Bedste hospital for knæ operationer.
Fra : Peter Frederiksen

Dato : 10-03-03 12:12

Hej Alle jeg er desværre kommet ud for en grim ulykke med mit knæ.
Er ikke sikker på nuværende tidspunkt; men det ser ud til at jeg har
beskadiget min menisk, samt mit bagerste ledbånd. Suk

Med den udsigt skal knæet nok opereres.

Da vi idag har frit sygehus valg er mit spørgsmål derfor:
Hvilket hospital er det bedste til den slags, eller hvordan kan jeg finde ud
af hvem som er det?
Jeg har desværre ingen ulykkes forsikring Hamlet er derfor ikke noget
alternativ.

Jeg er ikke særlig glad for tanken at mit knæ skal åbnes. Jeg har altid hørt
at det er noget møg når det først er blevet åbnet en gang.

Mvh. Peter.

P.s. Jeg bor på Nørrebro og er ikke særlig mobil. Et hospital i Århus er
derfor ikke relevant.

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 10-03-03 17:07

"Peter Frederiksen" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> P.s. Jeg bor på Nørrebro og er ikke særlig mobil. Et hospital i Århus er
> derfor ikke relevant.

Så svært er det altså ikke at komme fra Nørrebro (I Kbh?) til Århus!

Mvh. Lisbeth

Fra : Kat

Dato : 10-03-03 17:14

"Peter Frederiksen"

> Hvilket hospital er det bedste til den slags, eller hvordan kan jeg
finde ud
> af hvem som er det?

Hvis du sender mig en mail, så skal jeg sende lidt info
katras@ofir.dk
--
Kat
---

Fra : Mari

Dato : 10-03-03 20:57

> [...]
> Da vi idag har frit sygehus valg er mit spørgsmål derfor:
> Hvilket hospital er det bedste til den slags, eller hvordan kan jeg finde

Ventelister kan findes her:
http://makeashorterlink.com/?Q5B5131C3

http://makeashorterlink.com/?Q206211C3

eller på http://www.sundhed.dk

Måske du kunne forsøge at finde ud af, hvor der er
idrætsklinikker.
Uden nærmere kendskab kunne jeg pege på
idrætsklinikken på Frederikssund sygehus......
om ikke andet så er der masser af frisk luft - og dejlig
udsigt over vandet....

Og når du bor på Nørrebro, så er det ligeud hele vejen -
og du skal først dreje, når du er fremme )
S-toget fører også dertil, hvis du skal have besøg.
Bus fra stationen til sygehuset kan findes på
http://www.rejseplanen.dk

/Mari

Fra : Zoolook

Dato : 11-03-03 00:40

Det frie syhusvalg gælder kun ved ventelister over 2 mdr, og det skal du
have skriftligt fra det sted som ikke kan behandle dig inde for det tidsrum
og det er ikke altid lige let at få.
Der er for tiden ca. 12 ugers ventetid i Københavns Kommune og 9 uger på
Idrætskliniken i Frederiksund.
Venlig hilsen
Peter Philipsen
zoolook@post3.tele.dk

Fra : niels

Dato : 11-03-03 07:02

Hvorfor får du det ikke lavet på Frederiksberg Hospital. Deres kirurgiske
afdeling er en ren elektiv afdeling, det vil sige at der ikke kommer akutte
patienter ind og rykker din operation. Det er kun venteliste patienter. De
laver stort set ikke andet end knæ og hofter og er derfor gode til det.
Hilsen Niels

