"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> wrote in message
news:MPG.18df907c766b460598979c@news.inet.tele.dk...
> In article <b52u89$g26$1@news.cybercity.dk>, Sven-bent says...
> > Det er KUN når potten skal være lovlig, og det er fordi de yder
forskelligt,
> > og derfor ikke kan drosles ens, ikke når du kikker på tunpotter, så er
det
> > samme potte, så måske du skulle kikke/vide lidt nærmere om din
kæledække.
> >
>
> Da port-tiderne o.s.v. er forskellige på de to motorer, bør også
> tunpotten være forskellig.
Det er de ikke på tuncylindere, eller forskellen er minimal og så lille at
den ikke har indflydelse på potten.
> Faktisk er kaburatoren på en LC ½ mm større på en AC; men bytter man
> rundt, yder AC'en ikke mere af den grund. Forskellen ligger i port-
> tiderne, og et optimalt expansionskammer skal være tilpasset dette.
> Mange potter, der ligner expansionskamre, er det rent faktisk ikke. De
> er 'forklædt' og indeholder 'kamre' hvad et expansionskammer slet ikkke
> gør.
Det er korrekt at nogen potter ligner resopotter, og ikke er det, men det er
jo ikke tun potter, men "fuppotter" og det er ikke værd at diskutere snyd,
så lad os holde os til den ægte vare, og der er sjældent forskel på potter
til AC og LC, da tunede motoren køre med samme omd.tal inden for få 100 omd.
og det er for lidt at lave 2 potter for.
>
> --
> /Hekto
>
> Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Til Salg!
> Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
>
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
>
http://dfm.nathue.dk/Hekto
>
www.hekto.dk/speedfight
>
> ... What about
www.mc-portalen.com ?
Mv Bent.