.1 (12 Mbps =1,5 MBps).

Du skal ike regne med USB2 i Mac'en lige foreløbig.

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-03 20:17

Tak for svaret, men det udløste et nyt spørgsmål :)

> Du skal ike regne med USB2 i Mac'en lige foreløbig.
Hvad er årsagen til det ?

Mvh
Brian Andersen
www.inhotel.dk

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 27-01-03 21:27

"Brian Andersen" <brian<SNABELA> wrote:

> Tak for svaret, men det udløste et nyt spørgsmål :)

> Hvad er årsagen til det ?

Firewire

--
preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-01-03 21:35

In article <3e3585ac$0$71624$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Brian Andersen wrote:
> Tak for svaret, men det udløste et nyt spørgsmål :)

> Hvad er årsagen til det ?

Det er en absurd dårlig standard der æder CPU mere end godt er, og som
er langsommere en 400 Mbit firewire. Og så kræver det USB hubs og andet
snask og tillader ikke at man sætter flere enheder i serie.

Derudover er USB2 Intel's konkurrent til Apple's standard som hedder
Firewire, og som er bedre på alle måder, pånær lige at man ikke kan
sætte en USB enhed som eksempelvis mus i en Firewire port.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-01-03 19:23

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
> Firewire, og som er bedre på alle måder, pånær lige at man ikke kan
> sætte en USB enhed som eksempelvis mus i en Firewire port.

Da Capo!

God opsummeret.

De tests af USB2 lagerenheder der har været testet op imod FireWire
ditto har fået tæsk så du tror det er løwn. På trods af at USB2
teoretisk set er hurtigere end FireWire (400).

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET JOB!!!

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 27-01-03 21:45

"Brian Andersen" <brian<SNABELA> wrote:

> Tak for svaret, men det udløste et nyt spørgsmål :)

> Hvad er årsagen til det ?

USB2 er en inferiø protokol :))

Med USB2 skal der være en host (din computer) som de enkelte devices
kobler sig på... Al trafik fra to devices skal op omkring hosten...

Med Firewire er alt en device og du kan bede to devices (hvor du ikke
behøver at være nogen af dem) om at snakke sammen (for eksempel
fil-kopiering fra to Firewire harddiske...) Det betyder at du ikke
bruger båndbredde til din computer (og det kan jo bruges til noget andet
sjovt :))

Og hvad er så grunden til at alle køber USB2 og at det er så stort på
pece?? Mit gæt er at det lyder lidt lissom USB som folk kender... :) Og
så er den jo også bagudkompatiel....

--
-Lasse-