Fra : 9els

Dato : 11-03-03 10:17

Hej Peter. Det kan godt være du synes det er mange penge.... Men både min
mand og datter er blevet opereret for en ledbånd- og meniskskade på
Gildhøj-klinikken i Brøndby. Tror vi gav omkring 10.000, de bedste penge vi
nogen sinde har givet ud. Det er i hvert fald der vi vil komme, hvis skaden
skulle ske en anden gang. Og når du forstående nok er lidt bekymret,så er
det stedet!! De er bare kanon. Min datter var dengang 10 år og siger den dag
i dag ( 7 år efter) at hun trods OP., ikke er blevet skramt af hendes første
"sygehusbesøg" og hun har stadig hendes menisk-den blev nemlig repareret i
stedet for at hun på et offentligt sygehus blot havde fået fjernet den,fordi
de ikke ved nok om dette speciale,( med risiko for senere at få
slidgigt )Gildhøj er en klinik med speciale indenfor sportskader.... Mange
gang held og lykke.
Mvh Birthe.

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 11-03-03 10:49

Mange tak for alle jeres gode råd. Det har virkelig været en stor hjælp for
mig.

Ved at følge linket sendt af Mari kan jeg se at det er Frederiksberg amt som
ser ud til at lave flest af den slags operationer, som jeg skal have lavet.

Det bliver derfor enten der eller hos Privat hospitalet i Brøndby som 9els
har haft en god oplevelse med.
(Skal lige snakke med dem først 10.000 lyder som om at det er det værd.).

Mvh. Peter.

P.s. Newsgroups er en undervuderet del af Internet.

Fra : 9els

Dato : 11-03-03 11:51

.....Og det er det værd, Peter! Alle sportsstjerne kommer der og det gør de
jo kun hvis de kan sit kram,ik? Måske du hilsen på nogen af dem som vi havde
fornøjelsen af. ti hi. Rigtig god bedring til dig og held og lykke... lige
meget hvad du så end beslutter dig for!
Mvh Birthe.

Fra : Jonas Torp

Dato : 12-03-03 23:46

Træls med dit knæ. Altid surt at blive invalideret i større eller mindre
grad.

Min eneste kommentar til de råd du har fået er, at du blot skal huske på at
andres gode og dårlige oplevelser ikke er statistik over hvor gode eller
dårlige en bestemt læge eller sygehus er. Man kan være uheldig at have et
dårligt forløb hos en ellers dygtig og kompetent læge (/sygehus) - og man
kan være heldig at have et glat og ukompliceret forløb hos en læge med en
uhyggelig komplikationsrate. Mig bekendt er USA et af de eneste steder hvor
ma rent faktisk registrerer og offentliggør komplikationsfrekvenser mv. for
individuelle kirurger - en praksis jeg personligt ikke gerne ser indført i
DK. Men trods alt nogle hårde data som folk så kan vælge deres behandler
efter.

Heldigvis har _langt_ de fleste mennesker herhjemme gode oplevelser med
sundhedssystmet. Privat som offentligt. Hvis jeg var dig ville jeg dog veje
mine 10.000,- rigtig godt i hånden. Betyder ventetiden noget for dig kan de
være givet godt ud. Hvis du kan vente de 9-12 uger der er i det offentlige
system har du formentlig ingen større gevinst ved at punge ud i
privatsektoren. Ud over den (ekstra) venlige behandling og et par autografer
måske ;) - men det er vel også det mindste man kan forvente for den slags
penge.

--
Jonas Torp

Fra : 9els

Dato : 13-03-03 12:15

Hej til både Peter og Jonas. Det er helt og holden Peters egen beslutning,
jeg synes blot han skulle høre om mine gode erfaringer med
Gildhøj-klinikken, nu han ønskede at høre folks erfaringer. De ved hvad de
laver, gør de!! Min datter fik i første omgang brev fra det offentlige
sygehus, hvor i der stod at hun kunne komme til om 10 mdr....., vi ville
ikke vente så længe-hun var 10 år og skulle f... ikke gå og have ondt så
længe og oven i med risiko for at skade ryggen ved hende besværet gang. I
dag fejler den knæ hun blev OP. i intet! Det er vi i hvert fald lykkelige
for, forstår I nok. Endnu engang Held og Lykke... Mvh Birthe.